homescreen

Κοιλιακοί: Γιατί ο στόχος των Six Pack είναι υπερτιμημένος και μη ρεαλιστικός – Η έξυπνη λύση

Κοιλιακοί: Γιατί ο στόχος των Six Pack είναι υπερτιμημένος και μη ρεαλιστικός – Η έξυπνη λύση


ygeiamou.gr team

Αντί να βασανίζουμε τον εαυτό μας επιδιώκοντας έναν τελικά μη βιώσιμο στόχο, όπως είναι οι six pack κοιλιακοί για τους περισσότερους ανθρώπους, ας επικεντρωθούμε στην οικοδόμηση ενός ισχυρού σώματος που μπορεί να μας βοηθήσει να ζήσουμε μια μακρά και ευτυχισμένη ζωή. Η personal trainer Σοφία Περδίκη εξηγεί γιατί οι τέλειοι κοιλιακοί είναι μη ρεαλιστικός στόχος

*Γράφει η personal trainer Σοφία Περδίκη

Οι κοιλιακοί (six-pack) συμβόλιζαν πάντα την επιτομή της φυσικής κατάστασης εδώ και χρόνια. Θα παραδεχτώ ότι και εγώ κάθε φορά που έφτανα στο χαμηλότερο για μένα βάρος, είχα εμμονή με την ιδέα να χάσω αυτή την τελευταία ιδέα λίπους πάνω από τους κοιλιακούς μου, ώστε να έρθω λίγο πιο κοντά στην τέλεια εικόνα φυσικής κατάστασης.

Αλλά παρόλο το τεράστιο κέρδος σε δύναμη και αντοχή, δεν έφτασα ποτέ αντικειμενικά κοντά σε six pack. Το στομάχι μπορεί να είναι επίπεδο με κάποιο πλαίσιο, αλλά το άπιαστο «six-pack» αρνείται να αποκαλυφθεί.

Άρχισα να εμβαθύνω λοιπόν για να δω τι πραγματικά χρειάζεται για να αποκτήσω τέλειους κοιλιακούς. Αλλά όσο περισσότερο έμαθα, τόσο περισσότερο συνειδητοποίησα ότι δεν χρειαζόμουν ή δεν ήθελα τελικά.

Η αλήθεια είναι ότι, ακόμη και αν είστε αφοσιωμένοι στη διατήρηση και τη βελτίωση της υγείας και της ευεξίας του σώματός σας (κάτι που είναι υπέροχο), υπάρχει ένα καλό σενάριο ότι η απόκτηση κοιλιακών six pack δεν είναι ιδανικότερος στόχος για εσάς.

1. Τα six pack δεν είναι βιώσιμα (για τους περισσότερους ανθρώπους)

Πρώτα από όλα, είναι απίστευτα δύσκολο να αποκτήσετε τετραγωνάκια κοιλιακών. Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι κοιλιακοί six pack αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους μόνο όταν ένας άντρας έχει λίπος σώματος έως 10% και 15% για μια γυναίκα.

Εν τω μεταξύ, το ιδανικό ποσοστό σωματικού λίπους για ενήλικες αθλητές είναι 6-14% για τους άνδρες και 14-24% για τις γυναίκες.

Η επίτευξη λοιπόν του κάτω του ιδανικού ποσοστού σωματικού λίπους σημαίνει ότι πρέπει να τρώτε λιγότερες θερμίδες από όσες καίτε. Και όταν είστε ήδη στο ιδανικό σας βάρος, το να κόψετε αυτές τις επιπλέον θερμίδες δεν είναι εύκολο.

Ακόμα κι αν είστε αρκετά εγκρατείς για να χάσετε τα τελευταία λίγα εκατοστά λίπους γύρω από τη μέση σας, οι θερμίδες αυτές που θα κόψετε θα γίνουν τελικά θερμίδες «συντήρησης» λόγω της προσαρμοστικής θερμογένεσης.

Το φαινόμενο της προσαρμοστικής θερμογένεσης σημαίνει ότι λόγω έλλειψης θερμίδων ενώ χάνετε βάρος, το σώμα προσπαθεί να διατηρήσει την ισορροπία και να μειώσει την ενεργειακή δαπάνη. Και παρόλο που το ενεργειακό κόστος μειώνεται φυσικά, επειδή το βάρος πέφτει, το σώμα εξακολουθεί να ενεργοποιεί προστατευτικούς μηχανισμούς. Η κατανάλωση θερμίδων μειώνεται δυσανάλογα στα χαμένα κιλά.

Έτσι ο μεταβολισμός σας επιβραδύνεται για να προσαρμοστεί στην έλλειψη του φαγητού. Και μόλις αρχίσετε να τρώτε περισσότερο, το πρώτο πράγμα που θα κάνει το σώμα σας είναι να αποκαταστήσει στο βέλτιστο το ποσοστό σωματικού λίπους και οι κοιλιακοί θα εξαφανιστούν ξανά.

Σκέφτομαι ότι αν εκεί είναι το σώμα μας πιο ευτυχισμένο, σε κάποια φυσιολογικά κιλά, εκεί πρέπει να είμαστε κι εμείς πιο ευτυχισμένοι.

2. Δεν είναι απαραίτητα υγιές

Ενδέχεται εάν φτάσετε κάτω από το ιδανικό ποσοστό σωματικού λίπους για εσάς, για πολύ καιρό μπορεί να εμφανιστούν κάποια δυσάρεστα συμπτώματα, όπως κατάθλιψη, άγχος, κόπωση και ορμονική ανισορροπία.

Για παράδειγμα, πολλές γυναίκες χάνουν την περίοδό τους όταν το ποσοστό λίπους στο σώμα τους γίνεται τόσο χαμηλό.

Το χαμηλό ποσοστό σωματικού λίπους μπορεί επίσης να οδηγήσει σε βραδυκαρδία (αργός καρδιακός ρυθμός) που μπορεί να προκαλέσει ζάλη, κόπωση, ακόμη και καρδιακή ανεπάρκεια.

Εάν αυτό ακόμη δεν είναι αρκετά κακό, μπορεί επίσης να αντιμετωπίσετε χαμηλά επίπεδα τεστοστερόνης, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να έχετε δυσκολία στη διατήρηση της μυϊκής μάζας.

3. Το six pack δεν σας καθορίζει

Αυτό είναι το πιο σημαντικό σημείο που θέλω να επισημάνω. Όταν έχετε εμμονή με τους κοιλιακούς σας, υπάρχει πραγματικός κίνδυνος να συνδέσετε την αξία σας με τη διάπλασή σας, και αυτό από μόνο του δεν είναι καλό.

Για παράδειγμα, εάν αποτύχετε να πιάσετε τον στόχο σας, μπορεί να αισθάνεστε άσχημα για τον εαυτό σας, κατηγορώντας τον για την «υπερκατανάλωση τροφής» όταν πραγματικά τρώτε τη σωστή ποσότητα για να τροφοδοτήσετε το σώμα σας.

Και η προσκόλληση στα six pack μπορεί να σας αποτρέψει από το να εκτιμήσετε το σώμα σας για τη δύναμη, την αντοχή και όλα τα υπέροχα πράγματα που κάνει για εσάς κάθε μέρα.

Επιπλέον, είσαστε πολύ περισσότερα από τους κοιλιακούς σας.

  • Οι κοιλιακοί σας δεν φροντίζουν την οικογένειά σας.
  • Οι κοιλιακοί σας δεν ξεπερνούν τις αντιξοότητες.
  • Οι κοιλιακοί σας δεν μπορούν να σας κάνουν καλύτερους ανθρώπους.

Έτσι, αντί να εργάζεστε για απολλώνιους κοιλιακούς, εργαστείτε για την τελική αποδοχή του εαυτού σας και τις χαρές της ζωή. Τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν!

Καταλαβαίνω ότι μπορεί να υπάρχουν μερικοί άνθρωποι εκεί έξω που μπορούν να διατηρήσουν την υγεία και τη λογική τους ενώ προσπαθούν να αποκτήσουν six pack, και αυτό είναι υπέροχο για εκείνους!

Αλλά γνωρίζοντας ότι δεν είναι μια ρεαλιστική επιδίωξη για τους περισσότερους ανθρώπους, δεν θέλω πλέον ούτε εγώ. Η προσήλωση μας στα six pack δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια πολιτισμική σύγχυση ως προς το τι αντιπροσωπεύει την καλή υγεία.

Και ενώ μερικοί άνθρωποι φαίνονται υπέροχοι με αυτούς, νομίζω ότι είναι εξίσου όμορφοι χωρίς αυτούς.

Έτσι, αντί να βασανίζουμε τον εαυτό μας επιδιώκοντας έναν τελικά μη βιώσιμο στόχο, ας επικεντρωθούμε στην οικοδόμηση ενός ισχυρού σώματος που μπορεί να μας βοηθήσει να ζήσουμε μια μακρά και ευτυχισμένη ζωή.

Γιατί τελικά αυτό είναι η υγεία και φυσική κατάσταση!

Διαβάστε επίσης

Να πώς θα αδυνατίσουμε κάνοντας Pilates

Έξι βασικές ασκήσεις για όσους κάνουν γιόγκα για πρώτη φορά

Το εύκολο και γρήγορο workout που γίνεται παντού

Η Σοφία Περδίκη είναι personal trainer και certified Pilates Instructor με ιδιαίτερη εμπειρία στην εκγύμναση ασκουμένων με νευροκινητικά προβλήματα. Είναι απόφοιτος του ΤΕΦΑΑ Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και της Σχολής AF Studies. Έχει εργαστεί για περισσότερο από δεκαπέντε χρόνια ως γυμνάστρια σε σχολεία και εκπαιδευτήρια πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ενώ το 2008 δημιούργησε το στούντιο φυσικής αγωγής και ειδικών γυμναστικών που προσφέρει εξειδικευμένα προγράμματα άσκησης, προγράμματα pilates, pilates reformer και ολοκληρωμένα προγράμματα fitness πάντοτε με προσωπική επίβλεψη από την ίδια ή τους συνεργάτες της.Complete Training by Sophia
Health is a state of body, Wellness is a state of being
Instagram: @famous_sp
@fit_for_life_by_sophia fitness,cross training,trx,pilates reformer,zoom classes 
Facebook: Complete Training by Sophia


Best of Network


Απόρρητο Απόρρητο