Τη δυνατότητα να «αντικαταστήσουν» τις αναμονές, που είθισται να βάζουν οι ασφαλιστικές εταιρίες, στην περίπτωση, που υπάρχει πρόσφατο ιατρικό ιστορικό, καθιστώντας την κάλυψη πιο επικίνδυνη από την κανονική, έχουν οι ασφαλισμένοι με την καταβολή ενός επασφαλίστρου.

Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, πρόκειται για ένα ποσοστό – που ξεκινά από το 10% και είναι συνάρτηση μιας σειράς παραγόντων, από την πολιτική της εκάστοτε εταιρίας έως και τον τρόπο πληρωμής – το οποίο προστίθεται στο ήδη υπάρχον ασφάλιστρο, εξασφαλίζοντας στον κάτοχο του συμβολαίου πλήρη κάλυψη, χωρίς αναμονές. «Όλες οι εταιρίες προβλέπουν κάποιες εξαιρέσεις, γιατί δεν προτίθενται να αναλάβουν έναν κίνδυνο και κάποιες αναμονές, γιατί θεωρούν ότι πρέπει να περάσει συγκεκριμένος χρόνος, μέχρις ότου να αναλάβουν τον επίμαχο κίνδυνο. Οι αναμονές μπαίνουν πρωτίστως στην περίπτωση, που ο ασφαλισμένος έχει ένα ιατρικό ιστορικό, το οποίο είναι πρόσφατο. Εναλλακτικά, η εταιρία θα μπορούσε να ζητήσει ένα επασφάλιστρο για το ίδιο διάστημα, που θα έπρεπε να περάσει, προκειμένου να υπάρξει πλήρης κάλυψη», σχολιάζει στο ygeiamou.gr ο ασφαλιστικός σύμβουλος κ. Αστέριος Λαμπρόπουλος.

Έστω, για παράδειγμα, ότι από το ερωτηματολόγιο, που καλείται να συμπληρώσει ο ασφαλισμένος, προκύπτει πως έχει υψηλή χοληστερόλη και αυξημένη αρτηριακή πίεση. Αντί, λοιπόν, στο συμβόλαιο να προβλεφθεί αναμονή συγκεκριμένου διαστήματος, μετά το πέρας του οποίου θα μπορούσε να υπάρξει κάλυψη για έξοδα νοσηλείας, που ενδεχομένως να προκύψουν από την πάθηση, ο ασφαλιστής θα μπορούσε να προτείνει την καταβολή ενός επασφαλίστρου. «Το επασφάλιστρο, βέβαια, μπορεί να μπει ακόμη και για συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του πελάτη, όπως είναι το επιπλέον βάρος, έτσι όπως καθορίζεται από τον δείκτη βάρους σώματος (BMI). Σε κάθε περίπτωση, υποχρέωση του ασφαλιστικού συμβούλου είναι, μέσα από τη σχέση, που «χτίζει» από τη συνεργασία του με την εκάστοτε εταιρία, να εξασφαλίσει στον ασφαλισμένο την κατάλληλη συμφωνία. Υπάρχουν εταιρίες, πολύ αυστηρές, όπου τα περιθώρια είναι στενά. Είναι, όμως και κάποιες, που εμφανίζονται πιο ευέλικτες» εξηγεί ο κ. Λαμπρόπουλος.

Προσοχή: Οι ασφαλισμένοι δεν μπορούν από μόνοι τους να αντιπροτείνουν την καταβολή ενός επασφαλίστρου στην εταιρία, γεγονός, που καταδεικνύει την αναγκαιότητα ενός πιστοποιημένου ασφαλιστικού συμβούλου, ο οποίος γνωρίζει σε βάθος τις ανάγκες των πελατών του. Την ίδια στιγμή, όπως σπεύδουν να επισημάνουν στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς, το επασφάλιστρο δεν υπάρχει ως επιλογή για τους ασθενείς με σοβαρές παθήσεις, όπως ο καρκίνος και η πολλαπλή σκλήρυνση. Δυστυχώς, αυτοί συμπεριλαμβάνονται στις «εξαιρέσεις».

Διαβάστε επίσης

Προγραμματισμένη επέμβαση: Τι να κάνετε για να αποζημιωθείτε

Πέντε plus τρόποι πληρωμής ασφαλίστρων – Επιλέξτε αυτόν που σας συμφέρει

Αστική επαγγελματική ευθύνη: Τι είναι και σε ποιους είναι απαραίτητη;