Σύμφωνα με εργασία που δημοσιεύθηκε στο Environment International, ερευνητές από το αναγνωρισμένο Παγκόσμιο Κέντρο Έρευνας (GCARE) του Πανεπιστημίου του Surrey διερεύνησε τους λόγους που οι οδηγοί θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι το περιβάλλον εντός του αυτοκινήτου είναι όσο το δυνατόν πιο προστατευμένο από την COVID-19.
Η ομάδα του GCARE χρησιμοποίησε αισθητήρες για να παρακολουθήσει τη συγκέντρωση σωματιδίων ρύπων, να χαρτογραφήσει την ποικιλία αυτών των σωματιδίων κατά τη διάρκεια διαφορετικών περιστάσεων στο όχημα και να αξιολογήσει την έκθεση δόσης/χιλιόμετρο για το PM2.5 σε τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις αερισμού (ανοιχτό παράθυρο, χρήση κλιματιστικού με φρέσκο αέρα και χρήση κλιματιστικού με ανακύκλωση αέρα). Η ομάδα χρησιμοποίησε, επίσης, αισθητήρες για να παρακολουθήσει τις εκπομπές CO2 -που χρησιμοποιήθηκε στο πείραμα για την COVID-19.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η διατήρηση μιας συνεχόμενης πρόσληψης φρέσκου αέρα μέσω των ανοιχτών παραθύρων -παράλληλα με τη χρήση μάσκας- είναι ο καλύτερος τρόπος προφύλαξης από τη μετάδοση της COVID-19. Η τακτική αυτή, όμως, αυξάνει την έκθεση των επιβατών στα τοξικά σωματίδια της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Πρόκειται, λοιπόν, για ένα δίλημμα με το οποίο έρχονται αντιμέτωποι οι οδηγοί, καθώς όταν έχουν κλειστά παράθυρα προστατεύονται μεν από την ατμοσφαιρική ρύπανση, αλλά επιδεινώνουν σημαντικά τον κίνδυνο της COVID-19. Συγκεκριμένα, η μελέτη βρήκε ότι η πιθανότητα μετάδοσης του κορωνοϊού αυξανόταν κατά 28,5% όταν τα παράθυρα ήταν κλειστά και η ανακύκλωση αέρα ενεργοποιημένη.
Οι μεγαλύτερες πιθανότητες για να παραμείνουμε ασφαλείς τόσο από την COVID-19 όσο και από την εξωτερική ατμοσφαιρική ρύπανση, σύμφωνα με την ομάδα GCARE, είναι να κλείνουμε τα παράθυρα -κίνηση που μετριάζει τα σωματίδια της ατμοσφαιρικής ρύπανσης– και να ανοίγουμε το κλιματιστικό στη ρύθμιση περιβάλλοντος (στην οποία φέρνει φρέσκο αέρα από έξω) για να ελαχιστοποιήσουμε την έκθεση στην COVID-19.
«Αυτή είναι η βέλτιστη ισορροπία. Είναι κρίσιμο η επιστημονική κοινότητα να παράσχει δεδομένα που η κοινωνία χρειάζεται, ώστε να αποκομίσουμε κάτι από την επώδυνη εμπειρία των τελευταίων δύο ετών. Η έρευνά μας βρήκε ότι αν προτεραιότητα των επιβατών ενός οχήματος είναι να μειώσουν τον κίνδυνο λοίμωξης από COVID-19, η χρήση μάσκας και το άνοιγμα των παραθύρων είναι η ιδανική προσέγγιση», αναφέρει ο καθηγητής Prashant Kumar, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και αναπληρωτής κοσμήτορας στο Πανεπιστήμιο του Surrey.
Διαβάστε επίσης
Κορωνοϊός: Τι να κάνουμε όταν μπαίνουμε στο αυτοκίνητό μας για να μείνουμε ασφαλείς
Διαβήτης: Πόσο επικίνδυνη είναι η άθληση σε τοποθεσίες με ατμοσφαιρική ρύπανση; Έρευνα απαντά
Κορωνοϊός: Το φθηνό ευρείας χρήσης φάρμακο που προλαμβάνει τη σοβαρή COVID-19