Οι ασφαλισμένοι έχουν πολλά δικαιώματα σε σχέση με το ασφαλιστήριό συμβόλαιό τους αλλά ταυτόχρονα έχουν και υποχρεώσεις. Δύο είναι οι πιο σημαντικές. Να απαντούν με ειλικρίνεια στις ερωτήσεις ιατρικής φύσεως και να πληρώνουν εμπρόθεσμα τα ασφάλιστρα.
Διαφορετικά είναι πολύ πιθανόν η ασφάλιση τους να διακοπεί με πρωτοβουλία της ασφαλιστικής εταιρίας.
Ο σχετικός νόμος νόμο 2496 (ΦΕΚ 87/τ.Α’/16.5.1997) προβλέπει ότι οι εταιρείες έχουν το δικαίωμα να ακυρώσουν ένα ασφαλιστήριο πελάτη και να απαλλαχθούν από την υποχρέωση καταβολής οποιαδήποτε αποζημίωσης.
Η καταγγελία/διακοπή ενός ασφαλιστηρίου, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις, γίνεται πάντοτε με γραπτή ενημέρωση του πελάτη στη διεύθυνση αλληλογραφίας που έχει δηλώσει κατά τη σύναψη της ασφάλισης και σε τυχόν ψηφιακές διευθύνσεις.
Σε ποιες περιπτώσεις όμως λύνεται το συμβόλαιο με πρωτοβουλία της εταιρίας;
1) Εάν ο πελάτης, από δόλο αποκρύψει ουσιώδη περιστατικά και στοιχεία ή είχε δηλώσει ψευδή στοιχεία για την κατάσταση της υγείας του, τα οποία ήταν απαραίτητα για την εκτίμηση του κινδύνου, κατά τη σύναψη της ασφάλισης, Εάν ο πελάτης δηλώσει κατά τη σύναψη της ασφάλισης διαφορετική ηλικία από την πραγματική του-εδώ ή το συμβόλαιο καταγγέλλεται εφόσον υπάρχει δόλος ή τροποποιείται με ταυτόχρονη είσπραξη αναδρομικών ασφαλίστρων εφόσον συνέβη τυχαία.
2) Εάν ο πελάτης παραπλανήσει ή προσπαθήσει να παραπλανήσει την εταιρία σχετικά με τη διεκδίκηση μιας αποζημίωσης,
3) Εάν για οποιοδήποτε λόγο, που δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του ασφαλιστή ή του πελάτη, δεν έχουν γνωστοποιηθεί στον ασφαλιστή στοιχεία που είναι σημαντικά για την εκτίμηση του κινδύνου (εδώ παρατηρείται και η υπευθυνότητα με τη οποία αντιμετωπίζει ένας πελάτης την ασφάλισή του).
4) Εάν ο πελάτης δεν δώσει την συγκατάθεσή του για την επεξεργασία των προσωπικών του δεδομένων, σύμφωνα με τον νέο νόμο του GDPR- γιατί αυτό έρχεται σε αντίθεση με όλη τη διαδικασία της ασφάλισης
5) Εάν δεν καταβληθεί το ασφάλιστρο μέσα στο χρονικό διάστημα που ορίζει η ειδοποίηση πληρωμής,
6) Εάν ο πελάτης κατοικήσει μόνιμα στο εξωτερικό, χωρίς προηγούμενη συνεννόηση με την ασφαλιστική
Η καταγγελία/διακοπή ενός ασφαλιστηρίου, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις, γίνεται πάντοτε με γραπτή ενημέρωση του πελάτη στη διεύθυνση αλληλογραφίας που έχει δηλώσει κατά τη σύναψη της ασφάλισης και σε τυχόν ψηφιακές διευθύνσεις.
Η εταιρεία έχει δικαίωμα να καταγγείλει ένα ασφαλιστήριο μέσα σε ένα μήνα από την ημερομηνία που έλαβε γνώση για τους παραπάνω λόγους και απαλλάσσεται από οποιαδήποτε υποχρέωση για άλλη αποζημίωση. Σε αυτή την περίπτωση ο πελάτης θα είναι υποχρεωμένος και να καταβάλλει ο ίδιος όποια αποζημίωση προκύψει από το περιστατικό του και να αποκαταστήσει οποιαδήποτε οικονομική ζημιά που μπορεί να υπέστη η εταιρεία.
Διαβάστε επίσης
Πότε το «σπάσιμο» ενός συμβολαίου δεν προκαλεί ζημιά – Ενημερωθείτε
Οικογενειακό πρόγραμμα υγείας: Πέντε σημεία – κλειδιά που πρέπει να προσέξετε
Νοσηλεία στο εξωτερικό: Το ποσοστό κάλυψης που μπορείτε να πετύχετε