Στις συνθήκες της πανδημίας και της μεγάλης πίεσης του συστήματος δημόσιας υγείας οι περισσότεροι συνειδητοποιήσαμε τη μεγάλη αξία της ιδιωτικής ασφάλισης υγείας. Είτε πρόκειται για τις απαραίτητες διαγνωστικές εξετάσεις που πρέπει να κάνουμε εμείς ή κάποιο μέλος της οικογένειάς μας, είτε για την δικαιολογημένη ανησυχία για την σωστή αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων υγείας, ατυχημάτων ή ασθενειών που μπορεί να προκύψουν, το κατάλληλο ασφαλιστικό πρόγραμμα μπορεί να μας καθησυχάσει και να διασφαλίσει ότι η φροντίδα της υγείας μας παραμένει σε πρώτο πλάνο.
Τι πρέπει να γνωρίζουμε ωστόσο, προκειμένου να αποκτήσουμε το κατάλληλο ασφαλιστικό πρόγραμμα το οποίο θα ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες μας; Τι θα πρέπει να ρωτήσουμε τον πιστοποιημένο ασφαλιστικό διαμεσολαβητή που καλείται να μας προτείνει το κατάλληλο πρόγραμμα βάσει των αναγκών, των απαιτήσεων αλλά και των οικονομικών μας δυνατοτήτων;
Kαλύψεις και ποσό απαλλαγής
Εάν σας ενδιαφέρει ένα νοσοκομειακό πακέτο πρέπει να ρωτήσετε τι ακριβώς ισχύει αναφορικά με τα έξοδα ημερήσιας νοσηλείας (αμοιβή χειρουργού, νοσηλεία κ.λπ.), το ποσοστό απαλλαγής (ένα αρχικό ποσό εξόδων, το οποίο δεν αποζημιώνεται και πληρώνεται από τον ίδιο τον ασφαλισμένο) και τις καλύψεις σε περιπτώσεις μικροεπεμβάσεων.
Όριο κάλυψης
Πρόκειται για το ανώτατο ποσό, το οποίο μπορεί να καταβάλει η ασφαλιστική εταιρεία για μια νοσηλεία. Οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι συχνά συστήνουν το μεγαλύτερο όριο κατά περίπτωση, προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος εξάντλησης του ποσού σε περίπτωση διαδοχικών νοσηλειών. Διευκρινίστε αν στο πρόγραμμα που επιλέγετε το μέγιστο ποσό ισχύει ανά ζημιά (δηλαδή κάθε φορά που θα χρησιμοποιήσετε το ασφαλιστήριό σας) ή για κάθε έτος ασφάλισης.
Ποια νοσοκομεία περιλαμβάνονται στο πακέτο
Οι ασφαλιστικές εταιρείες συνεργάζονται με διάφορα νοσηλευτικά ιδρύματα –δημόσια και ιδιωτικά. Υπάρχουν προγράμματα που προβλέπουν ελεύθερη επιλογή νοσοκομείου, συνεργαζόμενα νοσοκομεία, συγκεκριμένο νοσοκομείο, ενώ υπάρχει περίπτωση διαφορετικών όρων για προγραμματισμένη εισαγωγή σε νοσοκομείο ή για έκτακτο περιστατικό. Στα συμβεβλημένα με την εταιρεία θεραπευτήρια συνήθως προσφέρονται καλύτερες παροχές, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις έκπτωσης στο ασφάλιστρο ανάλογα με την επιλογή σας. Ρωτήστε τι σας συμφέρει.
Τι προβλέπεται για διαγνωστικές εξετάσεις
Οι διαγνωστικές-εξωνοσοκομειακές εξετάσεις είναι μία κάλυψη η οποία προσφέρεται επιπρόσθετα στα νοσοκομειακά πακέτα. Η συμμετοχή σε αυτές μηδενίζεται με τη χρήση του δημόσιου ταμείου, εάν δηλαδή οι εξετάσεις είναι συνταγογραφημένες, ενώ υπάρχουν προγράμματα που καλύπτουν το 100% του κόστους των εξετάσεων, ανεξαρτήτως ύπαρξης παραπεμπτικού. Εάν λοιπόν σας ενδιαφέρει το συμβόλαιό σας να καλύπτει τυχόν διαγνωστικές προληπτικές εξετάσεις, τότε πρέπει να το συζητήσετε με τον ασφαλιστικό σας σύμβουλο.
Οι όροι της ανανέωσης συμβολαίου
Το συμβόλαιο που θα επιλέξετε θα είναι ισόβιο ή ετήσιο; Στο ισόβιο ο ασφαλισμένος διατηρεί το ίδιο συμβόλαιο, ανεξαρτήτως εάν η εταιρεία σταματήσει να το προσφέρει σε νέους πελάτες, ενώ στο ετήσιο το κόστος αναπροσαρμόζεται στη βάση ορισμένων παραδοχών, όπως η ηλικία του ασφαλισμένου. Σε περίπτωση που το συμβόλαιό σας ανανεώνεται σε ετήσια βάση (άρα δεν είναι ισόβιο), πρέπει να ρωτήσετε αν κρύβει κινδύνους, όπως π.χ. η εξαίρεση από καλύψεις μετά από επιβάρυνση της υγείας του ασφαλισμένου.
Εξαιρέσεις και περίοδοι αναμονής
Όλα τα προγράμματα υγείας περιλαμβάνουν εξαιρέσεις, αλλά και αναμονές κάλυψης. Για παράδειγμα, οι γυναικολογικές επεμβάσεις (λαπαροσκοπικές κ.ά.) έχουν στις περισσότερες εταιρείες 12 μήνες αναμονή. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι εάν χρειαστεί να πραγματοποιήσετε μια τέτοια επέμβαση τους πρώτους μήνες που έχετε ασφαλιστεί, δεν θα έχετε κάλυψη. Αυτή ουσιαστικά αρχίζει να τρέχει μετά την πάροδο του 12μήνου. Στην περίπτωση, δε, που επιλέξετε να «κόψετε» το συμβόλαιο ή να αλλάξετε εταιρεία το κοντέρ μηδενίζεται και έτσι οι χρονικές αναμονές υπολογίζονται από την αρχή. Αξίζει να αναφερθεί ότι αυτό ισχύει, τόσο στα ισόβια όσο και στα ετήσια προγράμματα.
Η μεγαλύτερη, ίσως, πρόκληση που καλείται να αντιμετωπίσει ο ασφαλισμένος είναι η επιλογή ενός προγράμματος υγείας που θα ικανοποιεί τις ανάγκες του.
Οι ειδικοί εξηγούν ότι το κατάλληλο πρόγραμμα έχει να κάνει πρωτίστως με τη σχέση παροχών και ασφαλίστρων. Σε κάθε περίπτωση, προκειμένου να αγοράσετε ένα προϊόν που ταιριάζει απόλυτα στις ανάγκες σας, μπορείτε να ζητήσετε από τους επαγγελματίες να σας διαθέσουν χρόνο. Οι διανομείς ασφάλισης πρέπει να διερευνήσουν μαζί σας τις ανάγκες σας, ώστε το προϊόν που θα σας παρουσιάσουν να ταυτίζεται με αυτές.
Τέλος λάβετε υπόψιν τις οικονομικές σας δυνατότητες στο παρόν αλλά και μακροπρόθεσμα. Θυμηθείτε ότι ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα αποτελεί επένδυση ετών και ότι τα ασφάλιστρα αυξάνονται συνήθως κάθε χρόνο από 0% έως 10%. Και πάλι όμως πρέπει να ρωτήσετε τον ασφαλιστικό σας σύμβουλο για την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων στο συμβόλαιο που σας ταιριάζει.
Διαβάστε επίσης
Θέλετε να ασφαλιστείτε ή να αλλάξετε εταιρία; Όλα όσα θα σας ρωτήσει ο ασφαλιστής
Έξι ερωτήσεις για να επιλέξετε το σωστό ασφαλιστικό πακέτο