Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο συνεχίζει να «σπάει» η παραγωγή προϊόντων τύπου unit linked, με τις παραδοσιακές ασφαλίσεις υγείας να συνεχίζουν ανοδικά, αν και με χαμηλότερο ρυθμό εν συγκρίσει με παλαιότερα.

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τα προσφάτως δημοσιευμένα στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), οι κλασικές ασφάλειες ζωής ενισχύθηκαν κατά 9,2% τους πρώτους δύο μήνες του τρέχοντος έτους, όταν η πορεία των unit linked προγραμμάτων ήταν εντυπωσιακή, καταγράφοντας αύξηση 31,1%. Το ygeiamou έχει αναφερθεί πολλάκις στην βασική διαφορά τους, η οποία έγκειται στο γεγονός ότι τα παραδοσιακά προγράμματα εγγυώνται συγκεκριμένη απόδοση στη λήξη της σύμβασης, ενώ τα unit linked χωρίζονται σε δύο μέρη: το ασφαλιστικό και το επενδυτικό.

Στο πρώτο μπορεί να ενσωματωθεί οποιαδήποτε μορφή ασφάλισης ζωής με καλύψεις, ολικώς ή μερικώς εγγυημένες, είτε κύριας είτε συμπληρωματικής ασφάλισης, ενώ στο δεύτερο η επιλογή εναπόκειται στον ασφαλισμένο, με τις παροχές, ήτοι οι εξαγορές και το κεφάλαιο λήξης, να μην είναι εγγυημένες.

Αξίζει να αναφερθεί πως για την επένδυση των ασφαλίστρων μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε παραδοσιακά αμοιβαία κεφάλαια, τα οποία απευθύνονται στο ευρύ επενδυτικό κοινό, είτε αμοιβαία κεφάλαια τα οποία δημιουργούνται από την ασφαλιστική εταιρία αποκλειστικά για τους ασφαλισμένους που έχουν στην κατοχή τους ασφαλιστήριο συμβόλαιο συνδεδεμένο με επενδύσεις. Κατά βάση, τα αμοιβαία κεφάλαια που προσφέρονται έχουν προφίλ μεσαίου κινδύνου και εξασφαλίζουν ευρεία διασπορά σε πολλές κατηγορίες, ενώ η επένδυση σε βάθος χρόνου διασφαλίζει τα χρήματα από τις διακυμάνσεις των αγορών. Οι ασφαλισμένοι, ωστόσο, οφείλουν να γνωρίζουν εκ των προτέρων το ποσοστό του καθαρού ασφαλίστρου που θα επενδύεται, ειδικά τα πρώτα έτη της ασφάλισης.

Σε κάθε περίπτωση, η Ευρωπαϊκή Εποπτική Αρχή (EIOPA) έχει επανειλημμένα εκφράσει την ανησυχία της ότι, ενώ τα unit linked προϊόντα μπορούν και συχνά προσφέρουν σημαντικά οφέλη στους ασφαλισμένους, το κόστος ορισμένων εξακολουθεί να παραμένει πολύ υψηλό. Οι υφιστάμενες ανησυχίες έχουν αυξηθεί και εξαιτίας της κρίσης COVID-19. Το περιβάλλον χαμηλών επιτοκίων, σε συνδυασμό με τους κλυδωνισµούς που υφίστανται οι αγορές και τον κίνδυνο ότι τα νοικοκυριά θα χρειαστούν αυξημένη πρόσβαση σε ρευστό, υπογραμμίζουν πόσο σημαντικό είναι ότι τα επίμαχα προϊόντα να προσφέρουν πάντα αξία στους καταναλωτές. «Τα unit linked προϊόντα παρουσιάζουν ποικίλους βαθμούς πολυπλοκότητας, γεγονός που δυσκολεύει τους καταναλωτές (και σε αρκετές περιπτώσεις τους διανομείς) να κατανοήσουν τα οφέλη, τις χρεώσεις, τα κόστη και τους κινδύνους. Τέτοια προϊόντα διατίθενται συχνά μαζικά στην αγορά, χωρίς να αντικατοπτρίζουν τις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά της αγοράς – στόχου», σημειώνει χαρακτηριστικά, ξεκινώντας διαβούλευση έως και την ερχόμενη Παρασκευή.

Διαβάστε επίσης

Υπέρογκες αυξήσεις στο συμβόλαιο υγείας; Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Αποταμίευση: Τέσσερα πλεονεκτήματα των επενδυτικών προγραμμάτων

Πρόγραμμα Υγείας: Τι δικαιούσθε εάν η εταιρία το καταργήσει