«Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις που επιλέγουν να μην έχουν παρουσία στα social media, να μην λειτουργήσουν δικό τους web site, να μην χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία τηλεδιάσκεψης επί της ουσίας υπογράφουν τον επιχειρηματικό τους θάνατο». Αυτό τόνισε ο σύμβουλος επιχειρήσεων, κ. Γιώργος Χάνος, σε webinar που διοργάνωσαν από κοινού το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΕΑ) με το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών (ΕΙΑΣ), υπογραμμίζοντας την ανάγκη οι διανομείς ασφαλιστικών προϊόντων να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που φέρνει η υγειονομική κρίση.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τον ίδιο υπάρχουν μία σειρά από λόγοι που καθιστούν απαραίτητη την ηλεκτρονική πώληση για τους ασφαλιστές:
1) Το Διαδίκτυο είναι ένα άμεσο εργαλείο για να αντιμετωπιστούν οι τρέχουσες, αλλά και οι μελλοντικές (σε βάθος εξαμήνου ή έτους) συνθήκες. «Στην περίοδο της καραντίνας ο καταναλωτής πραγματοποίησε ηλεκτρονικές αγορές και πωλήσεις σε ποσοστό 75%. Οι ηλικίες των χρηστών, μάλιστα, ‘άνοιξαν’ πάρα πολύ: από 18 – 45 πέρυσι έφτασαν έως και τα 65 έτη. Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι καλύτερες ηλικίες για το ασφαλιστικό προϊόν είναι μεταξύ 30 και 50 ετών, γίνεται αντιληπτό πως η συγκεκριμένη ομάδα είναι πλέον πολύ εξοικειωμένη στην ηλεκτρονική επικοινωνία», τόνισε ο κ. Χάνος, για να προσθέσει: «Την ίδια, στιγμή, οι υποψήφιοι πελάτες ενδέχεται να δυσκολεύονται να δεχθούν προσωπικό ραντεβού στο σπίτι ή στο γραφείο τους, όσο δεν θα υπάρχει οριστική λύση στο ζήτημα της πανδημίας. Θα συνεχίσει, λοιπόν, να κάνει ηλεκτρονικά τις αγορές ακόμη και μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων».
2) Η νέα γενιά των ασφαλιστών που έχουν μάθει να χειρίζονται καλύτερα το Διαδίκτυο θα εξελιχθούν σε μεγάλο ανταγωνιστή για τους παλαιότερους, εάν δεν αξιοποιήσουν τα προσφερόμενα εργαλεία.
3) Πρόκειται για ένα μέσο που θα βοηθήσει στην επαγγελματική τους εξέλιξη. «Μέσω του ίντερνετ οι ασφαλιστές μπορούν να παρουσιάσουν και να πουλήσουν είτε σε απομακρυσμένες περιοχές, χρησιμοποιώντας το zoom ή άλλες πλατφόρμες είτε σε νέες ομάδες καταναλωτών, γεγονός που θα αυξήσει το πελατολόγιό τους και, άρα, την επαγγελματική τους εμπειρία», σχολίασε χαρακτηριστικά.
4) Είναι ένα εργαλείο που βοηθά να ξεπεραστούν προβλήματα του παρελθόντος. Οι ασφαλιστές, για παράδειγμα, μπορούν να μην μιλούν για έννοιες, όπως ο θάνατος ή η ανικανότητα, αλλά να τις δείχνουν, να περνούν, δηλαδή, τα μηνύματα που θέλουν χωρίς να φέρνουν σε δύσκολη θέση τους καταναλωτές. Επίσης, μπορούν να καταγράψουν την συνομιλία με τον υποψήφιο πελάτη.
«Το 2025 το 30% του λιανικού εμπορίου – συμπεριλαμβανομένων των ασφαλειών – θα γίνεται μέσω ίντερνετ, με το επίμαχο ποσοστό να εκτινάσσεται στο 70% μέχρι το 2030. Ήδη στην πανδημία οι αυξήσεις πωλήσεων μέσω διαδικτύου ξεπέρασαν το 250%, ενώ οι ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσω καρτών κατέγραψαν αύξηση πάνω από 300%, γεγονός που αποδεικνύει ότι ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί να μείνει πίσω», τόνισε από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΕΕΑ, κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου.
5) Με την ηλεκτρονική πώληση έχουν στα χέρια τους ένα εργαλείο για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Εάν έχουν μία παρουσίαση για το πρώτο ραντεβού που είναι διερεύνηση αναγκών και ένα δεύτερο για ασφαλιστική πρόταση, τότε ακολουθούν μία σειρά βημάτων, αυξάνοντας την πιθανότητα να κλείσουν την πώληση.
Διαβάστε επίσης
Ασφάλιση οχήματος: Οι επιλογές εν μέσω lockdown
Τα προσωπικά δεδομένα που πρέπει να αποκαλύψετε για να ασφαλιστείτε
Σύνταξη: Πώς μπορεί να «αβγατίσει» με το Πανευρωπαϊκό Ατομικό Συνταξιοδοτικό Προϊόν