Το δικαίωμα να καταγγείλουν το ασφαλιστήριο συμβόλαιο εάν διαπιστώσουν δόλο από πλευράς του ασφαλισμένου είτε πριν είτε μετά τη σύναψή του διατηρούν οι εταιρίες.

Πιο αναλυτικά, όπως εξηγούν οι παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς στο ygeiamou.gr η ακύρωση είναι δυνατόν να συμβεί στις εξής δύο περιπτώσεις:

1. Εάν ο ασφαλισμένος από δόλο δεν δηλώσει κάθε στοιχείο ή γεγονός που γνωρίζει και είναι αντικειμενικά σημαντικό για την εκτίμηση του ασφαλιστικού κινδύνου από την εταιρία. Έστω, για παράδειγμα, πως εργάζεστε ως υπάλληλος γραφείου. Το ρίσκο που αναλαμβάνει η εταιρία για να σας ασφαλίσει είναι μικρό, λαμβάνοντας υπόψη και το ιατρικό ιστορικό σας. Εάν, όμως, έχετε ως χόμπι την ενασχόληση με extreme sports, τότε ο κίνδυνος αυτομάτως διπλασιάζεται! Στην περίπτωση, λοιπόν, που αποφύγετε να το δηλώσετε στο σχετικό ερωτηματολόγιο που θα σας δώσει η εταιρία κινδυνεύετε όταν στο μέλλον αποκαλυφθεί είτε να χάσετε την αποζημίωση σε περίπτωση ατυχήματος ή νοσηλείας είτε ακόμη και να ακυρωθεί το συμβόλαιο σας. Επισημαίνεται πως η εταιρία έχει δικαίωμα να καταγγείλει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο μέσα σε έναν μήνα από τότε που ενημερώθηκε για την παράβαση. Η καταγγελία γίνεται με γραπτή ενημέρωση στον ασφαλισμένο, με την οποία θα γίνεται γνωστή η ακύρωση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου.

2. Εάν ο ασφαλισμένος παραπλανήσει ή προσπαθήσει να παραπλανήσει την εταιρία σχετικά με το δικαίωμα αποζημίωσης ή το εύρος της. Όπως εξηγούν στο ygeiamou.gr αρμόδιες πηγές η όποια προσπάθεια να παρουσιαστούν… φουσκωμένα τυχόν έξοδα για την εκάστοτε νοσηλεία επιτρέπει στην ασφαλιστική εταιρία να προχωρήσει σε καταγγελία του συμβολαίου. Το περιθώριο είναι, επίσης, ένας μήνας από την ημέρα που ενημερώθηκε για την παράβαση.

Όσον αφορά στις συνέπειες, πέρα από το προφανές, ότι, δηλαδή, με την ακύρωση του συμβολαίου ο ασφαλισμένος μένει… ακάλυπτος, σε περίπτωση που αποφασίσει να χτυπήσει την πόρτα άλλης ασφαλιστικής εταιρίας τότε θα πρέπει να περάσει εκ νέου όλες τις αναμονές για την κάλυψη συγκεκριμένων παθήσεων. Το ygeiamou.gr έχει πολλάκις αναφερθεί στο επίμαχο ζήτημα, υπογραμμίζοντας πως το… κοντέρ των χρονικών αναμονών μηδενίζεται, τόσο στα ισόβια, όσο και στα ετήσια προγράμματα, αφού εξαιρούνται της ανανέωσης κάθε χρόνο.

Επίσης… ουδέν κρυπτόν. Κι αυτό γιατί, η πρώτη ερώτηση που καλείται να απαντήσει ο ασφαλισμένος πριν τη σύναψη νέου συμβολαίου με άλλη εταιρία είναι εάν είχε υποβάλλει αίτηση σε άλλον εκπρόσωπο της ασφαλιστικής αγοράς, η οποία βρίσκεται σε εκκρεμότητα, απορρίφθηκε, αναβλήθηκε ή έγινε δεκτή με επασφάλιστρα, εξαιρέσεις ή περιορισμούς. Δεδομένου δε, ότι επιβάλλεται να απαντήσει με ειλικρίνεια η νέα εταιρία θα θελήσει να μάθει τους λόγους της αναβολής του προηγούμενου συμβολαίου…

Διαβάστε επίσης:

Προγραμματισμένη επέμβαση: Τι να κάνετε για να αποζημιωθείτε

Πότε το «σπάσιμο» ενός συμβολαίου δεν προκαλεί ζημιά – Ενημερωθείτε