Τι αγοράζουν, πού επενδύουν, τι κινδύνους εκχωρούν και τι κινδύνους διακρατούν. Αυτά είναι τα βασικά σημεία που πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές πριν αγοράσουν μία ιδιωτική ασφάλιση, με τους διανομείς να είναι επιφορτισμένοι με αυτό το έργο, διαδραματίζοντας, παράλληλα και τον ρόλο του ενδιάμεσου μεταξύ ασφαλισμένου και εταιρίας.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την νέα υποδιοικήτρια της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ), κυρία Χριστίνα Παπακωνσταντίνου, ο διανομέας, εκτός από το να ενημερώνει έγκαιρα και έγκυρα τους υποψήφιους πελάτες για τα υφιστάμενα προϊόντα, οφείλει να αφουγκράζεται τις νέες ανάγκες που δημιουργούνται στους καταναλωτές και να τις επικοινωνεί στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις που εκπροσωπεί, υποστηρίζοντας μία αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ επιχειρήσεων και ασφαλισμένων. «Είναι, άρα, σημαντικό οι διοικήσεις των ασφαλιστικών εταιριών να επενδύουν σε αποτελεσματικά δίκτυα διανομής, να υιοθετούν σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία, καθώς και να παρέχουν συνεχή εκπαίδευση των διανομέων», σημείωσε χαρακτηριστικά, στο πλαίσιο του 14th Insurance Conference, με τίτλο «Προκλήσεις στην ασφαλιστική αγορά στην μετά-Covid εποχή», υπογραμμίζοντας πως σήμερα η κατάρτιση των διανομέων βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο διαχρονικά, γεγονός που αποδεικνύεται από την απαιτητική διαδικασία αρχικής πιστοποίησης και διατήρησής της που εποπτεύει η ΤτΕ. «Μάλιστα, πρόσφατα επανήλθαν σε ρυθμούς κανονικότητας οι εξετάσεις πιστοποίησης των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών που είχαν ανασταλεί εξαιτίας της πανδημίας», πρόσθεσε.
Το ygeiamou έχει αναδείξει πολλάκις το ζήτημα, εστιάζοντας στο κομμάτι, τόσο της νομιμότητας, όσο και της πιστοποίησης των επίμαχων εκπροσώπων. Ενδεικτικά, όλοι οι διανομείς είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν – είτε γραπτώς είτε σε ένα ηλεκτρονικό αρχείο – το link, το οποίο πιστοποιεί πως πρόκειται για νόμιμους επαγγελματίες, ενώ από το επίμαχο μητρώο μπορούν να αντληθούν πληροφορίες, όσον αφορά στη δυνατότητα του εκάστοτε διανομέα να προωθεί επενδυτικά συμβόλαια, βασισμένα σε ασφάλιση (unit linked).
Παράλληλα, βάσει Νόμου απαγορεύεται να χρησιμοποιούν μεθόδους αθέμιτου ανταγωνισμού, καθώς και αθέμιτες, παράνομες ή παραπλανητικές πράξεις και πρακτικές, όπως να παρουσιάζουν παραπλανητικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο ως προς το ισχύον τιμολόγιο και τους όρους της ασφαλιστικής σύμβασης, να υπόσχονται στον πελάτη καλύψεις που δεν περιλαμβάνονται στο ασφαλιστικό προϊόν που προωθούν και να αποκρύπτουν κινδύνους που φέρει ο πελάτης ή/και κόστος που τον επιβαρύνει.
«Όποιες προσπάθειες γίνονται για αναβάθμιση του ρόλου της ιδιωτικής ασφάλισης έχουν νόημα μόνο εφόσον ξεκινούν και καταλήγουν στον ασφαλισμένο», τόνισε η κυρία Παπακωνσταντίνου, σημειώνοντας πως οι καταναλωτές οφείλουν να γνωρίζουν με σαφήνεια και πληρότητα ποιοι κίνδυνοι και υπό ποιες προϋποθέσεις καλύπτονται από το συμβόλαιό τους και ποιοι όχι.
Διαβάστε επίσης
Πως θα τεστάρετε τον ασφαλιστή σας – Τι να τον ρωτήσετε
Προσωπικά Δεδομένα: Πότε τα μοιραζόμαστε πρόθυμα με τον ασφαλιστή μας