Οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι ως εκπαιδευμένοι και έμπειροι επαγγελματίες οφείλουν να εξηγούν στον πελάτη τους όρους των ασφαλιστικών συμβάσεων που προτείνουν, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του και να  διασφαλίζουν ότι η πληροφόρηση που λαμβάνει ο πελάτης είναι έγκαιρη και πλήρης. Έχουμε επισημάνει και σε προηγούμενα άρθρα ότι η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ των δύο πλευρών «κτίζεται» από την αρχή και «τεστάρεται» με το πέρασμα του χρόνου.

Ανάμεσα στις πληροφορίες που οφείλει να σας δίνει ο ασφαλιστής σας είναι και οι εξής:

-Ποιες είναι οι συνέπειες της πρόωρης διακοπής ή ακύρωσης ή εξαγοράς του ασφαλιστηρίου συμβολαίου σας

-Ποιες εξαιρέσεις  από την ασφαλιστική κάλυψη προβλέπει το συμβόλαιό σας

-Τι θα συμβεί αν δεν πληρώσετε εγκαίρως το ασφάλιστρό σας

– Τι δικαιώματα έχετε εναντίωσης, υπαναχώρησης και καταγγελίας του συμβολαίου σας. Σας χορηγεί μάλιστα και τα σχετικά έντυπα με απόδειξη παραλαβής για να τα συμπληρώσετε αν για κάποιο λόγο είστε δυσαρεστημένος και θέλετε να υποβάλετε ένσταση η να κινηθείτε νομικά εις βάρος της εταιρίας.

-Πολλά αλλάζουν στη διάρκεια της σταδιοδρομίας ενός ασφαλιστή. Αν άλλαξε πόστο η διέκοψε τη δραστηριότητά του οφείλει να σας ενημερώσει και να σας υποδείξει τον αντικαταστάτη του.

Σε γενικές γραμμές. όπως προβλέπουν και οι σχετικοί κανόνες που διέπουν τη λειτουργία του κλάδου, οι διανομείς ασφαλιστικών προϊόντων απαγορεύεται να χρησιμοποιούν μεθόδους αθέμιτου ανταγωνισμού, καθώς και αθέμιτες, παράνομες ή παραπλανητικές πράξεις και πρακτικές. Αυτό που  θα τους κάνει να ξεχωρίσουν στον ανταγωνισμό είναι οι επιπλέον γνώσεις και επαγγελματική τους συνέπεια προς όφελος των πελατών, των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, αλλά και της αγοράς στο σύνολό της. Συγκεκριμένα απαγορεύεται:

α) να παρουσιάζουν παραπλανητικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο,

β) να υπόσχονται στον πελάτη καλύψεις που δεν περιλαμβάνονται στο ασφαλιστικό προϊόν που προωθούν, ή αποκρύπτουν κινδύνους που φέρει ο πελάτης ή/και κόστος που τον επιβαρύνει,

γ) να δημιουργούν, αναπαράγουν και διαδίδουν δηλώσεις και φήμες που δεν στηρίζονται σε επίσημα δημοσιοποιημένα στοιχεία,

δ) να προσφέρουν εκπτώσεις ή να διαφημίζουν εκπτώσεις, ωφελήματα ή και παροχές που δεν ανταποκρίνονται στα ισχύοντα τιμολόγια

ε) να κάνουν διακρίσεις  μεταξύ πελατών που έχουν τις ίδιες προϋποθέσεις ασφάλισης.

 

Διαβάστε ακόμη:

Ποια έξτρα επιδόματα παρέχουν τα συμβόλαια υγείας

Τι πρέπει να καλύπτει ένα καλό συμβόλαιο υγείας

Νοσηλεία: Πότε δικαιούστε προκαταβολή έως και 50% των εξόδων