Πρόθυμοι να μοιραστούν τα προσωπικά τους δεδομένα με τους παρόχους ιδιωτικής ασφάλισης δηλώνουν οκτώ στους 10 Έλληνες, ζητώντας, ωστόσο, ως… αντάλλαγμα καλύτερη, γρηγορότερη, προσωποποιημένη προσέγγιση και χαμηλότερα ασφάλιστρα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα της Accenture, εταιρείας παροχής υπηρεσιών προς επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, το 56% των καταναλωτών θα έδινε την επίμαχη πρόσβαση εάν επρόκειτο να εξασφαλίσει γρηγορότερες και πιο εύκολές υπηρεσίες, το 54% προσωποποιημένες προσφορές, το 53% εκπτώσεις σε μη ασφαλιστικά προιόντα, το 50% δωρεάν συμβουλές με βάση το προσωπικό του προφίλ και το 49% χαμηλότερα ασφάλιστρα. Όπως έχει τονίσει σε δημοσίευμά του το ygeiamou, η ασφαλιστική εταιρία μπορεί να επεξεργαστεί τα εξής δεδομένα των ασφαλισμένων:

1. Ταυτοποίησης: π.χ. όνομα, επώνυμο, ημερομηνία γέννησης, αριθμό αστυνομικής ταυτότητας/ διαβατηρίου, ΑΜΚΑ, ΑΦΜ.
2. Επικοινωνίας: π.χ. διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου/αλληλογραφίας, αριθμοί τηλεφώνου/φαξ.
3. Πληρωμής: π.χ. τραπεζικοί λογαριασμοί, χρεωστικές/πιστωτικές και λοιπές τραπεζικές κάρτες.
4. Ασφάλισης: Δεδομένα απαραίτητα για τη σύναψη και διαχείριση της ασφαλιστικής σύμβασης, (π.χ. σε σχέση με την οικονομική/περιουσιακή κατάσταση, υγείας, δεδομένα για οδηγική συμπεριφορά (driving history), περιστατικά τροχαίου ατυχήματος, δεδομένα εργασιακά/επαγγελματικής δραστηριότητας).
5. Διακανονισμού: Δεδομένα απαραίτητα για τη διαχείριση των ασφαλιστικών περιπτώσεων που δηλώνονται, τα οποία δύνανται να εμπεριέχονται στην αίτηση ασφάλισης, δήλωση ζημίας, αίτηση αποζημίωσης και σε συνοδευτικά αυτών έγγραφα/δικαιολογητικά.

Όσον αφορά στο υπόλοιπο 21% που δήλωσε πως δεν επιθυμεί το… μοίρασμα των προσωπικών του δεδομένων, το 43% προβάλλει ως βασικό αντεπιχείρημα την ανησυχία του για τη χρήση τους από τις ασφαλιστικές εταιρίες. Την ίδια στιγμή, το 40% εξηγεί πως δεν θέλει να αλλάξει τίποτα στους όρους πολιτικής, το 12% δεν βλέπει πως θα μπορούσε να επωφεληθεί από αυτό, ενώ υπάρχει και ένα μικρό ποσοστό ασφαλισμένων που θεωρεί πως θα πληγεί από τον διαμοιρασμό των δεδομένων του.

Στην περίπτωση αυτή, τότε οι ασφαλισμένοι δικαιούνται να:
• Έχουν πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα που τηρεί, διαθέτει και επεξεργάζεται η εταιρία.
• Ζητήσουν τη διόρθωση ανακριβών ή ανεπίκαιρων δεδομένων που τους αφορούν ή τη συμπλήρωση ελλιπών δεδομένων τους.
• Διαγραφούν τα δεδομένα από τα αρχεία της εταιρίας εφόσον η επεξεργασία τους δεν είναι απαραίτητη για την επιδίωξη των σκοπών, για τους οποίους έχουν συλλεγεί.
• Ζητήσουν τον περιορισμό της χρήσης δεδομένων σε περίπτωση αμφισβήτησης της ακρίβειάς τους.

Διαβάστε επίσης 

Μα γιατί να κάνω ιδιωτική ασφάλιση; Υπάρχουν πολλοί λόγοι – Ενημερωθείτε

«Να κάνουμε μια ασφάλεια στο παιδί»: Τα σημεία – κλειδιά που πρέπει να προσέξετε