homescreen

Τα επτά οφέλη της γιόγκα

Τα επτά οφέλη της γιόγκα


ygeiamou.gr team

Ο καλύτερος τρόπος να διαπιστώσετε αν σας ταιριάζει η yoga είναι να τη δοκιμάσετε - Είναι σίγουρο ότι θα εκπλαγείτε από τα αποτελέσματα

Η γιόγκα είναι μια εξαιρετική προπόνηση από μόνη της σε οποιοδήποτε πρόγραμμα γυμναστικής κι αν την εντάξεις, μας επισημαίνει η personal trainer κ. Σοφία Περδίκη. Αντίθετα με τις προπονήσεις υψηλής έντασης (HIIT) ή την προπόνηση με βάρη, η γιόγκα είναι συχνά ήρεμη προπόνηση και επικεντρώνεται περισσότερο στην ηρεμία και την διάταση του σώματος – δύο πράγματα που έχουν τεράστια οφέλη. Ωστόσο, είναι πολύ εύκολο να αυξήσει κανείς και την δύναμη του με προγράμματα γιόγκα επίσης. Η σύνθεση μιας έντονης προπόνησης δύναμης με την «ηρεμία» και τον απόλυτο έλεγχο μυαλού και σώματος στην γιόγκα αναφέρεται ως «Power Yoga».

Η γιόγκα είναι προπόνηση για όλους, ανεξάρτητα από την φυσική σας κατάσταση, πόσο χρονών είστε, πώς ντύνεστε, πόσο ζυγίζετε, τι κάνετε για να ζήσετε, πού ζείτε, η γιόγκα μπορεί να σας ταιριάξει απόλυτα. Εάν νιώθετε το σώμα σας δύσκαμπτο ή έχετε έναν πρόσφατο τραυματισμό που καθιστά δύσκολη την πραγματοποίηση ορισμένων ασκήσεων γιόγκα, συγκεκριμένων θέσεων ή τεχνικών αναπνοής, πιθανόν να υπάρχουν ασφαλείς εναλλακτικές λύσεις, με τις οποίες μπορεί να σας βοηθήσει ένας έμπειρος εκπαιδευτής γιόγκα. Ξεκινήστε με μια ήπια τάξη μέχρι να αισθανθείτε ότι είναι ασφαλές να προχωρήσετε σε κάτι πιο δύσκολο. Ποτέ μην αγνοείτε τον πόνο. Μια μικρή ενόχληση ίσως είναι εντάξει, αλλά ο πόνος είναι ο τρόπος του σώματός σας να σας λέει να αποφεύγετε κάτι.

Τα οφέλη της yoga

Η γιόγκα μπορεί να σας βοηθήσει:

  • Στη βελτίωση και τη διατήρηση της υγείας των μυών, των αρθρώσεων και των οργάνων, αλλά και του μυαλού.
  • Να κοιμάστε καλύτερα.
  • Στη βελτίωση των επιδόσεων και την πρόληψη τραυματισμών στον αθλητισμό.
  • Στη γρήγορη αποκατάσταση από κάποιον τραυματισμό.
  • Προλαμβάνει καταστάσεις όπως ο διαβήτης, οι καρδιακές παθήσεις και τα αυτοάνοσα νοσήματα.
  • Eπιβραδύνει τις αρνητικές επιπτώσεις των πολλών ωρών εργασίας.
  • Αυξάνει την αίσθηση της ευτυχίας και της ευημερίας.

Είναι μια πρακτική που συνδυάζει τόσο τη σωματική άσκηση, συμβάλλοντας στη βελτίωση της αντοχής, της στάσης του σώματος, της δύναμης, της ισορροπίας και της ευλυγισίας, καθώς και μια πειθαρχία που σας βοηθά να χαλαρώνετε, να αισθάνεστε πιο υγιείς και πιο ενεργητικοί.

Ο καλύτερος τρόπος να μάθετε εάν η γιόγκα σας ταιριάζει είναι να τη δοκιμάσετε. Επισκεφθείτε κάποια στούντιο yoga και ζητήστε να σας ενημερώσουν ποια μαθήματα θα σας ταίριαζαν καλύτερα, αλλά και να σας δώσουν συμβουλές που χρειάζεστε πριν την άσκηση. Εάν είστε σε φάση ανάρρωσης από έναν τραυματισμό ή έχετε ένα πρόβλημα υγείας, συμβουλευτείτε έναν γιατρό πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε μορφή άσκησης.

Η Σοφία Περδίκη είναι personal trainer και certified Pilates Instructor με ιδιαίτερη εμπειρία στην εκγύμναση ασκουμένων με νευροκινητικά προβλήματα. Είναι απόφοιτος του ΤΕΦΑΑ Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και της Σχολής AF Studies. Έχει εργαστεί για περισσότερο από δεκαπέντε χρόνια ως γυμνάστρια σε σχολεία και εκπαιδευτήρια πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ενώ το 2008 δημιούργησε το στούντιο φυσικής αγωγής και ειδικών γυμναστικών Complete Training by Sophia που προσφέρει εξειδικευμένα προγράμματα άσκησης, προγράμματα pilates, pilates reformer και ολοκληρωμένα προγράμματα fitness πάντοτε με προσωπική επίβλεψη από την ίδια ή τους συνεργάτες της.