homescreen

Η συνήθεια που μας επιβαρύνει όσο το κάπνισμα – Διορθώστε την

Η συνήθεια που μας επιβαρύνει όσο το κάπνισμα – Διορθώστε την


ygeiamou.gr team

Το καθισιό είναι όσο επιβλαβές είναι το κάπνισμα! H pilates instructor, Κατερίνα Σιούκα, εξηγεί γιατί η καθιστική ζωή είναι τόσο επιβαρυντική και τι μπορούμε να κάνουμε για να θωρακίσουμε την υγεία μας

*Γράφει η pilates instructor, Κατερίνα Σιούκα

Τα δεινά της καθιστικής ζωής στην υγεία αποκαλύπτει πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου Harvard που επιχείρησε να κατατάξει 30  χώρες με καλό επίπεδο οικονομικής ανάπτυξης σε μια λίστα με βάση τα επίπεδα μακροζωίας.

Τα αποτελέσματα για τη χώρα μας είναι απογοητευτικά. Το οποίο είναι κατανοητό, όχι λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας, αλλά λόγω μιας πολύ κακής καθημερινής μας συνήθειας: της αγάπης μας για την καθιστική ζωή.  Έτσι παρατηρώντας λίγο τις ζωές μας, θα συμφωνήσουμε οι περισσότεροι ότι σε κάθε σπίτι σχεδόν υπάρχει ένα αυτοκίνητο για το κάθε ενήλικο μέλος, το οποίο «απαιτούμε» να παρκάρουμε έξω ακριβώς από κάθε κατάστημα που θέλουμε να επισκεφτούμε, περπατώντας όσο το δυνατόν μικρότερη απόσταση, έχουμε κινητά τελευταίας τεχνολογίας, τα οποία εξυπηρετούν κάθε μας ανάγκη διαδικτυακά με ένα απλό “touch” από την άνεση του καναπέ μας, χρησιμοποιούμε αποκλειστικά το ασανσέρ, μιας και οι σκάλες είναι «απαγορευμένες» και γενικώς προσπαθούμε να κινούμαστε όσο το δυνατόν λιγότερο.

Είναι μάλιστα, ενδιαφέρουσα η σύγκριση με την Αγγλία, όπου πίνουν περισσότερο από εμάς, καπνίζουν περισσότερο, τρώνε fast food και όμως περπατώντας 15’ ως τη στάση του μετρό ή πηγαίνοντας με τα πόδια στη δουλειά τους, τους φέρνει αντάξια στην 5η θέση με τα υψηλότερα ποσοστά μακροζωίας της παραπάνω λίστας του Πανεπιστημίου Harvard.

Είναι πραγματικά ενδιαφέρον πως μια τόσο μικρή κίνηση στην καθημερινότητα μας, μπορεί να έχει τόσο μεγάλο αποτέλεσμα. Παρακάτω προτείνονται τρόποι για να προσθέσετε και εσείς κίνηση στην καθημερινότητα σας βελτιώνοντας την υγεία σας.

  •  Περπατήστε παντού! Στο περίπτερο, στο σουπερ μάρκετ, στον οδοντίατρο, στο σχολείο, στη δουλειά.
  • Χρησιμοποιείστε τις σκάλες όσο το δυνατόν περισσότερο. Και αν είστε και προχωρημένοι, ανεβείτε 2-2 τα σκαλιά.
  • Αξιοποιήστε τις δουλειές του σπιτιού σας ασκήσεις. Ακόμα και αν δεν έχετε πολύ χρόνο να ασχοληθείτε, βάλτε μουσική και χορέψετε! Όχι μόνο θα κινηθείτε περισσότερο αλλά θα ανεβάσετε και τη διάθεση σας!
  • Συμμετέχετε στο παιχνίδι των παιδιών ή των κατοικίδιών σας. Δε μπορείτε να φανταστείτε πόσα οφέλη μπορεί να έχει ένα απλό κυνηγητό με τα παιδιά σας, η μια γρήγορη βόλτα με το σκύλο σας.

Και τέλος, κάντε σεξ! Δοκιμάστε «απαιτητικές» στάσεις με το ταίρι σας και απογειώστε τη λίμπιντο αλλά και την υγεία σας.

 

Διαβάστε επίσης:

Η άσκηση που διώχνει τον πόνο και μειώνει την πίεση – Τρία top tips για να τη βάλετε στη ζωή σας

Τρεις top ασκήσεις για δυνατή πλάτη χωρίς πόνο

Οστεοπόρωση: Η καθιστική ζωή αυξάνει τον κίνδυνο



Απόρρητο Απόρρητο