homescreen

Η δραστηριότητα – «φυσικό φάρμακο» που βελτιώνει την χοληστερόλη και τη διάθεση

Η δραστηριότητα – «φυσικό φάρμακο» που βελτιώνει την χοληστερόλη και τη διάθεση


ygeiamou.gr team

Φορέστε άνετα παπούτσια και την καλύτερή σας διάθεση, βάλτε λίγο μουσική και ρίξτε το στο... χορό. Αυτό τουλάχιστον συστήνουν οι επιστήμονες με στόχο τη βελτίωση των επιπέδων της χοληστερόλης, της φυσικής κατάστασης αλλά και της διάθεσης. Δείτε για ποιους είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική αυτή η σύσταση

Δεν κοστίζει σχεδόν τίποτα, βελτιώνει την ισορροπία, τη στάση του σώματος και το βάδισμα ενώ μας γυμνάζει ευχάριστα χωρίς να χρειάζεται να κοπιάσουμε ιδιαίτερα. Ο χορός, σύμφωνα και με νέα ερευνητικά δεδομένα δημοσιευμένα στο Menopause, το περιοδικό της Εταιρείας Εμμηνόπαυσης Βόρειας Αμερικής (NAMS), λειτουργεί ως φυσικό «φάρμακο» για τις γυναίκες που βρίσκονται στην μετεμμηνόπαυση, καθώς όχι μόνο βελτιώνει τη φυσική τους κατάσταση, αλλά και τη διάθεση και την αυτοεκτίμηση τους, μειώνοντας μάλιστα στο ελάχιστο και τον κίνδυνο τραυματισμών.

Οι αλλαγές που βιώνουν οι γυναίκες κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, όπως η πρόσληψη βάρους, οι αλλαγές του μεταβολισμού αλλά και η αύξηση των τριγλυκεριδίων και της «κακής» χοληστερόλης, αυξάνουν με τη σειρά τους τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων. Σε συνδυασμό με τη μείωση της σωματικής δραστηριότητας, η υγεία τους μπορεί να τεθεί σε κίνδυνο, καθώς αυξάνεται και ο κίνδυνος των τραυματισμών από πτώση. Εκτός όμως από τις  σωματικές αλλαγές, οι μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες, βλέποντας το σώμα τους να αλλάζει, παρουσιάζουν και μειωμένη αυτοπεποίθηση.

Σε όλες τις παραπάνω μεταβολές, ο χορός φαίνεται πως δρα ιδιαίτερα ευεργετικά. Προηγούμενες μελέτες εστιάσαν κυρίως στην επίδραση του χορού στην φυσική κατάσταση των γυναικών, χωρίς να λαμβάνουν υπόψιν τους και τις θετικές αλλαγές στην ψυχοσύνθεσή τους.

Η παρούσα έρευνα σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να αναλύσει το πώς επηρεάζει ο χορός τη σύνθεση του σώματος, το μεταβολικό προφίλ, τη φυσική κατάσταση αλλά και την αυτοεκτίμηση στις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες. Αν και το δείγμα ήταν μικρό, οι γυναίκες που ακολούθησαν το πρόγραμμα χορού τρεις φορές την εβδομάδα, επωφελήθηκαν σημαντικά από αυτή την πρακτική: βελτιώθηκε το λιπιδικό τους προφίλ, η κινητικότητά τους αλλά και η εικόνα που έχουν για τον εαυτό τους.

Επομένως, δεν είναι ποτέ αργά να βγάλετε από τη ντουλάπα τα άνετα παπουτσια σας και να εντάξετε στην καθημερινότητά σας τον χορό. Δεν είναι ανάγκη βέβαια να γραφτείτε σε κάποια σχολή αν ακόμα δε νιώθετε έτοιμες, καθώς στο ίντερνετ θα βρείτε μεγάλη ποικιλία προγραμμάτων εκμάθησης, ακόμα και αρχαρίων.

Διαβάστε επίσης: 

Η ευχάριστη και ανέξοδη «θεραπεία» που βελτιώνει τη μνήμη, τη συγκέντρωση και τη διάθεση

Η δραστηριότητα που γυμνάζει, νικά το άγχος και ρίχνει την πίεση

 



Απόρρητο Απόρρητο