homescreen

Υπέρταση: Πόσες ώρες γυμναστική χρειάζονται για να την αποφύγετε στα 50

Υπέρταση: Πόσες ώρες γυμναστική χρειάζονται για να την αποφύγετε στα 50


ygeiamou.gr team

Αν νομίζατε ότι 2,5 ώρες γυμναστική την εβδομάδα ειναι αρκετές τότε κάνετε λάθος. Δείτε πόσες ώρες συστήνουν Αμερικανοί ερευνητές ειδικά για όσους θέλουν να κρατήσουν μακριά τους τον κίνδυνο υπέρτασης

Η συστηματική άσκηση βελτίωνει την ποιότητα της ζωής μας και μας προστατεύει από τα καρδιαγγειακά νοσήματα, απ΄ότι φαίνεται όμως οι νεαροί ενήλικες θα πρέπει να ασκούνται περισσότερο εάν θέλουν να αποτρέψουν την εμφάνιση της υπέρτασης στη μετέπειτα ζωή τους. Σύμφωνα  με τα στοιχεία νέας έρευνας από το Πανεπίστημιο της Καλιφόρνια στο Σαν Φρανσισκό, πέντε ώρες εντατικής άσκησης την εβδομάδα θωρακίζει τον οργανισμό από την υπέρταση στη μέση ηλικία, ιδιαίτερα αν διατηρείται στα τριάντα, σαράντα και πενήντα. H υπέρταση είναι μια νόσος που μπορεί να οδηγήσει σε εγκεφαλικό επεισόδιο, καρδιακή προσβολή ή ακόμα και άνοια στην πορεία της ζωής μας,

Σε αυτή τη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Preventive Medicine, οι ερευνητές ακολούθησαν 5.115 ενήλικες ηλικίας 18 εώς 30 ετών. Η συγκεκριμένη μελέτη υπάγεται στη μεγάλης κλίμακας μελέτη CARDIA (Coronary Artery Risk Development in Young Adults) και οι συμμετέχοντες ήταν κάτοικοι του Μπέρμιγχαμ της Αλαμπάμα, του Σικάγο, της Μινεάπολης και του Όκλαντ. Περίπου οι μισοί από αυτούς ήταν Αφροαμερικανοί (51.6%) και το 45.5 % ήταν άντρες. Οι συμμετέχοντες ερωτήθηκαν σχετικά με τη ρουτίνα της γυμναστικής τους, το ιατρικό τους ιστορικό αλλά και το αν καπνίζαν ή κατανάλωναν συχνά αλκοόλ. Οι ερευνητές παρακολουθούσαν επίσης την αρτηριακή τους πίεση, το βάρος τους και τις τιμές της χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων.

Από τις τέσσερις ομάδες που χώριστηκαν οι συμμετέχοντες με βάση το φύλο και τη φυλή, οι αφροαμερικανοί ήταν αυτοί που γυμνάζονταν περισσότερο στα πρώτα χρόνια της ενηλικίωσης τους σε σύγκριση με τις υπόλοιπες τρεις ομάδες. Όμως, όταν έφταναν στην ηλικία των 60 ετών, η συστηματική άσκηση είχε μειωθεί από τις 560 μονάδες σε περίπου 300, που ισοδυναμεί με 2,5 ώρες την εβδομάδα. Αυτό συνεπάγεται με λιγότερη άσκηση σε σύγκριση με τους λευκούς συμμετέχοντες της έρευνας (περίπου 430 μονάδες) και ελαφρώς περισσότερο από τις λευκές γυναίκες (περίπου 320 μονάδες). Επιπροσθέτως, ήταν αυτοί που κάπνιζαν περισσότερο κάτι που ίσως εξηγεί τη φθίνουσα πορεία της άσκησης στην πορεία της ζωής τους. Οι αφροαμερικανίδες φαίνεται πως ήταν αυτές που έκανα τη λιγότερη γυμναστική από όλες τις ομάδες. Η σωματική δραστηριότητα στους λευκούς άντρες μειώθηκε στην ηλικία των 20 και των 30 όμως σταθεροποιήθηκε στην τέταρτη δεκαετία της ζωής τους. Τουναντίον, η άσκηση στις λευκές γυναίκες μειώθηκε στην ηλικία των τριάντα όμως έμεινε σταθερή μέχρι την ηλικία των 60 ετών.

Η φθίνουσα πορεία της άσκησης αντικατοπτρίζεται στις τιμές της αρτηριακής πίεσης. Περίπου το 80 έως 90% των Αφροαμερικανών ανδρών και γυναικών υπέφεραν από υπέρταση έως την ηλικία των 60 ετών, σε σύγκριση με λίγο λιγότερο από το 70% για τους λευκούς άνδρες και το 50% για τις λευκές γυναίκες.

Γιατί έχει σημασία η ποσότητα της άσκησης 

Όταν οι ερευνητές έκαναν μια ενδοσκόπηση στο 17.9% των συμμετεχόντων που ασκούνταν τουλάχιστον 5 ώρες τη βδομάδα όσο ήταν ηλικιακά στα πρώτα χρόνια της ενηλικιώσής τους -διπλάσια δηλαδή από την συστηνόμενη ποσότητα άσκησης- ανακάλυψαν ότι η πιθανότητα εμφάνισης της υπέρτασης ήταν 18% χαμηλότερη σε σύγκριση με όσους γυμνάζονταν λιγότερο από πέντε ώρες τη βδομάδα. Η πιθανότητα ήταν ακόμη χαμηλότερη για το 11,7% των συμμετεχόντων που διατήρησαν τις ίδιες συνήθειες άσκησής τους μέχρι την ηλικία των 60 ετών.

Ο επικεφαλής της έρευνας Jason Nagata γιατρός στο Τμήμα Ιατρικής Εφήβων και Νέων Ενηλίκων του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια τονίζει πως οι γιατροί θα πρέπει να συστήνουν τη συστηματική άσκηση στους ασθενείς με τον ίδιο τρόπο που συστήνουν τον συχνό έλεγχο της αρτηριακής πίεσης, της γλυκόζης και των λιπιδίων αλλά και του βάρους και του καπνίσματος. Προτείνει μάλιστα να αυξηθεί η ποσότητα της συστηνόμενης σωματικής άσκησης.

Διαβάστε επίσης 

Υπέρταση: Πότε διπλασιάζεται ο κίνδυνος υψηλής πίεσης

Πέντε τροφές – σύμμαχοι στη ρύθμιση της υπέρτασης

Αυτό είναι το καλύτερο αντιυπερτασικό «φάρμακο» – Όλοι μπορούν να το δοκιμάσουν

 



Απόρρητο Απόρρητο