homescreen

Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου: Πέντε τρόφιμα που πρέπει να αποφύγουμε για να μειώσουμε το πρήξιμο

Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου: Πέντε τρόφιμα που πρέπει να αποφύγουμε για να μειώσουμε το πρήξιμο


ygeiamou.gr team

Ειδικοί από το κορυφαίο Πανεπιστήμιο των ΗΠΑ Johns Hopkins υποδεικνύουν τα πέντε τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγει όποιος ταλαιπωρείται από το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου

Το Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου αποτελεί μια χρόνια πάθηση του γαστρεντερικού που προσβάλλει το λεπτό και παχύ έντερο και ευθύνεται για φούσκωμα, μετεωρισμό, κοιλιακό άλγος και μεταβολές στις συνήθειες του εντέρου.

Μολονότι δεν υπάρχει κάποια θεραπεία για την αντιμετώπιση της διαταραχής, σημαντική ανακούφιση μπορεί να εξασφαλιστεί από τη σωστή διατροφή.

Σύμφωνα με την Δρ Linda Lee από το Πανεπιστήμιο John Hopkins, τα παρακάτω τρόφιμα αποτελούν εχθρούς για την περίπτωση των ασθενών με το σύνδρομο και πρέπει να αποφεύγονται:

1. Γάλα

Το γάλα όπως και άλλες τροφές που περιέχουν λακτόζη (π.χ. τυρί, παγωτό) μπορούν να προκαλέσουν αέρια και φούσκωμα σε άτομα με δυσανεξία στον σε αυτόν τον υδατάνθρακα. «Το 70% των ενηλίκων παγκοσμίως δεν παράγουν επαρκείς ποσότητες λακτάσης, ενός εντερικού ενζύμου που βοηθά στη διάσπαση των σακχάρων του γάλακτος», ανέφερε η Δρ. Lee. Η μη απορρόφηση της λακτόζης από το λεπτό έντερο, την αφήνει να περάσει στο παχύ έντερο όπου τα βακτήρια προχωρούν στη ζύμωση προκαλώντας αέρια.

2. Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε φρουκτόζη

Ενώ τα επεξεργασμένα τρόφιμα όπως τα αναψυκτικά και τα γλυκά του εμπορία είναι οι συνήθεις ύποπτοι, δεν είναι η μόνη πηγή πρόκλησης πρηξίματος.

Έχει αποδειχθεί ότι ορισμένα υγιεινά τρόφιμα όπως τα μήλα, τα αχλάδια και οι ξηροί καρποί έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φρουκτόζη, η οποία μπορεί να δράσει κατά τον ίδιο τρόπο με τη λακτόζη.

Μια λύση είναι κατανάλωση φρούτων με μικρή περιεκτικότητα σε φρουκτόζη,  όπως μούρα, εσπεριδοειδή και μπανάνες.

3. Ανθρακούχα αναψυκτικά

Επειδή το ανθρακικό μπορεί να προκαλέσει το ίδιο φαινόμενο αφρίσματος στον γαστρεντερικό σωλήνα, η Δρ Lee συνιστά το νερό και το γάλα χωρίς λακτόζη ως καλύτερες εναλλακτικές. Φρουτοχυμοί του εμπορίου δεν πρέπει να υπολογίζονται ως άλλη καλή επιλογή, αφού στην πλειοψηφία τους περιλαμβάνουν φρουκτόζη.

4. Καφεΐνη

Η καφεΐνη μπορεί να επιδεινώσει τη διάρροια, σημαντικό σύμπτωμα του συνδρόμου. Υψηλές πηγές καφεΐνης όπως ο καφές, το τσάι, τα αναψυκτικά τύπου κόλα, η σοκολάτα πρέπει να αποφεύγονται.

5. Τσίχλες χωρίς ζάχαρη

Πολλές τέτοιες τσίχλες παρασκευάζονται με τεχνητά γλυκαντικά όπως η σορβιτόλη και η ξυλιτόλη, τα οποία έχουν αποδειχθεί ότι σε αυξημένη πρόσληψη προκαλούν διάρροια. Επιπλέον, η μάσηση συχνά συνοδεύεται από κατάποση αέρα, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε αέρια.

Άλλα τρόφιμα που πιθανώς να κάνουν τα συμπτώματα εντονότερα αποτελούν τα φασόλια και σταυρανθή λαχανικά όπως το μπρόκολο και τα λαχανάκια Βρυξελλών, καθώς και συμπληρώματα διατροφής και μείωσης βάρους. Παρόλο που τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι οι κύριοι ένοχοι, για ορισμένους ασθενείς με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου το γιαούρτι αποτελεί εξαίρεση. Όπως εξήγησε η Δρ. Lee, βακτήρια του γιαουρτιού διασπούν τη λακτόζη.

Τέλος, είναι χρήσιμο μαζί με τη διατροφή, όσοι υποφέρουν από το σύνδρομο να προσπαθήσουν να μειώσουν το άγχος και να κοιμούνται καλά.