«Δέσμιοι» των συμβολαίων που έχουν υπογράψει με την εταιρία αισθάνονται πολλοί ασφαλισμένοι, μην γνωρίζοντας πως διατηρούν το δικαίωμα- εάν και εφόσον δεν είναι ικανοποιημένοι ή αδυνατούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά- στρίβειν διά τριών οδών:
Της εναντίωσης: όπως προκύπτει από εν ενεργεία πρόγραμμα μεγάλης ασφαλιστικής εταιρίας, ο ασφαλισμένος, σε περίπτωση που το περιεχόμενο του συμβολαίου διαφέρει από την αίτηση ασφάλισης, έχει το δικαίωμα της εναντίωσης, αποστέλλοντας συστημένη επιστολή εντός ενός μονός από την παραλαβή του. Εάν δεν παρέλαβε τα πληροφοριακά στοιχεία ή και τους όρους όλων των καλύψεων, τότε μπορεί να διακόψει την ασφάλιση εντός 14 ημερών.
Της υπαναχώρησης: Παράλληλα, ο ασφαλισμένος μπορεί κάλλιστα να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση ασφάλισης, αποστέλλοντας συστημένη επιστολή στην εταιρεία εντός 30 ημερών από την παραλαβή του ασφαλιστηρίου. «Στις παραπάνω περιπτώσεις θα σας επιστραφούν τα καταβληθέντα ασφάλιστρα, ενώ η εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να παρακρατήσει από τα επιστρεφόμενα ασφάλιστρα τα πραγματοποιηθέντα έξοδα, καθώς και το δικαίωμα συμβολαίου», τονίζεται χαρακτηριστικά.
Της ακύρωσης/καταγγελίας της ασφαλιστικής σύμβασης: Τέλος, ο ασφαλισμένος έχει το δικαίωμα να ακυρώσει/καταγγείλει το συμβόλαιό του οποιαδήποτε στιγμή, με επιστολή που θα στείλει στη διεύθυνση της εταιρίας. Σε κάθε περίπτωση ακύρωσης, επιστρέφονται τα ασφάλιστρα που αναλογούν στο διάστημα από τον χρόνο ακύρωσης έως τη λήξη της περιόδου, για την οποία είχαν καταβληθεί.
Πριν, ωστόσο, επιλεγεί μία από τις παραπάνω λύσεις και σε περίπτωση που ο λόγος δεν είναι οικονομικός, ο ασφαλισμένος έχει την δυνατότητα να απευθυνθεί στην ασφαλιστική επιχείρηση, με την οποία συνεργάζεται. Όπως είχε γράψει το ygeiamou.gr σε σχετικό δημοσίευμά του όλες, άλλωστε, όσες εδρεύουν στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων αυτών που λειτουργούν στην χώρα μας μέσω υποκαταστήματος ή ελεύθερης παροχής υπηρεσιών, είναι υποχρεωμένες να διαθέτουν υπηρεσία διαχείρισης αιτιάσεων. Στην υπηρεσία αυτή καταλήγουν τυχόν παράπονα, στα οποία, μάλιστα, οφείλει να τοποθετηθεί με σαφήνεια, αλλά και με τη δέουσα τεκμηρίωση, εντός προθεσμίας 50 ημερών.
Σε περίπτωση που δεν υπήρξε απάντηση εμπρόθεσμα ή αυτή δεν ήταν τεκμηριωμένη, με συνέπεια το πρόβλημα να εξακολουθεί, τότε ο ασφαλισμένος έχει την δυνατότητα να υποβάλλει καταγγελία στην Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ). Όπως προκύπτει από την ενημέρωση της ΤτΕ, εκείνη θα την αξιολογήσει, αποκλειστικά στο πλαίσιο των εποπτικών αρμοδιοτήτων της. «Εάν, όμως, δεν προκύπτει ζήτημα εποπτικής φύσης, δεν έχει αρμοδιότητα να επιληφθεί περαιτέρω της συγκεκριμένης καταγγελίας», τονίζεται χαρακτηριστικά.
Διαβάστε επίσης;
Τα βασικά «συστατικά» μιας ασφαλιστικής σύμβασης: Ενημερωθείτε για να μην μπερδευτείτε
Ασφαλιστικό συμβόλαιο: Κατανοείτε τους όρους; Γιατί είναι σημαντικό