Την διαμάχη που μαίνεται τα τελευταία χρόνια μεταξύ ασφαλιστικών διαμεσολαβητών και δικτύου bancassurance παρακολουθούν οι καταναλωτές, έχοντας, ωστόσο, την δυνατότητα να πάρουν θέση, ζητώντας από αμφότερους τους διανομείς της ασφάλισης τα διαπιστευτήριά τους.

Πιο αναλυτικά, για συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού που διαμορφώνονται λόγω της δεσπόζουσας θέσης τους στη διανομή ασφαλιστικών προϊόντων κατηγορεί τα τραπεζικά ιδρύματα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών (ΠΟΑΔ), αιτούμενη την επιβολή κυρώσεων. «Τα τραπεζικά ιδρύματα, εκμεταλλευόμενα την θέση ισχύος τους έναντι του πελάτη, αλλά και το εκτενές πελατολόγιο τους λόγω των άλλων χρηματοοικονομικών προϊόντων που παρέχουν αφενός, εξαναγκάζουν τους πελάτες τους να αγοράσουν ασφαλιστικά προϊόντα των ασφαλιστικών εταιριών με τις οποίες συνδέονται και αφετέρου, έχει παρατηρηθεί ευρέως ότι συστηματικά κάνουν χρήση μη πιστοποιημένων υπαλλήλων τους στην προώθηση ασφαλιστικών προϊόντων, γεγονός που αποτελεί παραβίαση των διατάξεων Ν.4583/2018», τονίζει η Ομοσπονδία σε επιστολή της προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ενώ επικαλούμενη στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστών Ν. Έβρου, εξηγεί τις πρακτικές του δικτύου bancassurance:

  • Εκδίδει ασφαλιστήρια συμβόλαια με αυτόματη πληρωμή τους από τραπεζικούς λογαριασμούς πελατών χωρίς τη γνώση και συγκατάθεσή τους, παρόλο που υπάρχει εν ισχύ εξωτραπεζικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο.
  • Εκδίδει αποταμιευτικά προγράμματα, υποστηρίζοντας παραπλανητικά ότι είναι «απλοί» αποταμιευτικοί λογαριασμοί με εγγυημένη απόδοση.
  • Διενεργεί direct calls σε πελάτες για ασφάλιση αυτοκινήτων με «ειδικά» εκπτωτικά προνόμια.
  • Παρέχει «οικονομικότερα» πυρασφαλιστήρια με λιγότερες καλύψεις από αυτές που απαιτούνται για τη σύναψη εξωτραπεζικών ασφαλιστικών προγραμμάτων.

Σύμφωνα με πηγές της ασφαλιστικής αγοράς, οι καταναλωτές οφείλουν να γνωρίζουν τα εξής:

  1. Βάσει της Εγκυκλίου 462 της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ), τόσο στην ασφάλιση κατοικίας, όσο και στην ασφάλιση του δανείου, η επιλογή ασφαλιστικής εταιρίας και συμβούλου είναι ελεύθερη, ανεξάρτητα από το ποιος χορηγεί το δάνειο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εταιρία να είναι εγκεκριμένη και το συμβόλαιο να πληροί τους όρους που θέτει η τράπεζα.
  2. Όλοι οι διανομείς είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν – είτε γραπτώς είτε σε ένα ηλεκτρονικό αρχείο, στο οποίο οι καταναλωτές θα μπορούν να ανατρέξουν ανά πάσα στιγμή – το link, το οποίο πιστοποιεί πως πρόκειται για νόμιμους επαγγελματίες. Σε περίπτωση που εκείνοι δεν δώσουν τα διαπιστευτήριά τους ως οφείλουν τότε οι καταναλωτές μπορούν να τα απαιτήσουν.
  3. Πέραν της άδειας, στο επίμαχο μητρώο οι καταναλωτές μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες, όσον αφορά στη δυνατότητα του εκάστοτε διανομέα να προωθεί επενδυτικά συμβόλαια, βασισμένα σε ασφάλιση (unit linked). Ειδικά για το δίκτυο bancassurance η συγκεκριμένη υποχρέωση πρέπει να είναι εμφανής στο καρτελάκι με το όνομα του υπαλλήλου, με τον οποίο μιλά ο καταναλωτής.

Διαβάστε επίσης

Αστική επαγγελματική ευθύνη: Τι είναι και σε ποιους είναι απαραίτητη;

Οικογενειακό πρόγραμμα υγείας: Πέντε σημεία – κλειδιά που πρέπει να προσέξετε

Νοσηλεία στο εξωτερικό: Το ποσοστό κάλυψης που μπορείτε να πετύχετε