Ένα από τα πιο συχνά παράπονα που είθισται να έχουν οι ασφαλισμένοι από τις εταιρίες τους σχετίζεται με την καθυστέρηση στις διαδικασίες καταβολής της αποζημίωσης μετά από μία νοσηλεία.
Πιο αναλυτικά, σε αντίθεση με την δέσμευση που αναλαμβάνουν οι ίδιες πριν από την υπογραφή του εκάστοτε συμβολαίου ότι θα εκπληρώσουν άμεσα το δικό τους κομμάτι της συμφωνίας, εντούτοις στην πράξη τα πράγματα αποδεικνύονται διαφορετικά, με τους πελάτες τους να είναι σε αρκετές περιπτώσεις υποχρεωμένοι να περιμένουν ακόμη και… μήνες μέχρις ότου να λάβουν τα έξοδα νοσηλείας. Αυτό έχει σαν συνέπεια να υπάρχουν δυσαρέσκειες και δη, από εκείνους που έσπευσαν να συγκεντρώσουν γρήγορα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. «Οι διαδικασίες έγκρισης καταβολής αποζημίωσης ποικίλουν ανάλογα με το είδος του συμβολαίου. Στους όρους αναφέρονται αναλυτικά οι συγκεκριμένες πληροφορίες», σχολιάζουν στο ygeiamou.gr στελέχη της αγοράς, υπενθυμίζοντας πως κατά κανόνα, οι ασφαλισμένοι που νοσηλεύονται σε μη συμβεβλημένο νοσοκομείο καλούνται να προσκομίσουν τα εξής:
- Έντυπο αναγγελίας αποζημίωσης
- Εισιτήριο – Εξιτήριο
- Ενημερωτικό σημείωμα νοσοκομείου
- Πρωτότυπα τιμολόγια νοσοκομείου και εξοφλητικές αποδείξεις
- Φάκελος νοσηλείας
- Κουπόνια ή λίστα φαρμάκων που έχουν χρησιμοποιηθεί
- Πρωτότυπες αποδείξεις γιατρών
- Αντίγραφο πρακτικού χειρουργείου, CD ή DVD.
Στον αντίποδα, όπως εξηγούν τα παραπάνω στελέχη, η νοσηλεία σε ένα συμβεβλημένο νοσοκομείο θα μπορούσε κάλλιστα να επισπεύσει τις διαδικασίες, δεδομένου ότι αυτές είναι περισσότερο «αυτοματοποιημένες» και γίνονται κατευθείαν μεταξύ του νοσοκομείου και της ασφαλιστικής εταιρίας. Όλες, άλλωστε, συνεργάζονται – είτε άμεσα είτε έμμεσα – με συγκεκριμένα θεραπευτήρια, προκειμένου να παράσχουν τις υπηρεσίες τους βάσει ειδικών συμφωνιών. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι σε περίπτωση που ο ασφαλισμένος χρειαστεί τις υπηρεσίες του συμβεβλημένου νοσοκομείου το κόστος που θα προκύψει θα καταβληθεί απευθείας από την ασφαλιστική εταιρία στο νοσοκομείο χωρίς την διαμεσολάβηση του ίδιου ή των συγγενών του, σε αντίθεση με την νοσηλεία σε ένα μη συμβεβλημένο νοσοκομείο, όπου θα πρέπει να πληρώσει εκείνος και εν συνεχεία να ζητήσει τα χρήματα από την εταιρία.
Προσοχή: Σαφώς και η επιλογή ανήκει αποκλειστικά στον λήπτη της ασφάλισης. Όπως, ωστόσο, τονίζουν αρμόδιες πηγές, κατά τη διαδικασία επιλογής ενός προγράμματος καλό θα ήταν ο ενδιαφερόμενος να έχει προηγουμένως «τσεκάρει» τη λίστα με τα συμβεβλημένα νοσοκομεία. Κι αυτό γιατί, όσο δελεαστικό και εάν είναι ένα πρόγραμμα – με βάση την τιμή ή τις παροχές του – θα ήταν δώρον άδωρον εάν, για παράδειγμα, διαπίστωνε εκ των υστέρων ότι η εταιρία του δεν συνεργάζεται με κάποιον ιατρικό Όμιλο στην περιοχή, στην οποία κατοικεί ή το συνεργαζόμενο κέντρο δεν διαθέτει κάποιο συγκεκριμένο σύστημα ή εξοπλισμό που θα είναι καλύτερος για την αντιμετώπιση ενός προβλήματος υγείας.
Διαβάστε ακόμη
Τρεις καλοί λόγοι για να κάνουμε ιδιωτική ασφάλιση υγείας
Έχετε παράπονα από την ασφαλιστική σας; Τι να κάνετε πριν «σπάσετε» το συμβόλαιό σας