homescreen

Πηγαίνετε έτσι στη δουλειά σας και μειώστε κατά 13% τον κίνδυνο θανάτου

Πηγαίνετε έτσι στη δουλειά σας και μειώστε κατά 13% τον κίνδυνο θανάτου


Νίκη Ψάλτη

Πηγαίνετε στη δουλειά με το ποδήλατο, τα πόδια ή το λεωφορείο; Ποια από τις τρεις συνήθειες μακραίνει τη ζωή; Δείτε τι αποκαλύπτει έρευνα από τη Νέα Ζηλανδία

Οι άνθρωποι που πηγαίνουν με το ποδήλατο στη δουλειά έχουν μειωμένο κίνδυνο θανάτου σύμφωνα με έρευνα από τα Πανεπιστήμια του Όταγκο, της Μελβούρνης και του Ωκλαντ που δημοσιεύθηκε στο International Journal of Epidemiology.

Η επικεφαλής ερευνήτρια Δρ. Caroline Shaw από το τμήμα δημόσιας υγείας του Πανεπιστημίου του Οταγκο εξήγησε ότι όσοι πηγαίνουν στη δουλειά με το ποδήλατο είχαν 13% μειωμένο κίνδυνο θανάτου κατά τη διάρκεια της έρευνας, ενδεχομένως συνέπεια της ευεργετικής δράσης στην υγεία της φυσικής δραστηριότητας. Δεν παρατηρήθηκε αντίστοιχη μείωση στη θνησιμότητα σε όσους πήγαιναν στη δουλειά με τα πόδια ή με το λεωφορείο.

Η Δρ. Shaw εξηγεί ότι η έρευνα που ανέλυσε δεδομένα 3.5 εκατομμυρίων Νεοζηλανδών είναι μία από τις μεγαλύτερες κοόρτες που εξέτασαν τον συσχετισμό ανάμεσα στον τρόπο μετακίνησης προς τη δουλειά και τη θνησιμότητα.

«Μελετήσαμε το 80% του πληθυσμού παραγωγικής ηλικίας της Νέας Ζηλανδίας για μια περίοδο άνω των 15 ετών, οπότε τα αποτελέσματα είναι πολύ αντιπροσωπευτικά» δήλωσε η Δρ. Shaw.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι την ημέρα της απογραφής στο πλαίσιο της μελέτης, πάνω από το 80% του πληθυσμού στη Νέα Ζηλανδία πήγε στη δουλειά με το αυτοκίνητο, 5% με τα πόδια και μόλις 3% με το ποδήλατο.  «Υπήρχαν διαφορές μεταξύ των δύο φύλων στον τρόπο ταξιδιού προς την εργασία, με το 2% των γυναικών να ποδηλατούν σε σύγκριση με το 4% των ανδρών, αλλά περισσότερες γυναίκες περπατούσαν ή έκαναν τζόκινγκ (7%), σε σύγκριση με τους άνδρες (5%). Επίσης υψηλότερο ποσοστό νέων έκαναν ποδήλατο, περπατούσαν ή χρησιμοποιούσαν τις δημόσιες συγκοινωνίες σε σύγκριση με τους ηλικιωμένους» εξηγεί η Δρ. Shaw.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι δεδομένου του ότι η έρευνα βασίστηκε σε στοιχεία απογραφής δεν υπήρχε διαχωρισμός ανάμεσα σε όσους κατοικούσαν στον κέντρο λόγου χάρη και περπατούσαν 200 μέτρα για να πάνε στη δουλειά τους και σε όσους περπατούσαν ζωηρά για 30′.

Από την άλλη μεριά δεν παρατηρήθηκε αύξηση τροχαίων τραυματισμών από το περπάτημα ή την ποδηλασία παρότι η κυκλοφορία των αυτοκινήτων ήταν πολύ πυκνή τον καιρό που διενεργήθηκε η μελέτη και δεν υπήρχε μεγάλο περιθώριο για ελεύθερη κίνηση είτε με το ποδήλατο είτε με τα πόδια.

Η Δρ.  Shaw υποστηρίζει ότι τα ευρήματα της έρευνας υποστηρίζουν την ενίσχυση των πρωτοβουλιών για την αύξηση του αριθμού των ατόμων που πηγαίνουν στη δουλειά με το ποδήλατο. Σχολίασε επίσης ότι μπορεί η έρευνα να μην έδειξε συσχετισμό του περπατήματος με τη μείωση της θνησιμότητας αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι στερείται ωφελειών μεταξύ των οποίων η πρόληψη των καρδιαγγειακών νόσων και του διαβήτη.