homescreen

Δυο τύποι που διαφέρουν σαν τη μέρα με τη νύχτα – Τι σημαίνει αυτό για την υγεία τους

Δυο τύποι που διαφέρουν σαν τη μέρα με τη νύχτα – Τι σημαίνει αυτό για την υγεία τους


ygeiamou.gr team

Αυτοί οι δύο τύποι ανθρώπων έχουν διαφορετικές συνήθειες, ξυπνούν άλλη ώρα τα πρωινά, αποδίδουν καλύτερα σε διαφορετικές ώρες, έχουν διαφορετικές διατροφικές συνήθειες και όπως φαίνεται έχουν και διαφορετικό μικροβίωμα - Τι αποκαλύπτει η έρευνα

Κάποιοι άνθρωποι είναι πρωινοί τύποι, ενώ άλλοι λειτουργούν καλύτερα το βράδυ. Οι πρώτοι τείνουν να ξυπνούν νωρίς και να είναι γενικά πιο «ετοιμοπόλεμοι» το πρωί, ενώ οι δεύτεροι βρίσκονται σε μεγαλύτερη εγρήγορση τις απογευματινές ώρες, κοιμούνται μέχρι πιο αργά το πρωί και προτιμούν να κάνουν τις δραστηριότητές τους αργότερα μέσα στην ημέρα. Όσο κι αν φαίνεται «αθώα», όμως, αυτή η προτίμηση έχει σημαντική επίπτωση στο μοτίβο του ύπνου, τη φυσιολογία, την υγεία και την ψυχολογία.

Μια νέα μελέτη με επικεφαλής τους καθηγητές Tamar Shochat και Eran Tauber από το Πανεπιστήμιο της Haifa αποκαλύπτει ότι ορισμένα εντερικά βακτήρια διαφέρουν μεταξύ αυτών των δύο τύπων ανθρώπων. Τα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στο The FASEB Journal.

«Είναι ήδη γνωστό ότι υπάρχουν κάποιες γενετικές διαφορές ανάμεσα στους πρωινούς και τους βραδινούς τύπους, αλλά η έρευνα που διενεργήσαμε στο εργαστήριό μας με τις φρουτόμυγες μας ενέπνευσε να εξετάσουμε την επίδραση των εντερικών βακτηρίων στον ανθρώπινο χρονότυπο», ανέφερε ο Δρ. Tauber.

Οι επιστήμονες συνέλεξαν δείγματα κοπράνων από 91 άτομα προκειμένου να εξαχθεί και να προσδιοριστεί η αλληλουχία του βακτηριακού DNA. Η ανάλυση της αλληλουχίας του DNA από κάθε δείγμα επέτρεψε τον εντοπισμό όλων των βακτηριακών ειδών του εντέρου και την ποσοτικοποίηση της αφθονίας τους. Ο χρονότυπος των συμμετεχόντων προσδιορίστηκε βάσει της ώρας του ύπνου κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου (το ξύπνημα χωρίς ξυπνητήρι) που ανέφεραν οι ίδιοι οι συμμετέχοντες.

Συγκρίνοντας τα εντερικά βακτήρια των δύο κατηγοριών των συμμετεχόντων, οι επιστήμονες ανακάλυψαν δύο σημαντικές βακτηριακές ομάδες, η αφθονία των οποίων διέφερε ανάμεσα στους χρονότυπους. Οι ερευνητές συνέκριναν, επίσης, τη διατροφή των διαφορετικών ομάδων χρονοτύπων και βρήκαν ότι η κατανάλωση τροφίμων με πολλές φυτικές ίνες (φρούτα, λαχανικά) και νερού είχαν εξέχουσα θέση στη διατροφή των πρωινών τύπων, ενώ τα σάκχαρα και οι πολλές πρωτεΐνες (και τα σακχαρούχα ροφήματα) σχετίζονταν περισσότερο με τη διατροφή των βραδινών τύπων. Η διαφορά αυτή μπορεί να αποτελεί τη βάση της διάκρισης ανάμεσα στις βακτηριακές κοινότητες του εντέρου.

Οι επιστήμονες τονίζουν ότι πολλοί άνθρωποι που λειτουργούν καλύτερα το βράδυ και αναγκάζονται να δουλέψουν ή να πάνε στο σχολείο νωρίς το πρωί υποφέρουν από διάφορα προβλήματα υγείας όπως η παχυσαρκία, ο υψηλότερος καρδιαγγειακός κίνδυνος και τα υψηλότερα επίπεδα στρες. Η παρούσα μελέτη παρέχει το πρώτο βήμα για την ανάπτυξη συγκεκριμένων τύπων διατροφής που θα τροποποιήσουν την βακτηριακή κοινότητα του εντέρου και θα βελτιώσουν τους αρνητικούς συσχετισμούς της υγείας και της λειτουργικότητας με τον βραδινό χρονότυπο.

Διαβάστε επίσης

Έντερο: Τι να τρώτε για να λειτουργεί σωστά – Πέντε τροφές που «απαγορεύονται»

Η νόσος που ρυθμίζεται αποτελεσματικά αν κόψετε τα ξενύχτια

Πέντε λόγοι που νιώθετε διαρκώς κουρασμένοι – Πώς να τους διορθώσετε

 



Απόρρητο Απόρρητο