homescreen

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα: Να πάρω ή όχι;

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα: Να πάρω ή όχι;


Μαίρη Μπιμπή

Βρετανική μελέτη αποτρέπει τα άτομα με διαβήτη τύπου 2 από το να λαμβάνουν συμπληρώματα ιχθυελαίου, πλούσιου σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, χαρακτηρίζοντας τα χάσιμο χρόνου και χρήματος καθώς δεν αποφέρουν κανένα όφελος στην υγεία των ασθενών

Τα άτομα με διαβήτη τύπου 2 «δεν θα πρέπει να ενθαρρύνονται» να παίρνουν συμπληρώματα ιχθυελαίου πλούσιου σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, υποστηρίζουν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Ανατολικής Αγγλίας.

Κατά καιρούς έχουν διατυπωθεί ανησυχίες σχετικά με την επίδραση των ωμέγα-3 στα άτομα με σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.

Οι ερευνητές στην ανασκόπηση που δημοσιεύουν στο BMJ εξέτασαν δεδομένα πάνω από 80 ήδη δημοσιευμένες μελέτες και απέτυχαν να βρουν κάποιο όφελος. Συγκεκριμένα, παρατήρησαν ότι ωμέγα-3 που προέρχονταν από ιχθυέλαιο είχαν μικρή ή καμιά απολύτως επίδραση στην πιθανότητα διάγνωσης διαβήτη ή στον μεταβολισμό της γλυκόζης, ανεξαρτήτως του πόσο χρόνο είχαν πάρει τα συμπληρώματα οι συμμετέχοντες στις μελέτες.

Οι περισσότεροι πάσχοντες από διαβήτη (90%) είναι τύπου 2, δηλαδή το πάγκρεας δεν παράγει επαρκή ποσότητα ινσουλίνης ή το σώμα αποτυγχάνει να αντιδράσει στην ινσουλίνη.

Τα περιττά κιλά και η παχυσαρκία ή το οικογενειακό ιστορικό διαβήτη τύπου 2 είναι γνωστοί παράγοντες κινδύνου για την εκδήλωση της πάθησης.

Η Δρ. Lee Hooper, επικεφαλής των ερευνητών σε δηλώσεις του στο BBC ανέφερε ότι έχουν κατά καιρούς διατυπωθεί φόβοι ότι τα συμπληρώματα ωμέγα-3 μπορεί να είναι επιβλαβή για όσους πάσχουν από διαβήτη τύπου 2 κάνοντας τον έλεγχο της γλυκόζης δυσκολότερο.

Αλλά οι πάσχοντες ή όσοι κινδυνεύουν να εκδηλώσουν διαβήτη μπορεί επίσης να έχουν υψηλή επίπεδα τριγλυκεριδίων, λιπίδια του αίματος που τα ωμέγα-3 έχει διαπιστωθεί ότι μειώνουν.

«Στην έρευνά μας δεν βρήκαμε ούτε όφελος, ούτε κίνδυνο. Και τα συμπληρώματα αυτά είναι ακριβά. Αν κάποιος λοιπόν έχει διαβήτη είναι προτιμότερο να δαπανά χρήματα σε άλλα πράγματα, όπως στην γυμναστική και όχι σε ιχθυέλαια», πρότεινε η ερευνήτρια.

Ο Douglas Twenefour, αναπληρωτής προϊστάμενος υγειονομικής φροντίδας στον μη κυβερνητικό οργανισμό Diabetes UK σχολίασε πως «μια υγιεινή πολυποίκιλη διατροφή είναι σημαντική και είναι γνωστό ότι συγκεκριμένες τροφές, όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά, το γιαούρτι και το τυρί, μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση του κινδύνου εκδήλωσης διαβήτη τύπου 2».



Απόρρητο Απόρρητο