homescreen

Τρία τρόφιμα που ενισχύουν την σύνθεση κολλαγόνου για νεανικό δέρμα

Τρία τρόφιμα που ενισχύουν την σύνθεση κολλαγόνου για νεανικό δέρμα


Μάριος Οικονόμου

Εάν επιθυμείτε νεανικό και σφριγηλό δέρμα, η κίνηση-κλειδί παραμένει η ενίσχυση της φυσικής παραγωγής κολλαγόνου. Δείτε ποια είναι τα τρία βασικά τρόφιμα που σας βοηθούν να το επιτύχετε με φυσικό τρόπο

Λάμψη, νεανικότητα, ελαστικότητα… Το κυνήγι της υγιούς επιδερμίδας καταλήγει πάντα στο συστατικό που αποτελεί και το μυστικό της επιτυχίας: το κολλαγόνο. Η δομική πρωτεΐνη αποτελεί τον βασικό στόχο στις θεραπείες για το δέρμα, από τις κρέμες νυκτός με ρετινόλη και γλυκολικό οξύ έως την αντιμετώπιση με λέιζερ, peels (ειδικό χημικό διάλυμα) και τη φωτοδυναμική θεραπεία που διεγείρουν την παραγωγή της.

Για τη διατήρηση της υγιούς όψης και λειτουργικότητας του δέρματος, είναι αναγκαίο να αντισταθμίζονται οι αρνητικές συνέπειες της γήρανσης, του ήλιου, της κακής διατροφής και του άγχους που βλάπτουν τους ινοβλάστες, δομικά κύτταρα του κολλαγόνου. Και ένας φυσικός τρόπος να το επιτύχετε, είναι μέσω μιας διατροφής που ενισχύει τη σύνθεση κολλαγόνου. Ποια είναι αυτή; η δεματολόγος Whitney Bowe, M.D., προτείνει τρία υπερτόφιμα που θα βοηθήσουν να το επιτύχετε:

1. Εσπεριδοειδή

Η βιταμίνη C, άρρηκτα συνδεδεμένη με τα εσπεριδοειδή, είναι απαραίτητο συστατικό για τη σύνθεση του κολλαγόνου. Πέρα από τη διέγερση της παραγωγής του, συμβάλλει στη σταθεροποίηση του ήδη υπάρχοντος και στη μείωση κατ’ επέκταση των ρυτίδων. Αν πάλι τα όξινα τρόφιμα δεν είναι η ιδανική επιλογή για τη γεύση ή το ευαίσθητο στομάχι σας, δοκιμάστε κάποιο από τα δέκα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C.

Photo: Unsplash

2. Ασπράδια

Κάθε πρωτεΐνη, όπως το κολλαγόνο για το δέρμα ή η κερατίνη για τα μαλλιά, χρειάζεται έναν ξεχωριστό συνδυασμό αμινοξέων για τη σύνθεσή της. Εν προκειμένω, το ασπράδι του αυγού είναι πλούσια πηγή γλυκίνης και προλίνης, τα αμινοξέα που δομούν το κολλαγόνο. Με περισσότερα ασπράδια στο διατροφολόγιό σας, το κέρδος πολλαπλασιάζεται. Διαβάστε εδώ πώς επωφελούνται όσοι έχουν αυξήσει την κατανάλωσή τους έναντι των ολόκληρων αυγών.

Photo: Unsplash

3. Ξηροί καρποί

Οι αγαπημένοι ξηροί καρποί περιέχουν ψευδάργυρο που ενισχύει τους ινοβλάστες, τα κύτταρα που σχηματίζουν το κολλαγόνο. Παράλληλα, το πολύτιμο μέταλλο λειτουργεί ως ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες, προστατεύοντας τα λιπίδια του δέρματος αλλά και τους ινοβλάστες.

Photo: Unsplash

 

Διαβάστε επίσης:

Οκτώ τρόφιμα που επιταχύνουν την γήρανση του δέρματος – Αποφύγετέ τα!

Φωτογήρανση και Καρκινογένεση: Έτσι θα αποφύγετε τον κίνδυνο για το δέρμα

Αντιγήρανση: Οι τρεις top βιταμίνες που προφυλάσσουν το δέρμα από τον ήλιο

 



Απόρρητο Απόρρητο