homescreen

Χρόνιος πόνος: Η αλλαγή στη διατροφή που ανακουφίζει

Χρόνιος πόνος: Η αλλαγή στη διατροφή που ανακουφίζει


Μάριος Οικονόμου

Στα αρνητικά της διατροφής δυτικού τύπου έρχεται να προστεθεί το εύρημα νέας μελέτης που τη συνδέει με τον χρόνιο πόνο. Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Τέξας που δημοσίευσαν προσφάτως τα συμπεράσματά τους προτείνουν και μια απλή κίνηση που μπορεί να ανακουφίσει τους ασθενείς

Μια κίνηση ματ για την ανακούφιση από τον χρόνιο πόνο συστήνει ερευνητική ομάδα με επικεφαλής τους Jacob T. Boyd, MD, Ph.D., και Peter M. LoCoco, Ph.D από το Κέντρο Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου του Τέξας.

Σύμφωνα με τα ευρήματά τους που δημοσιεύονται στο Nature Metabolism, η κίνηση αυτή δεν είναι άλλη από αλλαγές στη διατροφή.

Ειδικότερα, στο μικροσκόπιο των ερευνητών μπήκε η διατροφή δυτικού τύπου, για την οποία πλήθος ερευνών έχουν αναδείξει τις αρνητικές επιπτώσεις που επιφυλάσσει για την υγεία, από την αύξηση του κινδύνου παχυσαρκίας έως την εξασθένιση του ανοσοποιητικού συστήματος. Στα παραπάνω, η νέα πρωτοποριακή έρευνα έρχεται να προσθέσει το σοβαρό αντίκτυπό της σε διαβητικούς ή παχύσαρκους ασθενείς, τους οποίους εκθέτει σε μεγαλύτερες πιθανότητες χρόνιου πόνου.

Μέσα από μελέτες σε ανθρώπους και πειραματόζωα, η επιστημονική ομάδα προχώρησε σε σημαντικές ανακαλύψεις σχετικά με τον ρόλο που διαδραματίζουν τα λιπαρά οξέα σε περιπτώσεις χρόνιου πόνου, μια σχέση σχεδόν ανεξερεύνητη συγκριτικά με άλλες παθήσεις όπως ο διαβήτης, τα αυτοάνοσα νοσήματα και οι καρδιαγγειακές νόσοι, για τις οποίες η μείωση της κατανάλωσής τους αποτελεί μια από τις πρώτες παρεμβάσεις αντιμετώπισης.

Συγκεκριμένα, τα ω-6 πολυακόρεστα λιπαρά, τα οποία αφθονούν σε βασικά τρόφιμα της δυτικής διατροφής όπως επεξεργασμένα, fast food, γλυκά και αλλαντικά, αναδείχθηκαν σε μείζονα παράγοντα κινδύνου για νευροπαθητικό ή φλεγμονώδη πόνο. Τα ευρήματα έδειξαν ότι τα αυξημένα επίπεδα ω-6 λιπιδίων στο δέρμα διαβητικών ασθενών με νευροπαθητικό πόνο συνδέθηκαν με έντονο αίσθημα πόνου και ανάγκη λήψης αναλγητικών φαρμάκων.

Πρέπει, βέβαια, να διευκρινιστεί ότι τα ωμέγα-6 λιπαρά από φυτικά τρόφιμα και με μέτρο αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της σωστής διατροφής.

Τα λιπαρά που σώζουν

Οι ερευνητικές δοκιμές αποτύπωσαν τη θετική συμβολή των ω-3 λιπαρών οξέων συνδυαστικά με μείωση των ω-6 στην ανακούφιση του πόνου. Τα ω-3 λιπαρά μπορεί κανείς να τα αναζητήσει σε τρόφιμα όπως τα λιπαρά ψάρια, ο λιναρόσπορος και τα καρύδια.

Σύμφωνα με τον καθηγητή Νευρολογίας José E. Cavazos, MD, Ph.D, από το Πανεπιστήμιο του Τέξας, τα ευρήματα ανοίγουν τον δρόμο για διαιτητικές ή φαρμακευτικές παρεμβάσεις προς τον περιορισμό των ω-6 λιπαρών οξέων και την καλυτέρευση έτσι της ζωής των ασθενών με χρόνιο πόνο, της νευρολογικής πάθησης που συγκαταλέγεται στις σημαντικότερες αιτίες αναπηρίας παγκοσμίως.

 

Διαβάστε επίσης

Φλεγμονή: Καταπολεμήστε την αντικαθιστώντας έξυπνα 5 τρόφιμα

Το δημοφιλές εξωτικό φρούτο που ρίχνει πίεση και χοληστερόλη

Το τρόφιμο – αντίδοτο για τον μεγαλύτερο εχθρό του μυαλού – Πόσο συχνά να το τρώμε

 

 



Απόρρητο Απόρρητο