homescreen

Το μείγμα 13 μπαχαρικών που μειώνει τη φλεγμονή – Έξι γραμμάρια είναι αρκετά

Το μείγμα 13 μπαχαρικών που μειώνει τη φλεγμονή – Έξι γραμμάρια είναι αρκετά


ygeiamou.gr team

Τα μπαχαρικά πέρα από γεύση χαρίζουν και υγεία, ισχυρίζεται νέα έρευνα, τα ευρήματα της οποία αναδεικνύουν την ισχυρή δράση συγκεκριμένων μπαχαρικών στη μείωση της φλεγμονής

Τα ευρήματα μιας τυχαιοποιημένης ελεγχόμενης μελέτης περί τη διατροφή από Πανεπιστήμιο Penn State, έδειξαν πως η προσθήκη έξι γραμμαρίων ενός συγκεκριμένου μείγματος μπαχαρικών σε γεύματα πλούσια σε λιπαρά και υδατάνθρακες, μείωσε τη φλεγμονή των συμμετεχόντων συγκριτικά με τα γεύματα περιορισμένης ή μηδενικής προσθήκης μπαχαρικών.

Σύμφωνα με την επικεφαλής της μελέτης, τα ευρήματα έρχονται να προστεθούν σε σειρά επιστημονικών συμπερασμάτων που αναδεικνύουν τη συμβολή πλήθους μπαχαρικών στην καλή υγεία χάρη στις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές τους, όπως το τζίντζερ και ο κουρκουμάς.

Η χρόνια φλεγμονή έχει συνδεθεί με παθήσεις όπως ο καρκίνος, η καρδιαγγειακή νόσος, η παχυσαρκία και το περιττό σωματικό βάρος. Τα τελευταία χρόνια, έχει αποδειχθεί επιστημονικά πως κατανάλωση μεγάλης ποσότητας λιπαρών και σακχάρων προκαλούν στιγμιαία φλεγμονή και, μολονότι δεν έχει διαπιστωθεί αιτιώδης σχέση μεταξύ αυτών των επεισοδίων οξείας φλεγμονής και της χρόνιας, ελέγχεται από τους επιστήμονες εάν εντέλει διαδραματίζουν κάποιο ρόλο, κυρίως σε υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα.

Η πρόσφατη έρευνα δημοσιεύτηκε στο Journal of Nutrition.

Το θαυματουργό αντιφλεγμονώδες μείγμα

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ένα μείγμα βασιλικού, δάφνης, μαύρου πιπεριού, κανέλας, κόλιανδρου, κύμινου, τζίντζερ, ρίγανης, μαϊντανού, κόκκινης πιπεριάς, δεντρολίβανου, θυμαριού και κουρκουμά για να διαπιστώσουν αν μπορεί να εξασφαλίσει οφέλη για την υγεία βραχυπρόθεσμα, σε σύγκριση με σημαντικές παρεμβάσεις όπως υιοθέτηση υγιεινού τρόπου ζωής με απώλεια βάρους, σωστή διατροφή και άσκηση, που ωστόσο απαιτούν χρόνο για να οδηγήσουν σε επιθυμητά αποτελέσματα.

Στο πληθυσμιακό δείγμα, δώδεκα παχύσαρκοι ή υπέρβαροι άνδρες ηλικίας 40 έως 65 ετών και με τουλάχιστον έναν παράγοντα αύξησης του κινδύνου για καρδιαγγειακή νόσο, δόθηκαν τυχαία τρία γεύματα υψηλής περιεκτικότητας σε κορεσμένα λιπαρά και υδατάνθρακες, ένα χωρίς μπαχαρικά και δύο με την προσθήκη του παραπάνω μείγματος μπαχαρικών κατά δύο και έξι γραμμάρια.

Ανά μία ώρα για τέσσερις ώρες πριν και μετά το γεύμα, οι ερευνητές συνέλεξαν δείγματα αίματος από τους συμμετέχοντες προς μέτρηση των δεικτών της φλεγμονής, καθώς επίσης εξέθεσαν λευκά αιμοσφαίρια σε φλεγμονώδη ερεθίσματα παρόμοια με μια μόλυνση, ώστε να υπολογίσουν την απόκρισή τους με την παραγωγή φλεγμονωδών κυτοκινών.

Τα αποτελέσματα έδειξαν μείωση των κυτοκινών έπειτα από την κατανάλωση του γεύματος με τα έξι γραμμάρια μπαχαρικών, ενός ή δύο κουταλιών του γλυκού όπως εξήγησε η Δρ. Rogers.

Μολονότι δεν διαπιστώθηκαν ποια ήταν τα συγκεκριμένα μπαχαρικά που μείωσαν τις κυτοκίνες ούτε όμως και ο μηχανισμός με το οποίο το πέτυχαν, η επικεφαλής ερευνήτρια απόδωσε το αποτέλεσμα στις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες των μπαχαρικών, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί σε μια δεύτερη μελέτη των ερευνητών Kris-Etherton and Kristina Petersen από το ίδιο πανεπιστήμιο, η οποία έδειξε πως τα έξι γραμμάρια του συγκεκριμένου μείγματος μπαχαρικών οδήγησαν σε μικρότερη μεταγευματική μείωση της αγγειοδιαστολής, ενός παράγοντα εκτίμησης της ελαστικότητας των αιμοφόρων αγγείων.