Κάποιο νησί θα επιλέξουν μάλλον οι περισσότεροι για τις καλοκαιρινές τους διακοπές και ο εγχώριος τουρισμός θα συμβαδίσει με τις τάσεις των εισερχόμενων επισκεπτών. Όπως ανέφερε προ ημερών το protothema.gr, Κρήτη, Ρόδος και Κυκλάδες βρέθηκαν στην κορυφή των προτιμήσεων όσων αναζητούν γραφικά τοπία, παραλίες, βουτιές σε κρυστάλλινα νερά, ενδιαφέρουσες τοπικές κουζίνες και, κυρίως, ξεγνοιασιά και διασκέδαση, ενίοτε όμως δίχως μέτρο.

Χαλάρωση με διασκέδαση και αλκοόλ βαδίζουν συχνά (μα όχι απαραιτήτως) χέρι-χέρι, συνδυασμός άκρως επικίνδυνος όταν προστεθεί και ο παράγοντας των μετακινήσεων που, για τους μικρούς νησιωτικούς δρόμους, θα πραγματοποιηθούν με δίκυκλα οχήματα, μοτοσυσκλέτες δηλαδή και μοτοποδήλατα. Είναι ενδειτικά τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Νοτίου Αιγαίου για τον Μάιο του 2022, σύμφωνα με τα οποία οι αρχές βεβαίωσαν 2.334 παραβάσεις του Κ.Ο.Κ., 269 για οδήγηση δικύκλου χωρίς χρήση προστατευτικού κράνους και 236 για οδήγηση δίχως την απαραίτητη άδεια ικανότητας οδηγού.

Θα μπορούσε ο κίνδυνος που προκύπτει από στατιστικά δεδομένα όπως τα παραπάνω να δημιουργήσει πρόβλημα σε όσους έχουν ενεργό ασφαλιστήριο προσωπικού ατυχήματος και βασίζονται σε αυτό εάν προκύψει κάποια ανάγκη υγείας; Θα καλύψει η εταιρεία τις νοσηλευτικές δαπάνες που οφείλονται σε ατύχημα από ενοικιαζόμενο δίκυκλο;

Αναλόγως την εταιρεία

Η περίπτωση ατυχήματος από μοτοσυκλέτα ή μοτοποδήλατο και εν γένει οχήματος δεν εντοπίζεται στις εξαιρέσεις ασφαλιστικών συμβάσεων για προσωπικό ατύχημα ούτε και στους ειδικούς όρους. Κάποιοι αφαλιστικοί σύμβουλοι διευκρινίζουν ότι τέτοια συμβόλαια κατά κύριο λόγο θα καλύψουν τον ασφαλισμένο που χρειάστηκε ιατροφαρμακευτική φροντίδα ή και νοσηλεία ανεξαιρέτως, εφόσον όμως ο τελευταίος:

  • δεν ήταν υπό την επήρεια αλκοόλ, φαρμάκων, παραισθησιογόνων ή άλλων ναρκωτικών ουσιών
  • είχε την προβλεπόμενη και νόμιμη άδεια οδήγησης του δικύκλου και δεν έχει διαταχθεί η προσωρινή ή διαρκής αφαίρεσή της
  • δεν έκανε χρήση του οχήματος στο πλαίσιο επίσημου ή μη αγώνα ταχύτητας, σχετικών προπονήσεων και δοκιμών, επίσημων ή μη συναγωνισμών, επιδείξεων και εν γένει αποδεδειγμένα επικίνδυνης οδήγησης ως οδηγός ή συνοδηγός.

Είναι θεμιτό εντούτοις, κατά άλλους ειδήμονες των ασφαλιστικών, ο κάτοχος ασφαλιστηρίου προσωπικού ατυχήματος να αναφέρει στην εταιρεία την πρόθεσή του για ενοικίαση οχήματος κατά τις διακοπές, αφού κάτι τέτοιο αλλοιώνει την κατηγορία κινδύνου και μπορεί να υπάρξουν επιπλοκές και προστριβές.

Στην αγορά μπορεί να εντοπίσει κανείς και νοσοκομειακά προγράμματα για κάλυψη ατυχήματος με ειδικούς όρους για τα ατυχήματα από μοτοσυκλέτα ή μοτοποδήλατο. Ειδικότερα, η κάλυψη μπορεί να παρέχεται με ειδική συμφωνίακαι έναντι επασφαλίστρου όπως 10% για οδήγηση ή χρήση δικύκλων καθώς και τυχαία επιβίβαση ως συνεπιβάτης.

Μη καλυπτόμενες συνέπειες

Μια ακόμα σημαντική πληροφορία σχετικά με τους όρους των ασφαλιστηρίων προσωπικού ατυχήματος για τη χρήση δικύκλων, είναι οι συνέπειες που μπορεί να έχει στην υγεία του οδηγού το ατύχημα με τη μοτοσικλέτα ή το μοτοποδήλατο. Πιθανές επιπτώσεις όπως ισχιαλγία, οσφυαλγία, κήλη ή δισκοκήλη όπως η τραυματική δισκοκήλη, μετατραυματική επιληψία από κρανιοεγκεφαλική κάκωση, θλάση και κιρσοί μεταξύ άλλων δεν θα καλυφθούν ακόμα και αν οφείλονται σε ατύχημα. Ωστόσο, οι επιπλοκές της κύησης ή αποβολή μπορεί να καλυφθούν, εφόσον οφείλονται σε τροχαίο ατύχημα για το οποίο έχει επιληφθεί η αρμόδια Αστυνομική Αρχή.

Tip: Πριν το ταξίδι σας είναι σημαντικό να ενημερωθείτε λεπτομερώς από τον ασφαλιστικό σας σύμβουλο ή άμεσα από την ασφαλιστική εταιρεία. Η βασική κάλυψη που σας παρέχουν τα γραφεία ενοικίασης μοτοσυκλετών/μοτοποδηλάτων είναι για αστική ευθύνη έναντι τρίτων.

Διαβάστε επίσης:

Οδηγείτε ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Όλα όσα πρέπει να προσέξετε στην ασφάλισή του

Ιδιωτική ασφάλιση: Τι πρέπει να προσέξει ένας 20αρης και τι ένας 50άρης

Μα γιατί να κάνω ιδιωτική ασφάλιση; Υπάρχουν πολλοί λόγοι – Ενημερωθείτε