homescreen

Κορωνοϊός: Τι αλλάζει στην ταξιδιωτική ασφάλιση το πιστοποιητικό εμβολιασμού

Κορωνοϊός: Τι αλλάζει στην ταξιδιωτική ασφάλιση το πιστοποιητικό εμβολιασμού


Αγγελική Βελεσιώτη

Σταδιακά οι ασφαλιστικές εταιρίες θα πρέπει να αναθεωρήσουν τους όρους στα συμβόλαια ταξιδιωτικής ασφάλισης λόγω του κορωνοϊού

Το «πράσινο φως» για τη χορήγηση του πιστοποιητικού εμβολιασμού που θα πρέπει να έχουν στις …αποσκευές τους όλοι όσοι ταξιδεύουν εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τούδε και στο εξής έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Σύμφωνα με τις σχετικές πληροφορίες, το σχετικό έγγραφο δεν θα υποχρεώνει τους Ευρωπαίους πολίτες να εμβολιαστούν, θα καθιερώνει, ωστόσο, την υποχρέωση πιστοποίησης της υγειονομικής τους κατάστασης. Εν ολίγοις, σε αυτό θα αναγράφεται εάν κάποιος πολίτης έχει εμβολιαστεί κατά του κορωνοϊού ή όχι, εάν έχει αρνητικό αποτέλεσμα σε διαγνωστικό τεστ ή εάν έχει αναρρώσει από τη νόσο Covid-19.

«Θα πρόκειται για μία …ιχνηλάτηση του ιού, μέσα από το ιατρικό ιστορικό των ταξιδιωτών», σχολιάζουν στο ygeiamou.gr πηγές με γνώση, υπενθυμίζοντας πως εναλλακτικά θα δίνεται η δυνατότητα ύπαρξης αποδεικτικών εγγράφων από ένα πρόσφατo τεστ κορωνοϊού (PCR) ή αντισωμάτων (μετά από ανάρρωση).

Στο πλαίσιο αυτό, στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς εκτιμούν πως σταδιακά οι ασφαλιστικές εταιρίες θα πρέπει ενδεχομένως να αναθεωρήσουν τους όρους στα συμβόλαια ταξιδιωτικής ασφάλισης, προκειμένου να καλύψουν και αυτή τη νέα συνθήκη. Υπενθυμίζεται πως κάτι αντίστοιχο έκαναν το προηγούμενο διάστημα, τόσο για τις ακυρώσεις κρατήσεων λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις, όσο και για τις νοσηλείες ή τις καραντίνες στα ξενοδοχεία από ανθρώπους που νόσησαν λίγο μετά την άφιξη στον προορισμό τους.

Υπενθυμίζεται πως τα συγκεκριμένα συμβόλαια καλύπτουν από τα περιστατικά υγείας και τα έξοδα για πρωτοβάθμια ή και δευτεροβάθμια περίθαλψη μέχρι:

  • Έκτακτη διακομιδή σε νοσοκομείο
  • Ανακουφιστική οδοντιατρική
  • Υγειονομικό επαναπατρισμό
  • Εισιτήρια έκτακτης επιστροφής
  • Εισιτήρια μετάβασης και διαμονής συγγενών που επισκέπτονται τον ασθενή ταξιδιώτη
  • Αποσκευές σε περίπτωση απώλειας, κλοπής, καθυστερημένης παράδοσης από την αεροπορική εταιρεία.

Όσον αφορά στις εξαιρέσεις, αυτές είναι οι συνήθεις όπως σε όλα τα συμβόλαια υγείας, ήτοι δεν καλύπτονται οι προϋπάρχουσες του ταξιδιού καταστάσεις, εκτός εάν δηλωθούν και τις αποδεχτεί η ασφαλιστική εταιρεία, χρόνιες παθήσεις, αθλητικές δραστηριότητες, οι οποίες κρίνονται ως επικίνδυνες κ.ο.κ..

«Οι περιορισμοί έχουν να κάνουν με την ηλικία του ταξιδιώτη και το εάν θα καλυφθεί μόνο για ατυχηματικά περιστατικά. Βεβαίως, τα όρια είναι μεγάλα», σημειώνουν στελέχη ασφαλιστικών εταιρειών.

Σε κάθε περίπτωση, οι ασφαλισμένοι οφείλουν να:

  • Απευθύνονται σε πιστοποιημένους επαγγελματίες διαμεσολαβητές.
  • Απαιτήσουν από τους ίδιους να τους προμηθεύσουν με το Πληροφοριακό Έντυπο του ασφαλιστικού προϊόντος που τους προτείνεται (IPID). Αυτό περιγράφει συνοπτικά, αλλά με σαφήνεια, τι καλύπτει και τι όχι το προτεινόμενο πρόγραμμα, μαζί με τις επί πλέον προβλεπόμενες από τον Νόμο πληροφορίες.
  • Να δουν τους όρους του προτεινόμενου συμβολαίου και να αποσαφηνίσουν τυχόν απορίες.

Διαβάστε επίσης 

Κορωνοϊός: Καλύπτεται από τα συμβόλαια υγείας;

Ιδιωτική ασφάλιση: Ποιες αλλαγές φέρνει η Covid-19 στα συμβόλαια υγείας



Απόρρητο Απόρρητο