Μία σημαντική συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα ολοκληρώθηκε πρόσφατα στο πεδίο της ιατρικής εκπαίδευσης, με τους καλύτερους οιωνούς για τη συνέχεια και την «καρποφορία» της προς όφελος του ιατρικού λειτουργήματος και συνεπώς και προς όφελος των ασθενών.

Ο Όμιλος ΥΓΕΙΑ σε συνεργασία με το Αμερικανικό Κολλέγιο Χειρουργών (American College of Surgeons) και 12 διεθνούς κύρους επιστήμονες, έδωσαν την ευκαιρία σε 50 Έλληνες φοιτητές της Ιατρικής, να συμμετέχουν δωρεάν σε ένα τετράμηνο πρόγραμμα διαδραστικών μαθημάτων επάνω σε διάφορα κεφάλαια της χειρουργικής.

Σε κάθε δίωρη συνάντηση, από τον περασμένο Φεβρουάριο μέχρι και τον Μάιο, οι φοιτητές είχαν την ευκαιρία, εκτός από το να παρακολουθούν ενδιαφέροντα μαθήματα χειρουργικής, και να συζητούν με καταξιωμένους γιατρούς για θέματα ιατρικής εκπαίδευσης, που ευλόγως καταλαμβάνουν μεγάλο μέρος των προβληματισμών τους – εκτιμάται πως περισσότεροι από 18.000 γιατροί έχουν φύγει από την Ελλάδα τα τελευταία δέκα χρόνια, αναζητώντας ιατρική εκπαίδευση ή/και εργασία σε χώρες της Ευρώπης και στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Οι 12 γιατροί που συμμετείχαν στο πρόγραμμα μοιράστηκαν με τους φοιτητές τις εμπειρίες τους από την εκπαίδευσή τους γενικώς στη Χειρουργική αλλά και ειδικώς για τις συνθήκες μετεκπαίδευσης στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Το περιεχόμενο των μαθημάτων ήταν διαδραστικό με άμεση συμμετοχή του ακροατηρίου – συγκεκριμένα οι νέοι λειτουργοί του Ιπποκράτη άκουγαν τον ομιλητή να παρουσιάζει μια σειρά απο case-reports, ανάλογα με την ειδίκευσή του, από τον θυρεοειδή και τον καρκίνο του μαστού μέχρι τη Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, και είχαν τη δυνατότητα να απαντούν και στη συνέχεια να ενημερώνονται για τις σωστές επιλογές της χειρουργικής αντιμετώπισης.

«Οι Ομιλητές που συμμετείχαν στο Εκπαιδευτικό Σεμινάριο επιλέχθηκαν τόσο για την εξειδίκευσή τους στο θέμα που παρουσίασαν, όσο και για την προσωπική εμπειρία τους με την Ιατρική Εκπαίδευση στις ΗΠΑ», εξηγεί στο protothema.gr ο καθηγητής Χειρουργικής, Διευθυντής Ακαδημαϊκών Υποθέσεων του Ομίλου ΥΓΕΙΑ, κ. Δημήτρης Λινός. Συγκεκριμένα, συμμετείχαν στο Πρόγραμμα Διαδραστικών Μαθημάτων Χειρουργικής εκτός από τον Λινό, οι εξειδικευμένοι χειρουργοί κκ. Σταύρος Καλλιάφας, Κωνσταντίνος Μαυραντώνης, Γρηγόριος Παττακός, Γιώργος Τζίμας, Δημήτριος Τσακαγιάννης, Γιώργος Τσιώτος, Σπυρίδων Χριστοδούλου, Περικλής Χρυσοχέρης, οι κυρίες Ειρήνη Καρυδά και Χριστίνα Τσιώνου και ο κ. Δημήτρης Θεοδώρου, καθηγητής Χειρουργικής της Ιατρικής Σχολής Αθηνών.

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την ομιλία του διακεκριμένου καθηγητή Καρδιοχειρουργικής, κ. Αυξέντιου Καλαγκός, ο οποίος μοιράστηκε με τους φοιτητές στιγμές από τα παιδικά του χρόνια στη διάρκεια των οποίων τον σημάδεψε, όπως είπε, η φιλανθρωπική δράση του γιατρού πατέρα του. Οι φοιτητές Ιατρικής τον άκουγαν να περιγράφει πως η αγάπη του για τον συνάνθρωπο τον ακολούθησε σε όλη του τη ζωή, πέρα από σύνορα, και να εξηγεί πως αυτή ήταν η κινητήρια δύναμη για να εγκαταλείπει την κοσμοπολίτικη Γενεύη όπου δίδασκε και χειρουργούσε μέχρι την Αφρική και την Ασία για να χειρουργεί παιδιά με καρδιοπάθειες. Και να τους παροτρύνει να δουν την ιατρική και με αυτήν την οπτική. Στην Ελλάδα όπου προσφέρει αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες του στο Παίδων Αγία Σοφία, έχει χειρουργήσει 106 παιδιά.

Οι φοιτητές έλαβαν από τον κ. Καλαγκός και τον κ. Λινό Σύγγραμμα Χειρουργικής Current Surgical Diagnosis and Treatment καθώς και Πιστοποιητικό Παρακολούθησης των Διαδραστικών Μαθημάτων από το American College of Surgeons.

“Η προσφορά αυτή του Ομίλου ΥΓΕΙΑ στην εκπαίδευση των Ελλήνων φοιτητών της Ιατρικής προσθέτει ένα ακόμα κρίκο στις Ακαδημαϊκές δραστηριότητες του Ομίλου που συμβάλλουν στην ενίσχυση της Ιατρικής Παιδείας στην χώρα μας” λέει ο κ. Λινός.

Αποτελεί δε, σύμφωνα με τον καθηγητή, η σύμπραξη δημοσίου (πανεπιστημίου, στην προκειμένη περίπτωση) και ιδιωτικού (νοσοκομείου) την αφορμή για να συζητηθεί το θέμα της ιατρικής εκπαίδευσης με τα νέα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί στο ελληνικό σύστημα υγείας.

«Η συνεργασία των Ιατρικών Σχολών μας όπως και των Δημοσίων Νοσοκομείων με τα μεγάλα Ιδιωτικά Νοσοκομεία είναι σήμερα απαραίτητη στην εκπαίδευση των φοιτητών της Ιατρικής και των νέων ειδικευόμενων γιατρών», λέει ο κ. Λινός και εξηγεί πως «η σύγχρονη ιατρική τεχνολογία, που υπάρχει κατά κανόνα στα μεγάλα Ιδιωτικά Νοσοκομεία σε συνδυασμό με τους διεθνώς αναγνωρισμένους ιατρούς όλων των ειδικοτήτων που τα στελεχώνουν, μπορεί να αποτελέσει πεδίο συνεργασίας του Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα στην προπτυχιακή και μεταπτυχιακή Ιατρική Εκπαίδευση».

Ο καθηγητής θεωρεί πως μόνον οφέλη για το σύστημα υγείας και περαιτέρω για τους Έλληνες πολίτες μπορεί να υπάρχουν από τη συνεργασία κράτους και ιδιωτών στην υγεία: «Μέχρις ότου απελευθερωθεί συνταγματικά η Ιδιωτική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και στη χώρα μας, η συνεργασία μεταξύ Κράτους και Ιδιωτών θα εξασφαλίσει καλύτερους γιατρούς πιο ανταγωνιστικούς στη διεθνή ακαδημαϊκή οικογένεια. Μάλιστα η θεσμοθετημένη συνεργασία Δημοσίων και μεγάλων Ιδιωτικών Νοσοκομείων θα αποτελέσει ένα ακόμη ισχυρό κίνητρο στην επιστροφή των χιλιάδων Ελλήνων γιατρών της Διασποράς».