Την… πόρτα του Συνηγόρου του Καταναλωτή υποχρεώθηκαν να χτυπήσουν πολλοί ασφαλισμένοι που ενώ εμπιστεύτηκαν τα χρήματά τους σε νόμιμους διαμεσολαβητές, εντούτοις ουδέποτε έλαβαν την σύμβαση στα χέρια τους ή ενημερώθηκαν από την εταιρία ότι ήταν αφερέγγυοι.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, για να έχει ένας διανομέας ασφάλισης το δικαίωμα είσπραξης ασφαλίστρων θα πρέπει να έχει υπογράψει σχετική σύμβαση με την εταιρία, η οποία και εγγυάται για την επίμαχη εξουσιοδότηση. Βάσει Νόμου, λοιπόν, εάν η καταβολή των ασφαλίστρων δεν αποδεικνύεται από άλλα ισοδύναμα μέσα, όπως καταθετήρια σε τραπεζικό λογαριασμό και αποδεικτικά πληρωμής στα ΕΛ.ΤΑ., τότε ο διανομέας παραδίδει στον πελάτη:
- είτε τη νόμιμη απόδειξη είσπραξης ασφαλίστρων που εξέδωσε η ασφαλιστική επιχείρηση,
- είτε υπογεγραμμένη απόδειξη που εκδίδει ο ίδιος, η οποία περιλαμβάνει την ημερομηνία έκδοσης της απόδειξης και είσπραξης των ασφαλίστρων, τα πλήρη φορολογικά και επαγγελματικά στοιχεία του εισπράξαντος, την επωνυμία της ασφαλιστικής επιχείρησης, για λογαριασμό της οποίας εισπράττει τα ασφάλιστρα, τα πλήρη στοιχεία εξατομίκευσης του πελάτη, τα καταβληθέντα από τον πελάτη ασφάλιστρα, καθώς και σύντομη περιγραφή της ασφάλισης, για την οποία καταβλήθηκαν τα ασφάλιστρα.
«Οι παραπάνω αποδείξεις είναι τριπλότυπες, ένα αντίγραφο παραδίδεται στον πελάτη, το δεύτερο στην ασφαλιστική επιχείρηση και το τρίτο τηρείται σε αρχείο από τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή. Το αρχείο μπορεί να τηρείται και σε ηλεκτρονική μορφή», επισημαίνεται χαρακτηριστικά. «Οι καταναλωτές, λοιπόν, πρέπει να ζητούν ενημέρωση, αναφορικά με τη συγκεκριμένη δυνατότητα του εκάστοτε διαμεσολαβητή, διαφορετικά δεν θα πρέπει να εμπιστεύονται τα χρήματά τους», τονίζουν στο ygeiamou τα παραπάνω στελέχη.
Υπενθυμίζεται πως τα ασφάλιστρα είθισται να καταβάλλονται είτε σε ετήσια βάση είτε ανά εξάμηνο, τρίμηνο ή και μήνα. Η επιλογή του χρόνου, αλλά και του τρόπου εξόφλησης (με ταχυπληρωμή, μέσω τραπεζικού λογαριασμού ή πιστωτικής κάρτας) επαφίεται αποκλειστικά στους ασφαλισμένους. Προκειμένου, ωστόσο, να αποφύγουν τυχόν «καπέλα» στις χρεώσεις, καλό θα ήταν να ελέγξουν, από κοινού με την εταιρία ή τον ασφαλιστικό τους σύμβουλό, το ποσοστό της επιβάρυνσης για την κάθε περίπτωση. Ειδικότερα:
- ανάλογα τη συχνότητα πληρωμής, υπάρχει και η αντίστοιχη επιβάρυνση (6μηνο: 1%, 3μηνο 1,5% και μηνιαίο 2%). Η πληρωμή με τον χρόνο είναι χωρίς κόστος, ανεξαρτήτως τρόπου πληρωμής. Απαραίτητη προϋπόθεση, ωστόσο, είναι ο ασφαλισμένος να διαθέτει το απαιτούμενο κεφάλαιο για να καλύψει ένα ποσό, ύψους, για παράδειγμα, 1.000 ευρώ
- εάν η καταβολή των ασφαλίστρων γίνεται ανά τρίμηνο και με ταχυπληρωμή τότε ενδέχεται να υπάρξει μία επιβάρυνση της τάξεως του 2%, η οποία ανεβαίνει στην περίπτωση που ο ασφαλισμένος επιλέξει την μηνιαία εξόφληση
- εάν δε, δοθεί πάγια εντολή, τότε το επιπλέον κόστος είναι 1% επί των ασφαλίστρων.
Διαβάστε επίσης
Ασφαλιστικό συμβόλαιο: Κατανοείτε τους όρους; Γιατί είναι σημαντικό
Οικογενειακό πρόγραμμα υγείας: Πέντε σημεία – κλειδιά που πρέπει να προσέξετε
Νοσηλεία στο εξωτερικό: Το ποσοστό κάλυψης που μπορείτε να πετύχετε