homescreen

Να πώς θα μειώσετε τους πόνους στην πλάτη και θα προστατεύσετε τις αρθρώσεις

Να πώς θα μειώσετε τους πόνους στην πλάτη και θα προστατεύσετε τις αρθρώσεις


ygeiamou.gr team

Η ευλυγισία είναι κομβική σε κάθε προπόνηση, καθώς οι ασκήσεις για τη βελτίωσή της ενισχύουν τους μύες, ασκούν παυσίπονη δράση και εξασφαλίζουν την ελαστικότητα των αρθρώσεων

Γράφει η personal trainer Σοφία Περδίκη

Η κατάρτιση ευλυγισίας πρέπει να αποτελέσει θεμελιώδες μέρος κάθε προπονητικού προγράμματος και όχι μόνο μέρος της προθέρμανσης.

Η ευλυγισία είναι το εύρος της κίνησης σε μία άρθρωση ή ομάδα αρθρώσεων ή η ικανότητα να κινηθούν αρθρώσεις επαρκώς μέσα από ένα συνολικό εύρος κίνησης. Οι ασκήσεις για την βελτίωση της ευλυγισίας βοηθούν στην ενίσχυση των μυών καθώς ενισχύουν την ελαστικότητα των αρθρώσεων για καλύτερη εμβέλεια της κίνησης.

Έρευνες που έγιναν σχετικά με την κατάρτιση της ευλυγισίας έχουν δείξει θετικά αποτελέσματα στην υγεία. Μερικά από τα πιο γνωστά οφέλη είναι τα παρακάτω.

Μειώνονται οι πόνοι στην πλάτη

Μπορείτε να βελτιώσετε την στάση του σώματος σας κάνοντας ασκήσεις ευλυγισίας σε τακτική βάση καθώς βελτιώνει τη σύνθεση του σώματος που βοηθά στη μείωση του φορτίου στην πλάτη και ενισχύει τα επίπεδα ενδορφίνης μειώνοντας τους πόνους.

Αυξημένη κινητικότητα αρθρώσεων

Σε περίπτωση που οι μύες σας είναι δύσκαμπτοι, μπορεί να προκαλέσουν μειωμένο εύρος κίνησης σε όλο το σώμα σας. Με ασκήσεις ευλυγισίας μπορείτε να βελτιώσετε το εύρος της κίνησης σε όλο το σώμα χωρίς κόπο.

Πρόληψη τραυματισμών

Είστε περισσότερο επιτρέπεις να τραυματίσετε τους μυς σας, τους συνδέσμους και τους τένοντες εάν δεν είστε ευλύγιστοι. Οι σύνδεσμοι γύρω από τους μυς γίνονται δύσκαμπτοι όταν δεν τους διατείνετε. Έχοντας άκαμπτους μύες έχετε ένα μειωμένο εύρος κίνησης, θα ήταν καλό να αυξήσετε την ευλυγισία σας για να βελτιώσετε το εύρος κίνησης και να μειώσετε τον κίνδυνο τραυματισμού των μυών, των συνδέσμων και των τενόντων.

Βελτιώνει την κυκλοφορία

Η πίεση στους μύες επηρεάζει τη ροή της κυκλοφορίας του αίματος η οποία είναι υπεύθυνη για να διανείμει το οξυγόνο, θρεπτικές ουσίες, αντισώματα και ορμόνες στα τρισεκατομμύρια των κυττάρων. Η τακτική άσκηση λοιπόν και η ενσωμάτωση ενός προγράμματος ευλυγισίας θα βελτιώσει όλα τα παραπάνω.

Είναι σημαντικό βέβαια όπως και σε όλα

Στα προγράμματα φυσικής κατάστασης να λαμβάνετε προφυλάξεις σε οποιασδήποτε μορφή άσκησης, ιδιαίτερα κατά την κατάρτιση ευλυγισίας.

Συμβουλευτείτε έναν επαγγελματία εάν δεν είστε βέβαιοι για το τι κάνετε.

Προσπαθήστε να μην πιέζετε μια άρθρωση παραπάνω από ένα ορισμένο επίπεδο γιατί θα καταλήγετε να τραυματίζεστε.

Κάντε μια μικρή προθέρμανση πριν από κάποιο πρόγραμμα ευλυγισίας, λίγο γρήγορο περπάτημα ακόμη και Ενεργητικές διατάσεις. Προσπαθήστε να μην κρατήσετε την αναπνοή σας να αναπνέετε κανονικά και με ρυθμό. Όσο πιο ευέλικτο είναι το σώμα, τόσο καλύτερα θα εκτελείτε τις ασκήσεις σας και θα κάνετε πιο εύκολη την καθημερινότητα σας.

 

Η Σοφία Περδίκη είναι personal trainer και certified Pilates Instructor με ιδιαίτερη εμπειρία στην εκγύμναση ασκουμένων με νευροκινητικά προβλήματα. Είναι απόφοιτος του ΤΕΦΑΑ Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και της Σχολής AF Studies. Έχει εργαστεί για περισσότερο από δεκαπέντε χρόνια ως γυμνάστρια σε σχολεία και εκπαιδευτήρια πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ενώ το 2008 δημιούργησε το στούντιο φυσικής αγωγής και ειδικών γυμναστικών Complete Training by Sophia που προσφέρει εξειδικευμένα προγράμματα άσκησης, προγράμματα pilates, pilates reformer και ολοκληρωμένα προγράμματα fitness πάντοτε με προσωπική επίβλεψη από την ίδια ή τους συνεργάτες της.
Complete training by Sophia, Φιλιππίδη 6, Αθήνα 115 24, 6972017822