homescreen

Θέλετε να είστε fit; Να τι πρέπει να κάνετε!

Θέλετε να είστε fit; Να τι πρέπει να κάνετε!


ygeiamou.gr team

Η σάουνα αποτελεί εξίσου «επίπονη» διαδικασία για το σώμα με μια προπόνηση μέτριας έντασης υποστηρίζουν τα ευρήματα νέας επιστημονικής μελέτης

Η αρτηριακή πίεση δεν μειώνεται όταν είμαστε στη σάουνα – αυξάνεται και το ίδιο συμβαίνει και με τους παλμούς της καρδιάς. Μάλιστα η αύξηση αυτή αντιστοιχεί στην επίδραση μιας σύντομης, μέτριας έντασης προπόνησης, σύμφωνα με τα ευρήματα μιας νέας μελέτης που δημοσιεύθηκε στο Complementary Therapies in Medicine.

Γενικότερα θεωρείται ότι η σάουνα οδηγεί σε συνεχή μείωση της αρτηριακής πίεσης. Για το λόγο αυτό, οι επιστήμονες από το Martin Luther University Halle-Wittenberg (MLU) σε συνεργασία με το Ιατρικό Κέντρο Βερολίνου (MCB) πραγματοποίησαν τη μελέτη για να καταλήξουν σε ένα συμπέρασμα σχετικά με αυτό το αμφίβολο ζήτημα.

Συνέκριναν, λοιπόν, τα αποτελέσματα των 19 συμμετεχόντων στη μελέτη μετά από σάουνα και άσκηση σε εργομετρικό ποδήλατο και διαπίστωσαν ότι, και στις δύο περιπτώσεις, εκτός από τα αυξημένα επίπεδα αρτηριακής πίεσης, υπήρξε αύξηση και στον καρδιακό ρυθμό τους.

«Μέχρι τώρα θεωρούσαμε ότι η θερμότητα προκαλεί διαστολή των αιμοφόρων αγγείων και μειώνει έτσι την αρτηριακή πίεση. Ωστόσο, είναι σημαντικό να κάνουμε τη διάκριση μεταξύ των άμεσων επιπτώσεων της σάουνας και των αποτελεσμάτων που σημειώσαμε κατά τη διάρκεια της ξεκούρασης μετά από αυτή», σημειώνει ο Δρ. Sascha Ketelhut, επικεφαλής της μελέτης και επιστήμονας στο MLU.

Οι ειδικοί πραγματοποίησαν τη μελέτη μετρώντας τα άμεσα αποτελέσματα της σάουνας στο καρδιαγγειακό σύστημα. Ειδικότερα, υπέβαλαν τους συμμετέχοντες σε σάουνα διάρκειας 25 λεπτών, μετρώντας παράλληλα την αρτηριακή τους πίεση και τον καρδιακό τους ρυθμό. Παρατήρησαν, λοιπόν, ότι και τα δύο αυξήθηκαν αμέσως μόλις οι συμμετέχοντες μπήκαν στο δωμάτιο με την υψηλή θερμοκρασία, αλλά άρχισαν να πέφτουν – και μάλιστα κάτω από τη μέτρηση που είχε γίνει πριν την είσοδό τους εκεί – αμέσως μετά το τέλος του 25λεπτου.

Η ίδια διαδικασία ακολουθήθηκε και στο δεύτερο μέρος της μελέτης, όπου οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να ολοκληρώσουν ένα σύντομο πρόγραμμα γυμναστικής σε ένα εργομετρικό ποδήλατο, καταλήγοντας στα ίδια συμπεράσματα.

Αυτό, σύμφωνα με τους επιστήμονες, αποδεικνύει ότι η σάουνα αποτελεί εξίσου «επίπονη» διαδικασία για το σώμα με τη γυμναστική, παρόλα αυτά μπορεί να χρησιμοποιείται περιστασιακά από ανθρώπους που έχουν χαμηλή αρτηριακή πίεση.

«Όποιος μπορεί να αντέξει τη μέτρια σωματική ένταση χωρίς δυσφορία, μπορεί να κάνει σάουνα. Όμως, όσοι έχουν χαμηλή αρτηριακή πίεση πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί μετά την επίσκεψή τους σε ένα τέτοιο δωμάτιο, καθώς η πίεσή τους μπορεί να πέσει κάτω από τα επίπεδα που βρισκόταν πριν μπουν», τονίζει ο Δρ. Ketelhut.

Οι παρατηρήσεις που έκαναν οι ερευνητές υποστηρίζονται και από προηγούμενες έρευνες που επικεντρώνονταν κατά κύριο λόγο στα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα της σάουνας και αναδείκνυαν θετικές επιδράσεις στο καρδιαγγειακό σύστημα. Καταλήγοντας, ο Δρ. Ketelhut ανέφερε ότι «η σάουνα έχει μια φυσική καταπόνηση, με τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματά της να είναι παρόμοια με αυτά των αθλητικών δραστηριοτήτων. Παρόλα αυτά, δεν συμβάλλει στην απώλεια βάρους, καθώς οι μύες δεν δραστηριοποιούνται καθόλου. Το ελάχιστο βάρος που χάνεται στη σάουνα, δεν είναι άλλο από απώλεια υγρών λόγω της εφίδρωσης. Γι’αυτό και είναι απαραίτητη η ενυδάτωση μετά».