homescreen

Δύο κινήσεις SOS για σίγουρη απώλεια κιλών

Δύο κινήσεις SOS για σίγουρη απώλεια κιλών


Μαριάννα Σπανού

Την αξιοσημείωτη επιρροή του κιρκαδιανού ρυθμού στη ρύθμιση του μεταβολισμού αναδεικνύουν οι επιστήμονες σε νέα τους μελέτη, υποστηρίζοντας ότι η ώρα και το μέγεθος του κάθε γεύματος παίζουν καθοριστικό ρόλο στην προσπάθεια ελέγχου του βάρους – Ποια γεύματα πρέπει να... ρυθμίσουμε για να αδυνατίσουμε

Σε νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Open Biology, οι ερευνητές επιβεβαίωσαν ότι επειδή οι κιρκαδιανοί ρυθμοί ρυθμίζουν τον μεταβολισμό, είναι σημαντικό το πόσο και το τι τρώμε όταν προσπαθούμε να αυξήσουμε, να χάσουμε ή να διατηρήσουμε το βάρος μας.

Ο Carl Johnson, καθηγητής Βιολογικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Vanderbilt συνεργάστηκε με τον απόφοιτο Kevin P. Kelly για να εξετάσουν το πώς η ώρα των γευμάτων και των σνακ κατά τη διάρκεια της ημέρας επηρεάζει τη διατήρηση του βάρους.

Από τη στιγμή που οι περισσότεροι άνθρωποι του δυτικού κόσμου έχουν πρόσβαση στο φαγητό 24/7, στη μελέτη διαπιστώθηκε ότι όσοι κατανάλωναν το μεγαλύτερο γεύμα της ημέρας το πρωί αποκτούσαν λιγότερο βάρος από εκείνους που το μεγαλύτερο γεύμα τους ήταν το βραδινό και το κατανάλωναν πριν τον ύπνο. «Οι διαφορές αυτές οφείλονται κυρίως στις φυσικές αλλαγές στην κιρκαδιανή μεταβολική ρύθμιση κατά τη διάρκεια της ημέρας. Βρήκαμε, λοιπόν, ότι η ώρα των γευμάτων αλλάζει την αναλογία του λίπους που καίει το σώμα ενώ κοιμόμαστε, ανεξάρτητα από τη νηστεία», αναφέρει ο Δρ. Johnson.

Μελέτες πριν από αυτή δεν είχαν απομονώσει τη μεταβλητή της ώρας του γεύματος επειδή πάντα συμπεριελάμβαναν υποχρεωτικές περιόδους νηστείας. Παρόλο που προηγούμενες εργασίες έχουν αναδείξει τη σημασία της ώρας των γευμάτων μέσω περιόδων τροφής και νηστείας, οι επιστήμονες στη συγκεκριμένη μελέτη βρήκαν ότι ακόμα και χωρίς νηστεία, η ώρα ενός μεγάλου, πολύ λιπαρού γεύματος έχει ιδιαίτερα σημαντική επίπτωση στην αύξηση του βάρους.

Τα αποτελέσματα αυτά, μαζί με εκείνα προηγούμενης μελέτης, υποδεικνύουν ότι η κατανάλωση ενός μεγαλύτερου, υψηλού σε πρωτεΐνες πρωινού είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για τη διατήρηση ενός υγιούς βάρους. Μικρότερη αλλά εξίσου σημαντική αλλαγή θεωρείται και η αποφυγή των νυχτερινών σνακ. Το ιδανικό, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι να αποφεύγουμε τα σνακ στον χρόνο μεταξύ του δείπνου και της ώρας που πηγαίνουμε για ύπνο, έτσι ώστε όταν κοιμόμαστε το στομάχι μας να είναι άδειο.

«Σε μια δοκιμή με επιβεβλημένη νηστεία, οι συμμετέχοντες πράγματι αύξησαν λίγο περισσότερο το βάρος τους, αλλά ο μη αποκλεισμός της πρόσβασης στο φαγητό δεν προκαλεί τόσο μεγάλη αύξηση του βάρους όσο πιστεύαμε μέχρι τώρα. Περίπου το 80% του οφέλους από την κατανάλωση μεγαλύτερων γευμάτων στην αρχή της ημέρας συνεχίζει να υφίσταται, ακόμα και χωρίς την εφαρμογή επιβεβλημένης νηστείας», καταλήγει ο ειδικός.

Διαβάστε επίσης

Μεταβολισμός: Πέντε τρόποι να τον κάνουμε πιο γρήγορο

Γυμναστική – Αδυνάτισμα: Παίρνετε αντί να χάνετε κιλά; Τι λάθος κάνετε και πώς να το διορθώσετε

Υπέρταση: Ο απλός τρόπος να μην ανεβάζετε πίεση τη νύχτα

 



Απόρρητο Απόρρητο