homescreen

Το εύκολο πρόγραμμα γυμναστικής που δυναμώνει σώμα και μυαλό

Το εύκολο πρόγραμμα γυμναστικής που δυναμώνει σώμα και μυαλό


Μαρία Κοτοπούλη

Ενσωματώνοντας μόλις έναν τύπο άσκησης στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα γυμναστικής μας, βελτιώνουμε όχι μόνο την υγεία της καρδιάς αλλά και του μυαλού. Ποια είναι αυτή η «θαυματουργή» ρουτίνα γυμναστικής;

Η αερόβια άσκηση φαίνεται πως αποτελεί «φυσικό» φάρμακο για μια πληθώρα ασθενειών, όπως για παράδειγμα για την υπέρταση, με τα νέα ερευνητικά ευρήματα να υποστηρίζουν ακόμα μια θαυματουργή ιδιότητα της συγκεκριμένης άσκησης.

Σύμφωνα με δημοσιευμένη έρευνα στο Journal of Applied Physiology, αν επί ένα χρόνο γυμναστούμε ακολουθώντας ένα πρόγραμμα ήπιας έως έντονης αερόβιας άσκησης, όχι μόνο θα βελτιώσουμε καρδιοαναπνευστική μας ικανότητα, αλλά και θα ρυθμίσουμε την ροή του αίματος στο σώμα μας αλλά και στον εγκέφαλο, με αποτέλεσμα την ενίσχυση της μνήμης και της γνωστικής λειτουργίας, ειδικότερα δε σε άτομα με γνωστική εξασθένιση. Η βελτίωση αυτή της εγκεφαλικής λειτουργίας μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου Αλτσχάιμερ σε ηλικιωμένους ενήλικες.

Με τους πάσχοντες από άνοια να φτάνουν στη χώρα μας τους 200.000 και με την εκτίμηση ότι ο αριθμός μέχρι το 2050 θα ξεπεράσει τις 600.000 περιστατικά, τα νέα είναι μάλλον καλά για όλους όσους θέλουν να προλάβουν την γνωστική εξασθένιση και τη νόσο Αλτσχάιμερ. Πρόκειται μάλιστα για μια ιδιαίτερα επικίνδυνη ασθένεια που ταλαιπωρεί τόσο τους ασθενείς αλλά και τους οικείους του, με τη νόσο να στερεί τη ζωή σε περισσότερους ασθενείς σε σύγκριση με τον καρκίνο του μαστού αλλά και του προστάτη σύμφωνα με στοιχεία της Αμερικανικής Ένωσης για τη νόσο  Αλτσχάιμερ. Επιπλέον, η πανδημία του κορωνοϊού επιδείνωσε τους θανάτους από τη νόσο κατά 16%.

Στην προκειμένη μικρή έρευνα από το Πανεπιστημιακό Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Southwestern του Τέξας, εξετάσθηκαν 37 άτομα με ήπια γνωστική εξασθένιση, που αποτελεί συνήθως προάγγελο της νόσου Αλτσχάιμερ. Αρχικά, οι συμμετέχοντες περπατούσαν εβδομαδιαίως σε τρεις προπονήσεις γρήγορου περπατήματος για 25 με 30 λεπτά. Μέχρι την 11η βδομάδα της έρευνας, αύξησαν την επαναληπτικότητα στις τέσσερις φορές την εβδομάδα αλλά και τη δυσκολία, εντάσσοντας το έντονο περπάτημα σε ανηφορικό επίπεδο για 30-35 λεπτά. Έπειτα από την 26η εβδομάδα, οι συμμετέχοντες προπονούνταν με αερόβια άσκηση για τέσσερις έως πέντε φορές την εβδομάδα για 30 με 40 λεπτά.

Αν και πρόκειται για ένα μικρό ερευνητικό κομμάτι, τα δεδομένα χρησιμοποιήθηκαν από μια νέα διετή μελέτη για την μακροχρόνια επίδραση της αερόβιας άσκησης στη νόσο Αλτσχάιμερ, σύμφωνα με τον Tsubasa Tomoto, μέλος της ερευνητικής ομάδας.

Στόχος των ερευνητών είναι να μετατρέψουν τα ευρήματα και των δύο μελετών σε πρακτικές για να μετριάσουν τον κίνδυνο της νόσου. Εξάλλου, οι έρευνες για την πλήρη αποκωδικοποίηση της νόσου δεν σταματούν, καθώς ερευνητικά ευρήματα παλαιότερων μελετών αναδεικνύουν ότι οι καλές μας συνήθειες, όπως η Μεσογειακή ή η χορτοφαγική διατροφή και η ποιότητα του ύπνου, παίζουν μεγάλο ρόλο στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης της συγκεκριμένης γνωστικής διαταραχής.

Διαβάστε επίσης: 

Άνοια: Η χρόνια ανεπάρκεια που αυξάνει πάνω από 70% τον κίνδυνο νόσου

Μνήμη: Ποιες τροφές μπορούν να μας γλιτώσουν από την άνοια

 



Απόρρητο Απόρρητο