homescreen

Πόνος στη μέση: Αυτή είναι η καλύτερη στάση που ανακουφίζει

Πόνος στη μέση: Αυτή είναι η καλύτερη στάση που ανακουφίζει


Νίκη Ψάλτη

Όταν μας πιάνει η μέση τότε είναι δύσκολο να βολευτούμε οπουδήποτε. Ποια στάση ύπνου πρέπει να επιλέξουμε για να μην πονάμε; Οι ειδικοί απαντούν

Οι πιθανότητες να πονέσει η μέση σας μειώνονται σημαντικά όταν δεν έχετε περιττά κιλά, είστε γυμνασμένοι, ιδιαίτερα στον κορμό, καθώς και όταν σκύβετε λυγίζοντας τα γόνατα και μεταφέρετε βάρη αγκαλιάζοντάς τα και φέρνοντάς τα κοντά στο σώμα σας.

Ένα ερώτημα ωστόσο που μας απασχολεί τόσο όταν μας «πιάνει» η μέση μας, αλλά και γενικότερα είναι ποια είναι η καλύτερη στάση ύπνου ώστε να μην πονάει η μέση;

«Εκεί που δεν πονάτε» απαντούν οι ειδικοί. Με άλλα λόγια μόνοι σας θα πειραματιστείτε και θα βρείτε τελικά σε ποια στάση δεν ενοχλείται η μέση σας κατά τη διάρκεια του ύπνου. Πάντως από τις καλύτερες στάσεις για ύπνο – ακόμη και για όσους δεν έχουν ευαισθησία με τη μέση τους είναι η εμβρυϊκή. Φροντίστε όμως το μαξιλάρι σας να έχει τέτοιο πάχος που να κρατάει τον αυχένα σας ευθεία με την υπόλοιπη σπονδυλική στήλη.

Επίσης καλό είναι να μην κοιμάστε μπρούμυτα επειδή αυξάνεται η λόρδωση της μέσης (το τέντωμα κατά μία έννοια της μέσης), κάτι που δεν είναι επιθυμητό. Εάν όμως προτιμάτε να κοιμάστε μπρούμυτα, τότε προβάλετε το ένα πόδι και το αντίστοιχο χέρι προς στο πλάι.
Τέλος, αν θέλετε να ξαπλώσετε ανάσκελα είναι σημαντικό η μέση σας να ακουμπάει στο στρώμα, γεγονός που θα το επιτύχετε βάζοντας ένα μαξιλάρι κάτω από τα γόνατα και ένα κάτω από το κεφάλι σας.

Οι κοιλιακοί και οι ραχιαίοι είναι οι κυριότερες ασκήσεις που βοηθούν στην μυική ενδυνάμωση του κορμού και στην πλειοψηφία των περιπτώσεων συμβάλλουν στην μείωση της συχνότητας και της έντασης των επεισοδίων οσφυαλγίας. Βέβαια με τις ασκήσεις αυτές θα ασχοληθείτε αφού περάσει η οξεία φάση της οσφυαλγίας (δηλαδή ο έντονος πόνος) και σε καμία περίπτωση όταν πονάτε. Εάν πάντως σας κουράζει και μόνο η σκέψη να κάνετε κοιλιακούς, τότε δοκιμάστε το κολύμπι! Είναι μια ιδανική άσκηση που δυναμώνει τον κορμό, χωρίς να επιβαρύνει την μέση. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι συχνά οι πόνοι στη μέση – όταν είναι μηχανικής αιτιολογίας – τίθενται υπό έλεγχο όταν ο ασθενής ασχοληθεί με την μυϊκή ενδυνάμωση και τη βελτίωση της στάσης του σώματός του.

Διαβάστε ακόμη

Πόνος στη μέση: Η Νο1 κίνηση που προφυλάσσει



Απόρρητο Απόρρητο