homescreen

Η άσκηση που μειώνει τον κίνδυνο θανάτου έως και 32%

Η άσκηση που μειώνει τον κίνδυνο θανάτου έως και 32%


ygeiamou.gr team

Όσο περισσότερο και πιο δυναμικά ασκούνται, τόσο χαμηλότερος είναι ο κίνδυνος θνητότητας από όλα τα αίτια για τους πάσχοντες από διαβήτη τύπου 2, όπως αποτυπώνεται σε νέα επιστημονική μελέτη

Μειωμένο κίνδυνο θνητότητας από όλα τα αίτια, σε ποσοστό που κυμαίνεται από 25 έως 32%, έχουν οι πάσχοντες από διαβήτη τύπου 2 που ασκούνται συστηματικά σε μέτρια έως έντονη ένταση, βάσει των ευρημάτων μελέτης που διεξήχθη από ειδικούς του Γενικού Νοσοκομείου Βετεράνων Taichung στην Ταϊβάν.

Η άσκηση βελτιώνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη (δηλαδή του πόσο καλά ανταποκρίνονται τα κύτταρα στην ορμόνη που είναι υπεύθυνη για τη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα), μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών νοσημάτων και μπλοκάρει τις φλεγμονώδεις κυτοκίνες. Πρόκειται για πρωτεΐνες σηματοδότησης που παράγονται από κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος και έχουν ζωτικό ρόλο στην ανοσοαπόκριση σε λοιμώξεις, αλλά η υπερβολική χρόνια παραγωγή τους μπορεί να συμβάλει σε φλεγμονώδεις νόσους (που περιλαμβάνουν τον διαβήτη).

Παρ’ όλα αυτά, η επίδραση της άσκησης στη θνητότητα από όλα τα αίτια σε άτομα που πάσχουν από διαβήτη τύπου 2 δεν έχει διερευνηθεί σε μεγάλο βάθος.

Στο πλαίσιο της νέας μελέτης αναλύθηκαν στοιχεία για 4.859 πάσχοντες από διαβήτη τύπου 2, περιλαμβανόμενης της κοινωνικο-οικονομικής κατάστασης, καθώς και του τρόπου ζωής και άθλησης. Το 49% ήταν άνδρες και η μέση ηλικία των συμμετεχόντων ήταν τα 59,5 έτη.

Τα στοιχεία αντλήθηκαν από δύο εθνικές βάσεις ιατρικών δεδομένων της Ταΐβάν. Οι σχετικές καταγραφές στις βάσεις δεδομένων ξεκίνησαν το 2001 και τα στοιχεία ανανεώνονταν έκτοτε ανά τέσσερα χρόνια στη βάση προσωπικών συνεντεύξεων με τους μετέχοντες.

Παράλληλα, οι ερευνητές επιβεβαίωσαν τις όποιες συννοσηρότητες των συμμετεχόντων από τα αρχεία του εθνικού συστήματος υγείας, και αντιστοίχως τους καταγεγραμμένους θανάτους. Και προχώρησαν σε στατιστική ανάλυση για να εκτιμηθεί η σχέση μεταξύ της άσκησης και της θνητότητας από όλα τα αίτια.

Αυτό που διαπίστωσαν είναι ότι εκείνοι που ασκούνταν περισσότερο είχαν σημαντικά χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου. Τα άτομα που έκαναν μέτριας έντασης άσκηση (ορίζεται ως ενεργειακή δαπάνη 0-800 kcal/εβδομάδα) είχαν 25% χαμηλότερο ποσοστό θνητότητας από όλα τα αίτια, ενώ οι συμμετέχοντες στο φάσμα της έντονης άσκησης (ενεργειακή δαπάνη άνω των 800 kcal/εβδομάδα) είχαν 32% χαμηλότερο κίνδυνο θνητότητας από όλα τα αίτια.

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι περαιτέρω μελέτες θα πρέπει τώρα να εξετάσουν τον συγκεκριμένο τύπο και ποσότητα άσκησης που είναι πιο ευεργετική για την υγεία και την παράταση του προσδόκιμου ζωής.

Διαβάστε επίσης

Διαβήτης: Τι να αυξήσουμε στη διατροφή μας για να τον κρατήσουμε μακριά μας

Διαβήτης και Υπέρταση: Μειώστε εύκολα τον κίνδυνο περισσότερο από 30%

Διαβήτης: Τι αυξάνει τον κίνδυνο όσο και η ανθυγιεινή διατροφή;



Απόρρητο Απόρρητο