homescreen

Αρτηριακή πίεση: Με πόση ώρα πρωινής γυμναστικής θα τη μειώσετε

Αρτηριακή πίεση: Με πόση ώρα πρωινής γυμναστικής θα τη μειώσετε


ygeiamou.gr team

Ακόμα και η ήπια φυσική δραστηριότητα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και να περιορίσει τον κίνδυνο καρδιακών επεισοδίων και εμφραγμάτων

H ημίωρη πρωινή γυμναστική μπορεί να είναι τόσο αποτελεσματική όσο η φαρμακευτική αγωγή για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης όλη την υπόλοιπη ημέρα. Τα ευρήματα που δημοσιεύθηκαν στο Hypertension καταδεικνύουν ότι 30 λεπτά άσκησης το πρωί έχουν μακροχρόνιες επιδράσεις.

Στη μελέτη που είχε επικεφαλής τον Michael Wheeler, καθηγητή του Πανεπιστημίου Δυτικής Αυστραλίας στο Περθ, συμμετείχαν 35 γυναίκες και 32 άνδρες ηλικίας από 55 μέχρι 80 ετών οι οποίοι χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Κάθε ομάδα είχε το δικό της ημερήσιο πρόγραμμα το οποίο έπρεπε να ακολουθεί κατά γράμμα.

  • Στα μέλη της πρώτης ομάδας δόθηκε η οδηγία να κάθονται αδιάκοπα για οκτώ ώρες χωρίς να μεσολαβεί κανένα διάλειμμα ή σωματική άσκηση.
  • Η δεύτερη ομάδα κάθονταν αρχικά για μία ώρα. Ακολούθως τα μέλη της περπατούσαν για 30 λεπτά σε ένα διάδρομο γυμναστικής σε μεσαία ένταση και μετά επέστρεφαν στις θέσεις τους όπου κάθονταν για ακόμα 6,5 ώρες.
  • Τα μέλη της τρίτης ομάδας κάθονταν αρχικά για μία ώρα, ακολούθως περπατούσαν για 30 λεπτά στον διάδρομο και εν συνεχεία επέστρεφαν στις θέσεις τους για 6,5 ώρες κάνοντας όμως διαλείμματα για περπάτημα τριών λεπτών ανά μισή ώρα.

Ο Michael Wheeler και οι συνεργάτες του διαπίστωσαν ότι στους άνδρες και τις γυναίκες που ήταν μέλη της δεύτερης και της τρίτης ομάδας η αρτηριακή πίεση κυμαινόταν σε χαμηλότερα επίπεδα δείχνοντας την θετική επίδραση της φυσικής δραστηριότητας.

Η διαφορά παρατηρήθηκε ειδικά στη συστολική αρτηριακή πίεση (μεγάλη), η οποία δηλώνει την πίεση-τάση που ασκεί το αίμα στα τοιχώματα των αγγείων όταν φεύγει από την καρδιά δηλαδή κατά τη συστολή-σύσπαση αυτής και αποτελεί ισχυρότερο δείγμα πρόγνωσης των καρδιαγγειακών προβλημάτων όπως είναι τα εμφράγματα. Η διαστολική αρτηριακή πίεση (μικρή) εκφράζει την πίεση που ασκεί το αίμα στα τοιχώματα των αγγείων όταν η καρδιά διαστέλλεται δηλαδή όταν «ξεκουράζεται» για να ξαναγεμίσει με αίμα.

Στις γυναίκες που συμμετείχαν στην τρίτη ομάδα παρατηρήθηκε επίσης ότι είχαν επιπλέον οφέλη όταν προσέθεταν στο πρόγραμμά τους τα τρία λεπτά περπατήματος κατά τη διάρκεια της μέρας συγκριτικά με την επίδραση που το τρίλεπτο περπάτημα ανά 30 λεπτά είχε στους άνδρες συμμετέχοντες. Η επιστημονική ομάδα δεν κατόρθωσε να αιτιολογήσει αυτή τη διαφορά ανάμεσα στα δύο φύλα, αλλά εικάζεται πως μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι όλες οι γυναίκες που συμμετείχαν στην έρευνα είχαν βρίσκονταν στη μετεμμηνοπαυσιακή περίοδο και εξαιτίας αυτής είχαν υψηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων.

Η μελέτη αυτή έρχεται να υποστηρίξει μία μεγάλη σειρά στοιχείων τα οποία δείχνουν πως ακόμα και η ήπια φυσική δραστηριότητα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και να περιορίσει τον κίνδυνο καρδιακών επεισοδίων και εμφραγμάτων.