Ερευνητές του Γέιλ ανακάλυψαν έναν μεγάλο αριθμό γενετικών μεταλλάξεων που σηματοδοτούν τον κίνδυνο για σοβαρές απόπειρες αυτοκτονίας. Παρατήρησαν, μάλιστα, ότι κάποιες από αυτές τις μεταλλάξεις έχουν συνδεθεί με τη μείζονα καταθλιπτική διαταραχή, όπως αναφέρεται στο Translational Psychiatry.

Στην προσπάθειά τους να βρουν γενετικές μεταλλάξεις που επηρεάζουν το ενδεχόμενο για σοβαρές απόπειρες αυτοκτονίας, ο επικεφαλής συγγραφέας Joel Gelernter, καθηγητής Ψυχιατρικής, Γενετικής και Νευροεπιστημών και ο Daniel Levey, μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Γέιλ, πραγματοποίησαν μια σχετική μελέτη σε περισσότερους από 2.500 ενήλικες καυκάσιας καταγωγής και 3.800 Αφροαμερικανούς.

Κατά τη διάρκεια της μελέτης, απέκλεισαν τα γονιδιακά δείγματα των συμμετεχόντων που εμφάνιζαν αυτοκτονικές τάσεις μόνο σαν ιδέα ή σκέψη, αξιολογώντας τα στοιχεία σύμφωνα με τον βαθμό σοβαρότητας της απόπειρας αυτοκτονίας, βάζοντας – για παράδειγμα – σε προτεραιότητα εκείνους που χρειάζονται ιατρική φροντίδα.

Στην ομάδα των ενηλίκων καυκάσιας καταγωγής, βρέθηκε μια μετάλλαξη γονιδίου που φαίνεται ότι  συνδέεται με το επίπεδο σοβαρότητας στις αυτοκτονικές τάσεις. Αντίστοιχα, στην ομάδα των Αφροαμερικανών βρέθηκαν τρεις γενετικές μεταλλάξεις που συνδέονται με τον αυξημένο κίνδυνο αυτοκτονίας – μια που επηρεάζει τον κιρκαδιανό ρυθμό (το λεγόμενο βιολογικό ρολόι), μια που εμπλέκεται στη διάσπαση της τυροσίνης (αμινοξύ που ευθύνεται για τη σύνθεση της ντοπαμίνης) και μια τρίτη με – προς το παρόν – άγνωστη λειτουργία.

Έπειτα, συνέκριναν τα αποτελέσματα άλλων μεγάλων αναλύσεων από ανθρώπους που πάσχουν από μείζονα καταθλιπτική διαταραχή. «Από τη σύγκριση των δεδομένων για την αυτοκτονία με παλιότερα δεδομένα σχετικά με την κατάθλιψη, διαπιστώσαμε ότι υπάρχει μια σημαντική γενετική συσχέτιση μεταξύ αυτοκτονίας και κατάθλιψης», σχολιάζει ο κ. Gelernter.

Οι ερευνητές σχεδιάζουν να διευρύνουν το πεδίο έρευνάς τους, αναλύοντας γενετικά δεδομένα που συλλέγονται από τα πρόγραμμα βετεράνων Veteran Affairs της αμερικανικής κυβέρνησης, ένα πρόγραμμα που έχει συμβάλει σημαντικά στη μείωση του ποσοστού αυτοκτονίας στους βετεράνους.