Πίνοντας νερό, τα παιδιά δεν καταφέρνουν μόνο να μένουν ενυδατωμένα, αλλά αυξάνεται και η ικανότητά τους να εκτελούν ταυτόχρονα πολλές εργασίες, το γνωστό multitasking. Αυτό έδειξε νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε από επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Ιλινόις και τους συνεργάτες τους.
Σύμφωνα με το άρθρο που δημοσιεύθηκε στο The Journal of Nutrition, τα 75 παιδιά που μελετήθηκαν, όταν έπιναν περισσότερο νερό για τέσσερις μέρες, είχαν ταχύτερους χρόνους αντίδρασης σε δοκιμές εναλλαγής εργασιών.
«Τα δεδομένα ενός βιοδείκτη ούρων έχουν δείξει ότι περισσότερα από τα μισά παιδιά στις ΗΠΑ δεν ήταν επαρκώς ενυδατωμένα», δήλωσε ο Δρ. Naiman Khan, καθηγητής κινησιολογίας και κοινωνικής υγείας. «Έχουμε μελετήσει τις διατροφικές επιδράσεις στη γνωστική λειτουργία των παιδιών για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά η ευκαιρία να την ενισχύσουμε με την πρόσληψη νερού είναι πολύ σημαντική. Τα παιδιά βρίσκονται σε μεγαλύτερο κίνδυνο ακούσιας αφυδάτωσης καθώς οι ενήλικες πρέπει να αναγνωρίσουν τις ανάγκες τους και να τους προσφέρουν νερό».
Οι ερευνητές συνέκριναν την ενυδάτωση των παιδιών καθώς και τη γνωστική τους λειτουργία σε τρεις περιπτώσεις, όταν έπιναν φυσιολογικές ποσότητες νερού, όταν έπιναν μόλις μισό λίτρο ανά ημέρα για τέσσερις μέρες και όταν έπιναν 2,5 λίτρα νερού κάθε μέρα για τέσσερις ημέρες.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως τα παιδιά με υψηλότερα επίπεδα ενυδάτωσης απέδιδαν καλύτερα σε μία εξέταση εναλλαγής πολλαπλών εργασιών που σχεδιάστηκε για να μετρήσει τη γνωστική ευελιξία τους. Επιπλέον, τα παιδιά συγκεντρωτικά απέδιδαν καλύτερα και είχαν ταχύτερες αντιδράσεις στην εξέταση εναλλαγής εργασιών όταν έπιναν περισσότερο νερό, ωστόσο δεν είδαν καμία διαφορά στις εξετάσεις που σχεδιάστηκαν για να εξετάσουν την προσοχή τους.
«Τα ευρήματα αυτά δείχνουν πως η υγεία της παιδικής ηλικίας, όπως η σωστή ενυδάτωση ενδέχεται να ωφελεί πολλαπλές γνωστικές διεργασίες συμπεριλαμβανομένης της μνήμης και της γνωστικής ευελιξίας. Με δεδομένο ότι αυτές οι πτυχές του γνωστικού συστήματος αποτελούν τη βάση για τις σχολικές επιδόσεις, είναι ενδιαφέρον να σκεφτούμε τις μικρές και οικονομικές παρεμβάσεις στην καθημερινότητα, όπως η αύξηση της πρόσληψης νερού για τη βελτίωση της γνωστικής λειτουργίας και της υγείας του εγκεφάλου, για την αποτελεσματικότερη ανταπόκριση των παιδιών κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας», εξήγησε ο καθηγητής Charles Hillman από το Πανεπιστήμιο Northeastern.
Οι ερευνητές ευελπιστούν πως θα εξετάσουν περαιτέρω τη σχέση μεταξύ της ενυδάτωσης και της γνωστικής λειτουργίας στα παιδιά χρησιμοποιώντας εγκεφαλική απεικόνιση σε μελλοντικές μελέτες για να δουν ποια νευρωνικά δίκτυα ωφελούνται περισσότερο από την πρόσληψη νερού. Στοχεύουν επίσης να μελετήσουν τη σχέση της ενυδάτωσης με άλλες πνευματικές διεργασίες.