Ξεκίνησε σήμερα ο εμβολιασμός, των ατόμων άνω των 85 ετών, ενώ σε εξέλιξη είναι ο εμβολιασμός για τους υγειονομικούς που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της μάχης. Υπενθυμίζεται ότι o εμβολιασμός κατά της covid-19 είναι δωρεάν για όλους.
Η ανταπόκριση είναι μεγάλη και παρά την κακοκαιρία τα ραντεβού τηρήθηκαν από όλους. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση 91χρονου στη Βέροια που έφτασε στο νοσοκομείο στην ώρα του, παρά το γεγονός ότι έξω είχε 10 πόντους χιόνι. Ο ίδιος δήλωσε πώς δεν του πέρασε ούτε μια στιγμή από το μυαλό να αναβάλλει το ραντεβού.
Ο εμβολιασμός θα γίνει με δυο δόσεις, όπως υπαγορεύουν τα επιδημιολογικά δεδομένα, αλλά και η παρασκευάστρια εταιρία του εμβολίου. Η πανδημία που ταλαιπωρεί ακόμα τον πλανήτη, έδειξε ότι η πιο ευάλωτη ομάδα πληθυσμού είναι τα άτομα ηλικίας άνω των 85 ετών. Η μεγάλη ηλικία συνδέεται με τη γήρανση του ανοσολογικού συστήματος, με τη συνύπαρξη και άλλων παθολογικών καταστάσεων. Αλλά αυτό που φάνηκε είναι ότι ανεξάρτητα και από αυτούς τους δύο παράγοντες, μόνη η ηλικία αποτελεί τον σημαντικό παράγοντα αυξημένου κινδύνου. Επομένως, σε όλα τα προγράμματα εμβολιασμού όλων των χωρών, η πρώτη ομάδα μετά τους υγειονομικούς που ήδη και στη χώρα μας εμβολιάστηκαν και τις κλειστές δομές, είναι τα άτομα ηλικίας άνω των 85 ετών.
Ο κ. Βαγγέλης, 91 ετών (φωτό επάνω) ήταν ο πρώτος άνδρας που εμβολιάστηκε στον Ευαγγελισμό, αφού είχαν προηγηθεί 8 γυναίκες.
Η κυρία Κασσιανή που κλείνει σε λίγες μέρες τα 91 χρόνια και η κυριά Ειρήνη 90 ετών, έσπευσαν να εμβολιαστούν πρωι- πρωί στον Ευαγγελισμό.
Οδηγίες για την ημέρα του προγραμματισμένου ραντεβού
Την ημέρα του προγραμματισμένου ραντεβού, ο πολίτης μεριμνά για την έγκαιρη προσέλευσή του στο Εμβολιαστικό Κέντρο (τουλάχιστον 15′ πριν από την ώρα του ραντεβού), με στόχο να διευκολυνθεί η ομαλή ροή της διαδικασίας εμβολιασμού και να αποφευχθούν τυχόν καθυστερήσεις. Σημειώνεται ότι, την ημέρα του ραντεβού, ο πολίτης οφείλει: Να φέρει την Αστυνομική Ταυτότητα ή Διαβατήριο ή άλλο επίσημο έγγραφο, προκειμένου να πραγματοποιηθεί ταυτοποίηση των στοιχείων του. Να γνωρίζει τον Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας (ΑΔΤ), τον Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) ή τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ), προκειμένου να πραγματοποιηθεί η αναζήτηση του ραντεβού του. Επιπλέον, να φέρει τον κωδικό QR, όπως δημιουργήθηκε κατά τον προγραμματισμό του ραντεβού, σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή (γραπτό μήνυμα SMS ή e-mail).