Γράφει η Ισμήνη Χαραλαμποπούλου
Ρεκόρ συμμετοχής στη χθεσινή ημέρα τηλεκπαίδευσης καθώς για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας μαθητές από το νηπιαγωγείο έως το λύκειο μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους δηλαδή περίπου 1,6 εκατ. μέλη έκανε μάθημα εξ αποστάσεως. Όπως έλεγαν πηγές του υπουργείου Παιδείας «υπάρχει πλήρης μετασχηματισμός της εκπαίδευσης» αποδίδοντας και τα εύσημα στους εκπαιδευτικούς που ανταποκρίθηκαν άμεσα στην νέα κανονικότητα στην εκπαίδευση. Σε ότι αφορά στις παραφωνίες που σημειώνονται το υπουργείο τις χαρακτηρίζει μεμονωμένα περιστατικά που επιλύονται.
«Σήμερα πραγματοποίησε τηλεκπαίδευση, για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας, το σύνολο της σχολικής κοινότητας» σημειώνει σε ανάρτησή της η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Και προσθέτει: «Προκλήσεις και αρρυθμίες πάντοτε υπάρχουν, αλλά το ζητούμενο είναι να επιλύονται και να βελτιώνεται το σύστημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης».
Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας, χθες έγιναν πάνω από 39.800 παράλληλες συνεδρίες Γυμνασίων και Λυκείων και πάνω από 55.000 παράλληλες συνεδρίες Νηπιαγωγείων και Δημοτικών πραγματοποιήθηκαν σε όλη τη χώρα
Στην «πρεμιέρα» του απογευματινού ωραρίου, της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης παρουσιάστηκα τεχνικά ζητήματα αποκαταστάθηκαν και χθες η ημέρα δεν έκρυβε δυσκολίες για τους μαθητές.
Το υπουργείο λέει ότι «Το καθολικό και πανελλαδικό αυτό εγχείρημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης πιστώνεται στους εκπαιδευτικούς μας, στα στελέχη εκπαίδευσης, στους μαθητές μας και στις οικογένειές τους, που στηρίζουν με όλες τους τις δυνάμεις αυτήν την τιτάνια προσπάθεια. Το εγχείρημα είναι πράγματι πρωτόγνωρο για τη χώρα μας. Προκλήσεις και αρρυθμίες πάντοτε θα υπάρχουν, αλλά το ζητούμενο είναι αυτές να επιλύονται άμεσα και να βελτιώνεται διαρκώς η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όσο χρόνο τα σχολεία μας τελούν σε αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας. Παρά τη συστηματική καπηλεία της υγειονομικής κρίσης από ορισμένους, τίποτα δεν μπορεί να ακυρώσει το ψηφιακό άλμα και τη μετάβαση που έχει συντελεστεί από την εκπαιδευτική κοινότητα».
Όπως τονίζεται σε ανακοίνωση: «Σε απάντηση του Προέδρου της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και της ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ, που ανερυθρίαστα αναφέρθηκαν σε «κατάντια», «φιάσκο» και «εμπαιγμό», σε μία απόπειρα ακύρωσης της μεγαλειώδους προσπάθειας ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας, εν μέσω πανδημίας, αντιπαραβάλλουμε όσα έχουν επιτευχθεί στον τομέα της τηλεκπαίδευσης από την αρχή της επιδημιολογικής κρίσης, μέσα σε λίγους μόλις μήνες, και μάλιστα από τη μηδενική αφετηρία που μας άφησε η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ:
– Αναβάθμιση δημοσίων δικτύων και πλατφορμών ΠΣΔ, e-class, e-me σύγχρονης και νέων, ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας της χώρας – δομές που είχαν αφεθεί στην τύχη τους επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
– Εξασφάλιση πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης δωρεάν για όλα τα σχολεία της χώρας μας.
– Μηδενική χρέωση δεδομένων σε όλες τις πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το Υπουργείο για την τηλεκπαίδευση.
– Μηδενική χρέωση και για πρόσβαση στην πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης μέσω σταθερού ή κινητού τηλεφώνου.- Ενίσχυση του εξοπλισμού σχολείων με σχεδόν 90.000 φορητές συσκευές (65.000 από ΕΣΠΑ και 25.000+ από δωρεές), από 4.500 περίπου που παραλάβαμε τον Ιούλιο 2019 από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
– Δημιουργία εκ του μηδενός άνω των 220 μαθημάτων εκπαιδευτικής τηλεόρασης για μαθητές Δημοτικού που προβάλλονται καθημερινά από την ΕΡΤ2.
– Επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
– Οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για εκπόνηση προγραμμάτων εκπαίδευσης εξ αποστάσεως.
Σημειώνεται ότι ένας από τους λόγους που προκρίθηκε το διαφορετικό ωράριο Γυμνασίων/Λυκείων, αφενός, και Νηπιαγωγείων/Δημοτικών αφετέρου, ήταν η διευκόλυνση των οικογενειών που τηλεργάζονται, έχουν ένα ή περισσότερα παιδιά και η εξορθολογισμένη χρήση συσκευών.
Όπως τονίζει στην ανακοίνωσή της η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως «πρόκειται για μία συλλογική, εθνική προσπάθεια, ώστε να διατηρηθεί η εκπαιδευτική διαδικασία ζωντανή και να επιτραπεί στα παιδιά μας να συνεχίσουν όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται τη μαθησιακή διαδικασία. Η απόπειρα για αντιπολιτευτική μικροκομματική εκμετάλλευση της δυσκολίας του εγχειρήματος στρέφεται ευθέως κατά της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η Αξιωματική Αντιπολίτευση αποδεικνύει καθημερινά ότι αδυνατεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και επενδύει στην καταστροφολογία εκ του ασφαλούς, προσποιούμενη ότι ξεχνά την εγκαταλελειμμένη κατάσταση στην οποία παρέδωσε κάθε ψηφιακή εκπαιδευτική υποδομή της χώρας. Εάν ήταν στο χέρι του ΣΥΡΙΖΑ, τα σχολεία απλώς δεν θα άνοιγαν, ενώ το σύστημα τηλεκπαίδευσης απλώς δεν θα είχε ποτέ δημιουργηθεί. Γι’ αυτό άλλωστε και το πολέμησαν λυσσαλέα εξ αρχής. Παρά τις δυσκολίες, θα τα καταφέρουμε όλοι μαζί. Και μαζί θα βγούμε από αυτή την κρίση, πιο δυνατοί».
ΝΔ: Στημένη από τον κοινοτάρχη-ιδιοκτήτη καφενείου η φωτογραφία με τους μαθητές
Δεκαπέντε λάπτοπ στέλνει σήμερα η κυβέρνηση στην κοινότητα Πεύκης στην Ηλεία μετά τις εικόνες που βγήκαν σήμερα στη δημοσιότητα με τους μικρούς μαθητές να κάνουν μάθημα στον εξωτερικό χώρο καφενείου με μπουφάν και μάσκες που διαθέτει σύνδεση στο διαδίκτυο.
Η άμεση αντίδραση της κυβέρνησης συνοδεύτηκε και με μια νέα επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ και στον Αλέξη Τσίπρα καθώς όπως σημείωσε χαρακτηριστικά η ΝΔ σε ανακοίνωσή της με ευθύνη του πρώην Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας κ. Κατσιφάρα που στήριξε ο ΣΥΡΙΖΑ, οι νομοί της Δυτικής Ελλάδας το 2018 ήταν οι μόνοι νομοί της χώρας που δεν έλαβαν μερίδιο από τον τεχνολογικό εξοπλισμό συνολικής αξίας 47.190.857 ευρώ για τα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια.
Τα βέλη της Νέας Δημοκρατίας στράφηκαν όμως και προς τον πρόεδρο της κοινότητας Γρηγόρη Ξουλεή καθώς όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Πύργου στον οποίο ανήκει η συγκεκριμένη κοινότητα, ουδέποτε ενημερώθηκε από τον Κοινοτάρχη για τις ελλείψεις της κοινότητας σε υλικοτεχνική υποδομή τις οποίες και δημοσιοποίησε σήμερα!
Πηγές από την Πειραιώς ανέφεραν μάλιστα ότι οι σημερινές εικόνες με τους μικρούς μαθητές να κάνουν το μάθημά στον εξωτερικό χώρο του καφενείου με μπουφάν και μάσκες είναι στημένες από τον ίδιο τον Κοινοτάρχη ο οποίος είναι και ιδιοκτήτης του καφενείου. Ανέφεραν μάλιστα ότι το 2013 ο κοινοτάρχης είχε πρωτοστατήσει σε ανάλογα στημένα περιστατικά και fake news για να πληγεί η κυβέρνηση Σαμαρά.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΝΔ αναφέρει:
«Ο κ. Τσίπρας εξακολουθεί στην κορύφωση της μεγαλύτερης υγειονομικής κρίσης του αιώνα μας, να παίζει με τις αγωνίες των πολιτών. Ποντάρει στην καταστροφή μήπως ξεφύγει από τα στρατηγικά του αδιέξοδα. Εχοντας χτίσει την καριέρα πάνω στους «αγανακτισμένους» και στα «μαγκάλια» πιστεύει ότι μπορούν να επαναληφθούν σκηνές του παρελθόντος. Σήμερα λοιπόν έκανε σημαία φωτογραφία απο καφενείο της κοινότητας Πεύκης της Ηλείας την οποία μοίρασε ο ίδιος ο Κοινοτάρχης και ιδιοκτήτης του καφενείου σε τοπικά ΜΜΕ. Το ζήτημα του τεχνολογικού εξοπλισμού για τα σχολεία όμως δεν προσφέρεται για μικροκομματική εκμετάλλευση και αποτυπώνει μια κατάσταση που δεν δημιουργήθηκε χθες και για την οποία στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ έχουν βαρύτατες ευθύνες.
Αν ενδιαφερόταν για την ουσία ο κ.Τσίπρας θα είχε πληροφορηθεί ότι ο Διευθυντής της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ηλείας που ζήτησε απο χθες ενημέρωση από όλους τους διευθυντές σχολείων για προβλήματα και ελλείψεις ουδέποτε ενημερώθηκε αρμοδίως για τις συγκεκριμένες ελλείψεις.
Ο Δήμαρχος Πύργου στον οποίο ανήκει η συγκεκριμένη κοινότητα, ουδέποτε ενημερώθηκε από τον Κοινοτάρχη για τις ελλείψεις, τις οποίες πληροφορήθηκε σήμερα απο τα ΜΜΕ και καλύπτει αύριο σε συνεργασία με την Κυβέρνηση, παραδίδοντας στην συγκεκριμένη κοινότητα 15 λάπτοπ (σε σύνολο 200 για ολόκληρο τον Δήμο).
Αυτό όμως που πρωτίστως οφείλει να γνωρίζει ο κ.Τσίπρας είναι ότι με ευθύνη του πρώην Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας κ. Κατσιφάρα που στήριξε ο ΣΥΡΙΖΑ, οι νομοί της Δυτικής Ελλάδας το 2018 ήταν οι μόνοι νομοί της χώρας που δεν έλαβαν μερίδιο από τον τεχνολογικό εξοπλισμό συνολικής αξίας 47.190.857 ευρώ για τα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια και 21.460.210 ΙΕΚ και ΕΠΑΛ ολόκληρης της χώρας γιατί δεν υπέβαλαν έγκαιρα τη σχετική μελέτη με δική τους αποκλειστική ευθύνη.
Ασφαλώς δεν περιμένουμε τίποτα περισσότερο από τον κ.Τσίπρα και τον ΣΥΡΙΖΑ. Πάντα πόνταραν στην καταστροφή. Το ίδιο κάνουν και τώρα».