Τον κομβικό ρόλο του φαρμακείου της γειτονιάς καταδεικνύει έρευνα του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την οποία έξι στους 10 πολίτες ρωτούν πάντα τον φαρμακοποιό και σχεδόν 8 στους 10 τον συμβουλεύονται πάντα ή έστω κάποιες φορές.

Οι υπηρεσίες που παρέχονται στο φαρμακείο αφορούν σε ποσοστό 88% τη μέτρηση πίεσης, στο 72,8% αντιγριπικούς εμβολιασμούς και σε ποσοστό 56,8% έλεγχο βάρους και τεστ σακχάρου.

Στην περαιτέρω ενδυνάμωση αυτής της σχέσης πολίτη- φαρμακοποιού στοχεύει ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος (ΠΦΣ) μέσα από την υλοποίηση καμπάνιας ενημέρωσης για την Αυτοφροντίδα – την καμπάνια θα διενεργήσει με τον Σύνδεσμο Εταιρειών Φαρμάκων Ευρείας Χρήσης (Ε.Φ.Ε.Χ). Βασικός στόχος της καμπάνιας αποτελεί η ανάδειξη του Φαρμακείου ως σημείου Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Π.Φ.Υ) και η ενίσχυση του ρόλου του Φαρμακοποιού ως σημαντικού και απαραίτητου συμβούλου Π.Φ.Υ.

10.000 φαρμακεία πανελλαδικά θα φέρουν σήμανση

Όπως εξήγησαν οι εκπρόσωποι των δύο φορέων στη διάρκεια συνέντευξης τύπου την Τετάρτη, με αυτόν τον τρόπο υποστηρίζεται η βιώσιμη ανάπτυξη της Αυτοφροντίδας και δημιουργείται προστιθέμενη αξία για τους πολίτες και τους φορείς υγείας/ επαγγελματίες υγείας. Ως Αυτοφροντίδα ορίζεται το σύνολο των ενεργειών στις οποίες προχωρούν οι άνθρωποι από μόνοι τους για τη διατήρηση της υγείας τους, για τη γενικότερη ευεξία τους και για την πρόληψη ασθενειών, ή την αντιμετώπιση ήπιων συμπτωμάτων υγείας.

Η καμπάνια, ξεκινά τον Φεβρουάριο του 2020 και θα διαρκέσει έως τον Μάιο του 2020 με επίκεντρο το Φαρμακείο. Στο πλαίσιο της καμπάνιας τα 10.000 φαρμακεία πανελλαδικά θα φέρουν σήμανση με το λογότυπο και το μήνυμα και ο Φαρμακοποιός θα εκπαιδεύει το κοινό αναφορικά με την Αυτοφροντίδα.

Παράλληλα για την ενίσχυση της διάδοσης του μηνύματος και την εκπαίδευση των πολιτών η καμπάνια περιλαμβάνει ενέργειες δημοσιότητας, όπως μετάδοση ραδιοφωνικού σποτ ως κοινωνικού μηνύματος, καθώς και παρουσία της καμπάνιας στο digital περιβάλλον.