Πόσες φορές, άραγε, σας έχει τύχει να παραλείψετε την πληρωμή μιας υποχρέωσης είτε εκούσια, μιας και την δεδομένη χρονική στιγμή δεν το επέτρεπαν τα οικονομικά σας είτε ακούσια, επειδή είχατε πολλά στο μυαλό σας (σ.σ. άνθρωποι είμαστε, άλλωστε). Εάν η ληξιπρόθεσμη οφειλή αφορά σε ασφαλιστήριο συμβόλαιο υγείας, τότε στην πρώτη περίπτωση μπορείτε κάλλιστα να αναζητήσετε ένα φθηνότερο πρόγραμμα, έστω κι αν πρέπει να θυσιάσετε ορισμένες καλύψεις. Στην δεύτερη περίπτωση, τα πράγματα περιπλέκονται κάπως, μιας και η εταιρία δεν είναι υποχρεωμένη να σας το θυμίσει, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφαλισιμότητά σας.

Πιο αναλυτικά, όπως προκύπτει από συμβόλαιο μεγάλης εταιρίας, που είναι ενεργό σήμερα στην αγορά, ισχύουν τα εξής:

Το ασφάλιστρο είναι ετήσιο και καταβάλλεται κατά την έναρξη κάθε περιόδου της ασφάλισης. Μπορεί, όμως, να συμφωνηθεί η καταβολή του σε εξαμηνιαίες (με επιβάρυνση 2%), τριμηνιαίες (με επιβάρυνση 3%) ή μηνιαίες (με επιβάρυνση 4%) δόσεις ή με όποια επιβάρυνση θα ισχύει με βάση την τιμολογιακή/εμπορική πολιτική της εταιρίας, για την οποία θα ενημερώσει τον ασφαλισμένο. Απαραίτητη προϋπόθεση για την καταβολή του ετησίου ασφαλίστρου σε 12 μηνιαίες δόσεις είναι η εξόφληση του ασφαλίστρου μέσω πιστωτικής κάρτας ή πάγιας εντολής από λογαριασμό τραπέζης. Ο ασφαλισμένος έχει το δικαίωμα να αλλάξει τον τρόπο και τη συχνότητα πληρωμής του ασφαλίστρου, πάντοτε μέσα στα πλαίσια της εκάστοτε ισχύουσας τιμολογιακής πολιτικής της εταιρίας, με γραπτή αίτησή του, για την οποία η εταιρία, εφόσον την αποδεχθεί, θα εκδώσει σχετική πρόσθετη πράξη.

Η καταβολή του ασφαλίστρου γίνεται στις καθοριζόμενες στην αρχική σελίδα του ασφαλιστηρίου συμβολαίου ημερομηνίες, με τους εκάστοτε οριζόμενους από την εταιρία τρόπους πληρωμής, για τους οποίους ενημερώνεται ο ασφαλισμένος.

Ο ασφαλισμένος είναι υποχρεωμένος να καταβάλει το ασφάλιστρο στις αναφερόμενες στο συμβόλαιο ημερομηνίες πληρωμής χωρίς η εταιρία να είναι υποχρεωμένη να τον ειδοποιήσει σχετικά με την υποχρέωσή του αυτή. Τυχόν υπενθύμιση της υποχρέωσης για πληρωμή του ασφαλίστρου με τους ισχύοντες κάθε φορά, στα πλαίσια της εμπορικής πολιτικής της εταιρίας, τρόπους ειδοποίησης (επιστολή, e-mail, τηλέφωνο ή μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο) δεν μπορεί να θεωρηθεί σαν τροποποίηση του γενικού αυτού κανόνα.

Μετά την καταβολή της πρώτης δόσης των ασφαλίστρων, η οποία αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την έναρξη της ασφαλιστικής κάλυψης, κάθε καθυστέρηση καταβολής ληξιπρόθεσμης δόσης ασφαλίστρου, καθώς και η μερική καταβολή αυτής, δίνει στην εταιρία το δικαίωμα να καταγγείλει τη σύμβαση, αποστέλλοντας γραπτή ενημέρωση στον ασφαλισμένο, στην οποίο γνωστοποιείται ότι η περαιτέρω καθυστέρηση καταβολής ασφαλίστρου θα επιφέρει, μετά πάροδο δύο εβδομάδων από την κοινοποίηση, τη λύση της ασφαλιστικής σύμβασης.

Διαβάστε επίσης

Θα ασφαλιστείτε μέσω Internet; Δέκα πράγματα που πρέπει να προσέξετε

Ασφαλιστική αποζημίωση: Πώς οι κληρονόμοι θα γλυτώσουν τις φορολογικές επιβαρύνσεις

Πανδημία – Ασφαλιστικά προϊόντα: Τα νέα δεδομένα της ηλεκτρονικής πώλησης