Στο πλαίσιο αυτό, η Insurance Europe, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ασφαλίσεων και Αντασφάλισης, παρέχει χρήσιμες συμβουλές και ενημερώνει όλους όσους επιλέξουν τα ψηφιακά κανάλια για να ασφαλιστούν.
Η Insurance Europe μέσω των 37 μελών της – των εθνικών ασφαλιστικών ενώσεων – εκπροσωπεί όλους τους τύπους ασφαλιστικών και αντασφαλιστικών επιχειρήσεων. Ας δούμε τις δέκα συμβουλές της για αυτούς που θέλουν να αγοράσουν digital την ασφάλισή τους.
1) Γεγονότα, όπως η πανδημία του Covid-19, αναδεικνύουν πόσο σημαντικό είναι να είμαστε προετοιμασμένοι οικονομικά για έκτακτες καταστάσεις, λαμβάνοντας τις σωστές αποφάσεις.
2) Είναι ζωτικής σημασίας να κατανοήσετε απόλυτα τους όρους των ασφαλιστήριων συμβολαίων, ανεξαρτήτως εάν αυτά διατίθενται από παραδοσιακά ή ψηφιακά κανάλια.
3) Όταν πρόκειται για το απόρρητο των προσωπικών σας δεδομένων ή πληροφορίες σχετικά με ένα προϊόν ή μία υπηρεσία δεν είστε λιγότερο προστατευμένοι στο ίντερνετ, αρκεί να συνεργάζεστε με έναν πιστοποιημένο πάροχο.
4) Η ψηφιοποίηση δεν αφορά μόνο στην αγορά ενός συμβολαίου. Οι ασφαλιστές προσφέρουν μία ευρεία γκάμα ψηφιακών λύσεων, μεταξύ των οποίων και η υποβολή αξίωσης. Μία εφαρμογή στο κινητό μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά ως υπενθύμιση ελέγχου ή ακόμη και αξιολόγησης των όρων του συμβολαίου σας. Ψηφιακοί βοηθοί ή chatbots μπορούν να απαντήσουν στις ερωτήσεις σας. Ο ασφαλιστής σας μπορεί, επίσης, να σας επιστρέψει κατά την υποβολή αξίωσης να μοιραστείτε έγγραφα ή φωτογραφίες από τη ζημιά μέσω κινητού.
5) Κάντε έρευνα στο Διαδίκτυο για να βρείτε το συμβόλαιο που ταιριάζει σε εσάς. Ξεκινήστε από την ταυτοποίηση των αναγκών σας και φροντίστε ότι έχετε κατανοήσει τις καλύψεις ενός συμβολαίου, ποιες είναι οι εξαιρέσεις και ποια τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις σας.
6) Διατηρείτε αρχείο με όλα τα σημαντικά έγγραφα για μελλοντική χρήση.
7) Τα ψηφιακά κανάλια προσφέρουν έναν απλό τρόπο να αγοράσετε το σωστό συμβόλαιο στη σωστή τιμή. Ωστόσο, μην εστιάσετε στην τιμή, αλλά στο εάν το εκάστοτε συμβόλαιο ικανοποιεί τις ανάγκες σας. Εάν χρειάζεστε βοήθεια μην διστάσετε να απευθυνθείτε στον ασφαλιστικό σας σύμβουλο ή αυτομάτως στην εταιρία.
8) Όταν αγοράζετε ένα συμβόλαιο διαδικτυακά είναι σημαντικό να παρέχετε όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες, προκειμένου να λάβετε αυτό που θα σας καλύψει καλύτερα. Απαντήστε σε όλες τις ερωτήσεις με ειλικρίνεια. Εάν δεν το κάνετε, τότε το συμβόλαιό σας είτε θα ακυρωθεί είτε θα απορριφθεί το αίτημά σας για αποζημίωση ή θα καλυφθείτε κατά το ήμισυ.
9) Οι ασφαλιστές μπορούν να ενσωματώσουν στο συμβόλαιό σας διάφορες «έξυπνες» λύσεις προς αποφυγή έκτακτων γεγονότων, όπως μετρητές που ανιχνεύουν διαρροές και κλείνουν το σύστημα νερού ή προβλέψεις για τον καιρό στην περίπτωση μιας ασφάλισης κατοικίας. Όσον αφορά στην ασφάλιση ΙΧ, μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τηλεματική ή τα «μαύρα κουτιά» που ελέγχουν τον χρόνο και τον τρόπο που οδηγείτε.
10) Ανεξαρτήτως εάν επισκέπτεστε μία ιστοσελίδα ή την εφαρμογή μιας ασφαλιστικής εταιρίας είναι σημαντικό να προστατεύετε τα στοιχεία σας. Χρησιμοποιείτε ισχυρούς κωδικούς ή ΡΙΝ και φροντίστε το λογισμικό ασφαλείας της συσκευής σας να είναι ενημερωμένο.