Σε ρυθμούς lockdown εισέρχεται – για δεύτερη φορά μέσα σε σχεδόν επτά μήνες – η χώρα μας ως απόρροια της δραματικής ανόδου του αριθμού των κρουσμάτων. Πηγές της ασφαλιστικής αγοράς σημειώνουν στο ygeiamou.gr ότι ο κλάδος κατάφερε να περάσει με επιτυχία το τεστ της πρώτης φάσης της πανδημίας, τόσο στο κομμάτι της λειτουργίας, υιοθετώντας την τηλεργασία και τις πωλήσεις από απόσταση, όσο και στη συγκράτηση της παραγωγής.
Όσον αφορά στους κατόχους ασφαλιστήριων συμβολαίων, αυτοί θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:
Καταβολή ασφαλίστρων: Μετά και την επιβολή περιοριστικών μέτρων τον περασμένο Μάρτιο η καταβολή ήταν δυνατό με πολλούς τρόπους, πέραν, δηλαδή, των μετρητών, αξιοποιώντας τις δυνατότητες του τραπεζικού συστήματος (πάγια εντολή, μέσω ηλεκτρονικής πληρωμής ή πιστωτικής κάρτας ηλεκτρονικά κ.λπ.). Πολλές εταιρίες, μάλιστα, εκτός από τα ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, αποφάσισαν στην προηγούμενη καραντίνα να επιστρατεύσουν και το τηλεφωνικό τους κέντρο, ώστε να δέχεται τα αιτήματα για εξόφληση των συμβολαίων. Σε κάθε περίπτωση, οι ίδιες πηγές υπογραμμίζουν την ανάγκη της απευθείας συνεννόησης των ασφαλισμένων με την εταιρία ή τον διαμεσολαβητή.
Καταβολή αποζημίωσης: Η καραντίνα που αποφασίστηκε από την κυβέρνηση και θα διαρκέσει – εκτός απροόπτου – μέχρι το τέλος του τρέχοντος μήνα δεν επηρεάζει τη λειτουργία και κατ’ επέκταση την καταβολή της αποζημίωσης, βάσει των όρων και των προϋποθέσεων που προβλέπονται στο εκάστοτε ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Σύμφωνα με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) δε, σε περίπτωση απώλειας ζωής από τον Covid-19 η καταβολή του ασφαλίσματος για την πλειονότητα των ασφαλιστηρίων ζωής γίνεται κανονικά προς τους δικαιούχους. όπως προβλέπεται στο ασφαλιστήριο για το θάνατο από ασθένεια. «Όπως και να έχει είναι σημαντικό να απευθυνθείτε στην ασφαλιστική σας εταιρία η τον διαμεσολαβητή που σας εξυπηρετεί για τους όρους του δικού σας συμβολαίου», τονίζεται χαρακτηριστικά.
Ασφάλιση ΙΧ: Όσον αφορά στην ασφάλιση ΙΧ, οι παραπάνω πηγές υπενθυμίζουν πως η απαγόρευση των μετακινήσεων δεν σημαίνει άρση της υποχρέωσης διατήρησης ενός ενεργού συμβολαίου. «Μολονότι η διάρκεια της νέας καραντίνας, τουλάχιστον με βάση τα μέχρι σήμερα δεδομένα, θα είναι μικρή – τριών εβδομάδων – καλό θα ήταν να γίνει σαφές πως η υποχρέωση της ασφάλισης του οχήματος αίρεται μόνον με την κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας», τονίζουν χαρακτηριστικά. Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο πεντάμηνο του τρέχοντος έτους η παραγωγή αστικής ευθύνης οχημάτων υποχώρησε κατά 8,6%, ενώ, σύμφωνα με σχετικό πίνακα που ανήρτησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook ο πρόεδρος της Επιτροπής Αυτοκινήτων της ΕΑΕΕ, κ. Δημήτρης Ζορμπάς, ο αριθμός των ασφαλισμένων αυτοκινήτων ακολούθησε εξίσου πτωτική πορεία (από 6.261.993 τον Δεκέμβριο του 2019 σε 6.208.029 στα τέλη του περασμένου Μαΐου).