Πέρα από τα ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, που όλες ανεξαιρέτως οι ασφαλιστικές εταιρείες προσφέρουν πλέον, δεν ήταν λίγες εκείνες, που επιστράτευσαν και το τηλεφωνικό τους κέντρο, ώστε να δέχεται τα αιτήματα για εξόφληση των συμβολαίων. Ενδεικτικά, η Interamerican ενημέρωνε τους ασφαλισμένους ότι μπορούσαν καθημερινά, από Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 8:00 – 16:00, να καλούν σε συγκεκριμένο τηλέφωνο, για να εξυπηρετηθούν από απόσταση. Απαραίτητη προϋπόθεση, βέβαια, για να προχωρήσει η συναλλαγή, ήταν ο ασφαλισμένος να διέθετε κάρτα (Visa ή Mastercard – πιστωτική, χρεωστική ή προπληρωμένη), την ειδοποίηση πληρωμής ή τον αριθμό συμβολαίου και το ΑΦΜ, για λόγους πιστοποίησης.
Ο έκτακτος χαρακτήρας του επίμαχου μέτρου καθιστά σαφές πως όσο η χώρα θα επανέρχεται στην κανονικότητα, τόσο θα αξιοποιούνται και οι συνήθεις – μέχρι πρότινος – τρόποι πληρωμής και συγκεκριμένα:
- Στον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή. Οι διανομείς ασφαλιστικών προϊόντων, που έχουν το δικαίωμα είσπραξης ασφαλίστρων, θα πρέπει να έχουν υπογράψει σχετική σύμβαση με την εταιρία, η οποία και εγγυάται για την επίμαχη εξουσιοδότηση. Οι καταναλωτές, λοιπόν, πρέπει να ζητούν ενημέρωση, αναφορικά με τη συγκεκριμένη δυνατότητα, πριν αποφασίσουν να εμπιστευτούν τα χρήματά τους.
- Ηλεκτρονικά, μέσω e-banking ή πάγιας εντολής σε πιστωτική κάρτα ή τραπεζικό λογαριασμό.
- Με μετρητά, μέσω των Κέντρων Αυτόματων Συναλλαγών (ΚΑΣ) των τραπεζών.
- Με ταχυπληρωμή, στα κατά τόπους καταστήματα των ΕΛΤΑ.
Αξίζει να αναφερθεί πως τα ασφάλιστρα είθισται να καταβάλλονται είτε σε ετήσια βάση είτε ανά εξάμηνο, τρίμηνο ή και μήνα. Τόσο η επιλογή του χρόνου, όσο και του τρόπου εξόφλησης, επαφίεται αποκλειστικά στους ασφαλισμένους. Αυτό, ωστόσο, που, σύμφωνα με αρμόδια στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς, θα πρέπει να ελέγξουν είναι το ποσοστό της επιβάρυνσης για την κάθε περίπτωση. Ειδικότερα:
- Ανάλογα τη συχνότητα πληρωμής, υπάρχει και η αντίστοιχη επιβάρυνση (6μηνο: 1%, 3μηνο 1,5% και μηνιαίο 2%). Η πληρωμή με τον χρόνο είναι χωρίς κόστος, ανεξαρτήτως τρόπου πληρωμής. Απαραίτητη προϋπόθεση, ωστόσο, είναι ο ασφαλισμένος να διαθέτει το απαιτούμενο κεφάλαιο, για να καλύψει ένα ποσό, ύψους, για παράδειγμα, 1.000 ευρώ.
- Εάν η καταβολή των ασφαλίστρων γίνεται ανά τρίμηνο και με ταχυπληρωμή, τότε ενδέχεται να υπάρξει μία επιβάρυνση της τάξεως του 2%, η οποία ανεβαίνει στην περίπτωση, που ο ασφαλισμένος επιλέξει την μηνιαία εξόφληση.
- Εάν δε, δοθεί πάγια εντολή, τότε το επιπλέον κόστος είναι 1% επί των ασφαλίστρων.
Διαβάστε επίσης
Ακριβότερα ασφάλιστρα: Τέσσερις λόγοι που ανεβάζουν το κόστος
Γιατί σας συμφέρει να επιλέξετε συμβεβλημένο νοσηλευτήριο
Χρόνιες και συγγενείς παθήσεις: Πότε καλύπτονται από τα συμβόλαια υγείας