homescreen

Χρόνια Φλεγμονή: Η διατροφή που προφυλάσσει και εκείνη που απειλεί

Χρόνια Φλεγμονή: Η διατροφή που προφυλάσσει και εκείνη που απειλεί


ygeiamou.gr team

Ακούμε πολύ συχνά τον όρο «χρόνια φλεγμονή» και ότι είναι κίνδυνος για την υγεία, και όντως έτσι είναι. Εδώ σας εξηγούμε τα βασικά που πρέπει να γνωρίζετε για αυτή, αλλά και τους βασικούς τρόπους αντιμετώπισης

Όταν μιλάμε για φλεγμονή, μιλάμε για την απόκριση του ανοσοποιητικού συστήματος σε έναν τραυματισμό ή μια λοίμωξη. Όταν τραυματίζεστε από ένα διάστρεμμα λ.χ., αυτή η φλεγμονή είναι πραγματικά μια καλή εξέλιξη για το σώμα: η περιοχή που έχει τη βλάβη θα γίνει κόκκινη και θα διογκωθεί καθώς ένας στρατός ευεργετικών λευκών αιμοσφαιρίων θα εκστρατεύσει για να καταπολεμήσει τη μόλυνση και να σας βοηθήσει να γίνεται καλά. Η ίδια διαδικασία εμφανίζεται και σε άλλα μέρη του σώματός σας όταν αντιμετωπίζετε ιό ή κάποια λοίμωξη.

Όμως, μερικές φορές αυτή η ανοσοαπόκριση εμφανίζεται όταν δεν πρέπει. Μπορεί να προκληθεί, για παράδειγμα, όταν εκτίθεστε σε τοξίνες και από άλλες αιτίες όπως χρόνιο στρες, παχυσαρκία και αυτοάνοσες διαταραχές. Σε αυτές τις περιπτώσεις, αντί να γίνεται καλά και μετά να επιστρέψετε στο φυσιολογικό, η φλεγμονή επιμένει και με την πάροδο του χρόνου καθίσταται χρόνια. Αυτή η χρόνια κατάσταση φλεγμονής μπορεί να οδηγήσει σε πολλά προβλήματα υγείας, όπως καρδιακές παθήσεις, αρθρίτιδα, κατάθλιψη, νόσο του Αλτσχάιμερ, ακόμη και καρκίνο.

Για την καταπολέμηση αυτής της καταστροφικής χρόνιας φλεγμονής, επιλέξτε τα σωστά τρόφιμα, αποφεύγοντας αυτά που μπορούν να προκαλέσουν χρόνια φλεγμονή, όπως το κόκκινο κρέας, τους ραφιναρισμένους υδατάνθρακες (όπως το άσπρο αλεύρι), τηγανητά γεύματα και αναψυκτικά. Αντ ‘αυτών, επιλέξτε πράσινα φυλλώδη λαχανικά και φρούτα, ξηρούς καρπούς, λιπαρά ψάρια και ελαιόλαδο. Επίσης, επικεντρωθείτε στην άσκηση αρκετά, στον σωστό ύπνο και στη διατήρηση του άγχους υπό έλεγχο.