homescreen

Πλησιάζετε τα 50; Αυτή είναι η ιδανική άσκηση για σας

Πλησιάζετε τα 50; Αυτή είναι η ιδανική άσκηση για σας


ygeiamou.gr team

Μολονότι δεν έχει συνδεθεί με την απώλεια βάρους, υπάρχει μια άσκηση που προσφέρει πολλαπλά οφέλη τόσο στη σωματική όσο και την ψυχική υγεία ιδιαίτερα για τους μεσήλικες

Μολονότι δεν έχει συνδεθεί με την απώλεια βάρους, υπάρχει μια άσκηση που προσφέρει πολλαπλά οφέλη τόσο στη σωματική όσο και την ψυχική υγεία. Πρόκειται για τις ασκήσεις με αντιστάσεις, οι οποίες πραγματοποιούνται με βάρη ή ελαστικούς ιμάντες.

Σύμφωνα με την Loren Chiu, Καθηγήτρια Φυσιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Αλμπέρτα, τα οφέλη της της προπόνησης με αντιστάσεις ξεκινούν από την απλή αύξηση της μυικής μάζας μέχρι την διεκπεραίωση καθημερινών υποχρεώσεων όπως το κουβάλημα μετά τα ψώνια στη λαϊκή.

Ωστόσο, αυτές οι ασκήσεις φαίνεται να αποδεικνύονται εξαιρετικά χρήσιμες στους μεσήλικες.

Όπως διαπιστώθηκε έπειτα από έρευνα του Τμήματος Κινησιολογίας, Άθλησης και Ανάπλασης του Πανεπιστημίου της Αλμπέρτα, μεσήλικες γυναίκες που δεν είχαν προηγούμενη επαφή με αυτού του είδους προπόνηση με άρση βαρών, έδειξαν σημαντική βελτίωση σχετικά με την οστική τους πυκνότητα.

Συγκεκριμένα, καίτοι η βλάβη που είχε προκληθεί από την οστεοπόρωση ήταν μη αναστρέψιμη, η προπόνηση με αντιστάσεις φάνηκε να προφυλάσσει τα οστά από περαιτέρω ζημία, ενώ οι ερευνητές παρατήρησαν επιπλέον οφέλη πέραν των σωματικών και συγκεκριμένα ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι άνθρωποι καθώς γερνούν δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στις καρδιοαναπνευστικές ασκήσεις, ενώ θα έπρεπε να τους απασχολεί η προστασία της μυικής τους μάζας, η οποία προκαλεί και μεγαλύτερη καύση θερμίδων (400 περίπου γραμμάρια μυικής μάζας καίνε έξι θερμίδες την ημέρα κατά την αδράνεια, ενώ 400 γραμμάρια λίπους μόλις δύο).

Η άσκηση που ωφελεί σώμα και πνεύμα

Σύμφωνα με την Claire Scavuzzo, μεταδιδακτορική φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο της Αλμπέρτα, υπάρχουν αποδείξεις πως η άσκηση ενισχύει την ικανότητα μάθησης, τη μνήμη και το σχηματισμό περισσότερων αιμοφόρων αγγείων στον εγκέφαλο.

Μια εξήγηση για τα παραπάνω οφέλη, είναι η «αγάπη» του εγκεφάλου για το γαλακτικό οξύ, το οποίο παράγεται κατά την προπόνηση με βάρη, οπότε οι μύες που χρειάζονται οξυγόνο απαιτούν περισσότερη ενέργεια από όση μπορεί να παραγάγει το σώμα.

Σύμφωνα με την Δρ. Scavuzzo, τα εγκεφαλικά κύτταρα, ειδικά οι νευρώνες, προτιμούν το γαλακτικό οξύ ως πηγή ενέργειας τόσο κατά την άσκηση όσο και για κάποιο διάστημα μετά. Επιπλέον, σε έρευνά της σε μαραθωνοδρόμους για την επίδραση του γαλακτικού οξέος στον ύπνο, διαπίστωσε πως οι άνθρωποι που αθλούνται με αντιστάσεις απολαμβάνουν μεγαλύτερα στάδια βαθύ ύπνου, ο οποίος συμβάλλει στην αποθήκευση ενέργειας και την ενίσχυση της μνήμης.

Τέλος, σημείωσε πως ο εγκέφαλος, όπως οι μύες του σώματος, θα εκμεταλλευτεί τον βαθύ ύπνο για να ξεκινήσει μια διαδικασία «επανάκαμψης» κατά την οποία αποθηκεύει τεράστια ποσά ενέργειας.