homescreen

Ανδρική Γονιμότητα: Αυτή είναι η ιδανική φόρμουλα για την αύξησή της

Ανδρική Γονιμότητα: Αυτή είναι η ιδανική φόρμουλα για την αύξησή της


ygeiamou.gr team

Μια δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και πλούσια σε ασπράδια αυγών μπορεί να είναι το κλειδί για την αύξηση της ανδρικής γονιμότητας, σύμφωνα με νέα πιλοτική μελέτη

Τεστοστερόνη και διατροφή σχετίζονται άμεσα, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τον Δρ. Karma Pearce από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας, σε συνεργασία με τον ειδικό σε ζητήματα γονιμότητας καθηγητή Kelton Tremellen, από το Πανεπιστήμιο Repromed & Flinders.

Πρόκειται για την πρώτη μελέτη που συμπεραίνει ότι μια δίαιτα υψηλή σε οποιοδήποτε τύπο λιπαρών -συμπεριλαμβανομένων υγιεινών μονο-κορεσμένων λιπαρών, όπως το ελαιόλαδο- επηρεάζει αρνητικά την παραγωγή τεστοστερόνης σε διάστημα μόλις πέντε ωρών, ενώ μια διατροφή πλούσια σε ασπράδια αυγών, και σε μικρότερες ποσότητες πρωτεΐνη ορού γάλακτος, μπορεί να επηρεάσει θετικά την τεστοστερόνη.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η υπογονιμότητα αποτελεί πρόβλημα για το 15% των ζευγαριών, ενώ ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας εκτιμά ότι το ποσοστό στις αναπτυσσόμενες χώρες αφορά το 25%. Ενώ τα αίτια είναι πολλά και ποικίλα, το 20 με 30% των προβλημάτων σχετίζονται με τον άνδρα.

Επιβλαβή και ωφέλιμα για την τεστοστερόνη

Σύμφωνα με τον επικεφαλής ερευνητή, Δρ Karma Pearce «υπάρχει μια θεωρία ότι τα “καλά” λιπαρά και τα “κακά” λιπαρά επιδρούν θετικά κι αρνητικά αντίστοιχα. Ωστόσο, διαπιστώσαμε έκπληκτοι πως ο τύπος των λιπαρών δεν είχε σημασία, αφού ίση ποσότητα και των δύο τύπων μείωσε σημαντικά την παραγωγή τεστοστερόνης».

Προηγούμενη μελέτη των ερευνητών, είχε αποδείξει πως οι «δίαιτες του δυτικού κόσμου» οδήγησαν στη μείωση της παραγωγής τεστοστερόνης κατά 25% μία ώρα μετά το φαγητό, με τα επίπεδα παραγωγής να παραμένουν χαμηλά έως και μετά από τέσσερις ώρες.

Στη νέα έρευνα, δοκιμάζοντας διαφορετικούς συνδυασμούς θρεπτικών συστατικών, διαπίστωσαν πως η κατανάλωση λευκώματος -η πρωτεΐνη στο ασπράδι του αυγού- αύξησε τα επίπεδα τεστοστερόνης, ενώ η λευκωματίνη, βελτίωσε την επίδραση των ακόρεστων λιπαρών σε σχέση με την παραγωγή τεστοστερόνης.

Η διατροφή επηρεάζει τα σπερματοζωάρια

Ενώ η μελέτη επικεντρώθηκε στην επίδραση των διατροφικών μακροθρεπτικών ουσιών στην παραγωγή τεστοστερόνης και όχι στην ποιότητα των σπερματοζωαρίων, για τους ερευνητές υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η διατροφή να επηρεάζει αρνητικά την παραγωγή σπέρματος και τη γονιμότητα. Ωστόσο, τα ευρήματα κρίνονται εξαιρετικά ελπιδοφόρα για τα ζευγάρια που προσπαθούν να ξεκινήσουν μια οικογένεια.

«Είναι σημαντικό να σημειωθεί πως η μελέτη βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο και απαιτείται περαιτέρω έρευνα, ιδιαίτερα όταν μελετούμε την επίδραση αυτών των θρεπτικών ουσιών στο πλαίσιο ολοκληρωμένων διατροφικών προτύπων», λέει ο Δρ Pearce. «Κατά την περίοδο των γιορτών, για τους άνδρες που έχουν υπογονιμότητα ή επίπεδα τεστοστερόνης χαμηλότερα από τα φυσιολογικά, η μειωμένη κατανάλωση λιπαρών και ενδεχομένως η αύξηση του ορού γάλακτος ή η προσθήκη ασπραδιών στις διατροφικές τους συνήθειες ενδέχεται να βελτιώσει τα επίπεδα παραγωγής τεστοστερόνης βραχυπρόθεσμα».