homescreen

Αυτά είναι τα τρία κορυφαία συστατικά της μακροζωίας

Αυτά είναι τα τρία κορυφαία συστατικά της μακροζωίας


Νίκη Ψάλτη

Τα μήλα, το τσάι αλλά και η αίσθηση του μέτρου αποτελούν τα βασικά «συστατικά» της μακροζωίας σύμφωνα με νέα έρευνα. Τι ακριβώς εννοούν οι ειδικοί;

Η κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε φλαβονοειδή όπως τα μήλα και το τσάι ασκούν προστατευτική δράση έναντι του καρκίνου και της καρδιαγγειακής νόσου, ιδιαίτερα σε ότι αφορά τους καπνιστές και τους βαρείς πότες σύμφωνα με τους ερευνητές με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου Edith Cowan.

Οι ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία από την κοόρτη Διατροφής, Καρκίνου και Υγείας της Δανίας όπου αξιολογήθηκε η διατροφή 53.048 Δανών άνω των 23 ετών.

Διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που συνήθιζαν να καταναλώνουν μέτριες έως υψηλές ποσότητες τροφών πλούσιων σε φλαβονοειδή, πηγές των οποίων είναι τα φυτικά τρόφιμα, ήταν λιγότερο πιθανό να πεθάνουν από καρκίνο ή καρδιαγγειακές παθήσεις.

Ο επικεφαλής ερευνητής Δρ. Nicola Bondonno δήλωσε ότι ενώ η μελέτη βρήκε χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου σε όσους κατανάλωναν τροφές πλούσιες σε φλαβονοειδή, η προστατευτική δράση της εν λόγω διατροφής φάνηκε να είναι ισχυρότερη σε όσους διατρέχουν υψηλό κίνδυνο εκδήλωσης χρόνιων νόσων εξαιτίας του καπνίσματος ή της κατανάλωσης άνω των δυο αλκοολούχων ποτών την ημέρα.

«Τα ευρήματα αυτά είναι σημαντικά καθώς αναδεικνύουν την πιθανότητα πρόληψης του καρκίνου και των καρδιακών νόσων ενθαρρύνοντας την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε φλαβονοειδή, ιδιαίτερα σε ανθρώπους υψηλού κινδύνου για την εκδήλωση χρόνιων παθήσεων» επεσήμανε η Δρ. Bondonno.

Η ίδια πάντως δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι πέραν της ευεργετικής δράσης για την υγεία των τροφών με φλαβονοειδή, ακόμη πιο σημαντικά βήματα για την προστασία της υγείας είναι η διακοπή του καπνίσματος και ο περιορισμός της κατανάλωσης αλκοόλ.

Σύμφωνα με την έρευνα οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν 500 γρ φλαβονοειδών την ημέρα είχαν τον χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρκίνο ή καρδιαγγειακές νόσους. «Ένα φλιτζάνι τσάι, ένα μήλο, ένα πορτοκάλι, 100 γρ μύρτιλα και 100 γρ μπρόκολο παρέχουν ένα ευρύ φάσμα φλαβονοειδών συστατικών και πάνω από 500mg συνολικής πρόσληψης φλαβονοειδών» επισημαίνει η Δρ. Bondonno.

Τα φλαβονοειδή έχει φανεί ότι έχουν αντιφλεγμονώδεις δράσεις και βελτιώνουν την αγγειακή λειτουργία, γεγονός που μπορεί να εξηγεί γιατί σχετίζονται με χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακά και καρκίνο, σύμφωνα με την Δρ. Bondonno.