homescreen

Δημητριακά ολικής άλεσης: Προστατεύουν από τον καρκίνο του ήπατος

Δημητριακά ολικής άλεσης: Προστατεύουν από τον καρκίνο του ήπατος


ygeiamou.gr team

H αύξηση στην κατανάλωση προϊόντων ολικής άλεσης μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης μίας από τις πιο επικίνδυνες μορφές καρκίνου του ήπατος

Μία διατροφή πλούσια σε δημητριακά ολικής άλεσης μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου του ήπατος σχεδόν κατά 40% σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο JAMA Oncology.

To ηπατοκυτταρικό καρκίνωμα,  η πιο κοινή κακοήθεια του ήπατος αποτελεί τη δεύτερη πιο συνηθισμένη αιτία θανάτου από καρκίνο παγκοσμίως. Ο Δρ. Xuehong Zhang επιδημιολόγος και επίκουρος καθηγητής στην ιατρική σχολή του Πανεπιστημίου Harvard και οι συνεργάτες του μελέτησαν τα στοιχεία για περισσότερους από 125.000 ασθενείς, (77.241 γυναίκες και 48.214 άνδρες). Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η αύξηση στην κατανάλωση προϊόντων ολικής άλεσης μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης αυτής της επικίνδυνης μορφής καρκίνου του ήπατος.

Οι ασθενείς που κατανάλωναν τη μεγαλύτερη ποσότητα δημητριακών ολικής άλεσης είχαν 37% μικρότερο κίνδυνο ανάπτυξης HCC συγκριτικά με εκείνους που δεν τους έδειχναν ιδιαίτερη προτίμηση. Οι μελετητές παρατήρησαν επίσης ότι ενσωματώνοντας αρκετά δημητριακά ολικής άλεσης στο καθημερινό διαιτολόγιο καταστρατηγείται η αντίσταση στην ινσουλίνη, η υπερινσουλιναιμία και η φλεγμονή στο ήπαρ, όλα συμπτώματα της κλινικής εικόνας του ηπατοκυτταρικού καρκινώματος

Στη διάρκεια της μελέτης που διήρκεσε περίπου 24 χρόνια, οι συμμετέχοντες οι ηλικίες των οποίων ήταν από 50 έως 70 απαντούσαν σε ένα ερωτηματολόγιο για τις διατροφικές τους συνήθειες όσον αφορά την κατανάλωση δημητριακών ολικής άλεσης και φυτικών ινών με επιλογές «ποτέ μέχρι το λιγότερο μία φορά το μήνα» και «έξι ή περισσότερες φορές το μήνα».
Όπως εξηγούν και οι ειδικοί τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι μια σημαντική πηγή φυτικών ινών και αποτελούνται από το πίτουρο, το φύτρο και το ενδόσπερμα, συγκριτικά με τα επεξεργασμένα που περιέχουν κυρίως το ενδόσπερμα. Τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι εκ των κορυφαίων πηγών βιταμινών του συμπλέγματος Β, σιδήρου, φυλλικού οξέος, σεληνίου, καλίου και μαγνησίου

Στα δημητριακά ολικής αλέσεως ανήκουν η ρώμη ολικής αλέσεως, το καστανό ρύζι, η κινόα, τα ζυμαρικά και το ψωμί ολικής αλέσεως. Διατροφή πλούσια σε δημητριακά ολικής άλεσης μειώνει επίσης τον κίνδυνο παχυσαρκίας, σακχαρώδους διαβήτη καθώς επίσης και μη αλκοολικής λιπώδους διήθησης του ήπατος τα οποία φανερώνουν προδιαθέσεις για καρκίνο του ήπατος και άλλες ασθένειες επικίνδυνες για τη ζωή.

Σύμφωνα με τη μελέτη η αυξημένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών δεν φάνηκε να συσχετίζεται με μείωση του κινδύνου εμφάνισης ηπατοκυτταρικού καρκινώματος.

O Δρ. Zhang δήλωσε ωστόσο πως περαιτέρω έρευνα είναι απαραίτητη, και «αν τα ευρήματά μας επιβεβαιωθούν, η σύσταση αύξησης της κατανάλωσης δημητριακών ολικής άλεσης μπορεί να βοηθήσει σαν μία πιθανή στρατηγική πρόληψης του ηπατοκυτταρικού καρκινώματος».



Απόρρητο Απόρρητο